Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذوالقدر گفت: متاسفانه برخی از دلالان و واسطه ها چادر مشکی تولید کارخانجات داخلی را به عراق صادر و با برچسب عراقی و خارجی با چندین برابر قیمت وارد ایران کرده و به فروش می رسانند.

«سید فاطمه ذوالقدر» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد لزوم توجه به تولید چادر مشکی در کشور گفت: برای کشور اسلامی همانند جمهوری اسلامی ایران بسیار زشت است که بیش از چهل سال که از انقلاب اسلامی می گذرد، همچنان تولید چادر مشکی زنان اش در کشورهای دیگر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چادر مشکی پوشش زنان ایران است و نماد ارزشی برای زنان محسوب می شود لذا باید از تولید داخلی در این عرصه حمایت شود.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد سخنان برخی از مسئولان در مورد به صفر رساندن تعرفه واردات چادر مشکی گفت: ما معقتدیم باید در ابتدا از کارخانجات داخلی در زمینه تولید چادر مشکی حمایت شود و در مرحله بعد تعرفه واردات در این زمینه صفر شود. در حال حاضر دو کارخانه یکی در شهرکرد که زیر نظر بنیاد مستضعفان است و سالانه 10 میلیون متر پارچه چادر مشکی تولید می کند و دیگر کارخانه کرپ ناس که روزی پنج هزار متر پارچه چادری در کشور تولید می کنند در کشور مشغول فعالیت هستند ولی متاسفانه حمایت های لازم از این دور کارخانه انجام نمی گیرد.

 

وی اضافه کرد: باید کارخانجات بیشتری که خط تولید چادر مشکی را داشته باشند در کشور ایجاد شود و مورد حمایت قرار گیرند البته باید توجه داشته باشیم که دو کارخانه ای که در کشور نیز مشغول فعالیت هستند، نظارت جدی در مورد تولید و فروش آنها صورت نمی گیرد و متاسفانه دلالان و واسطه ها در این زمینه وارد می شوند و حتی گفته می شود بخشی از تولیدات این دو کارخانه به عراق صادر شده و با برچسب عراقی و خارجی وارد ایران می شود و با قیمت بسیار گران تر فروخته می شود.

 

وی با بیان اینکه باید دست دلالان و واسطه ها در این زمینه کوتاه شود، گفت: ما در کارگروه مشترک مد و لباس که متشکل از چندین دستگاه و وزارتخانه و همچنین کمیسیون فرهنگی مجلس است، موضوع تولید چادر مشکی، نظارت بر آن و کوتاه کردن دست واسطه ها در این زمینه را در آینده مورد بررسی قرار خواهیم داد و قرار است بازدیدی از خط تولید کارخانه چادر مشکی در شهرکرد نیز داشته باشیم.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه لباس عاشورایی که در آن تولیدات داخلی توزیع و با قیمت مناسب به دست مصرف کننده می رسید، گفت: مقرر شده است در نماز جمعه ها هر هفته غرفه حجاب و فروش چادر مشکی تولید داخل برگزار شود که این نیز می تواند در حمایت از تولید داخلی موثر باشد./

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد خبرگزاری شبستان استان بوشهر عزاداری محرم ماه محرم محرم شیراز تاسوعای حسینی عاشورا عاشورای حسینی چادر سیاه چادر مشکی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام جالب به آرتتا: موهایت رنگ است!

به گزارش "ورزش سه"، آرتتا از زمان حضورش روی نیمکت آرسنال موفق شده است این تیم را بار دیگر به روزهای اوج برگرداند و حالا آنها دو فصل متوالی است که در جمع مدعیان قهرمانی حضور دارد و برای کسب این عنوان با منچسترسیتی و لیورپول رقابت می‌کنند.

تعدادی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی در چند ماه اخیر به این موضوع پرداخته بودند که این مربی جوان ۴۲ ساله با وجود فشار کار در سطح اول فوتبال انگلیس همچنان موهای بسیار مشکی دارد و خبری از موی سفید در بین موهایش نیست و این موضوع برای آنها جالب بود.

حالا به نظر می‌رسد که این ویژگی باعث حسادت و ناراحتی بعضی از اهالی فوتبال شده و یورک در صحبت‌های جالبی که درباره این مربی مطرح کرده مدعی شده است که او بدون شک از رنگ مو استفاده می‌کند.

این ستاره سابق یونایتد به گفت:« آیا موهای آرتتا شروع به سفید شدن کرده است؟ اگر هر روز موهایتان را رنگ کنید نمی‌توانید موی سفید را ببینید. آرتتا اجازه نمی‌دهد که موهای سفیدش معلوم شود. موهای شما نمی‌تواند در این سن تا این حد مشکی باشد.»

دیگر خبرها

  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • اتهام جالب به آرتتا: موهایت رنگ است!
  • پنل خورشیدی چسبان ، تولید انرژی رایگان برای همه (فیلم)