Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، «ابلاغ دولت وافتادن ورزش از چاله به چاه/همه چیز بااجازه بانک مرکزی» عنوان گزارش خبرگزاری مهر است که در آن به موضوع ابلاغ دولت برای افتاح حساب فدراسیون ها در بانک مرکزی اشاره شده و اینکه به واسطه واریز و برداشت از این حساب، از این پس قوانین دولتی در مورد فدراسیون ها هم اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال از منتقدان به این قانون است که باعث چالشی جدید برای ورزش می شود. وی تاکید دارد که در نتیجه چنین قوانینی و به جای اینکه  در این اوضاع اقتصادی کمکی به فدراسیون ها شود، روز به روز چالش ها و موانع آنها بیشتر هم می شود. 

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه فدراسیون ها به لحاظ ساختار و تشکیلات بلاتکلیف هستند، گفت: یک جا نهاد دولتی به حساب می آئیم و تمام قوانین دولتی را در مورد ما اعمال می کنند، یک جا هم غیر دولتی هستیم. هر جا به نفع باشد جهت را همانگونه تعیین می کنند و این مسئله ای است که باعث می شود از آن به شدت متضرر شویم. 

رئیس فدراسیون هندبال تصریح کرد: کارمان به جایی رسیده که باید رسیدگی به ماموریت اصلی خود که رسیدگی به ورزش قهرمانی و ارتقای آن است را کنار گذاشته و به صورت مداوم دغدغه مسائلی مانند حساب بانکی، مالیات، بانک مرکزی، بخشنامه و .... داشته باشیم که فقط وقت گیر و بازدارنده هستند. 

وی تاکید کرد: فدراسیون ها چاره ای جز افتتاح حساب در بانک مرکزی نداشتند چراکه در غیراینصورت باقی مانده بودجه سال جاری در اختیارمان قرار نمی گرفت. حتی کمیته ملی المپیک هم از این پس بودجه فدراسیون ها را از طریق این حساب ها در اختیارشان قرار می دهد. در این اوضاع که بابت تامین ریال به ریال هزینه های خود مشکل داریم چاره ای نداشتیم جز تبعیت از قانونی که باعث دولتی به حساب آمدن مان می شود. 

پاکدل با اشاره به اینکه با عنوان شفاف سازی ملزم به افتتاح حساب در بانک مرکزی شده ایم، خاطرنشان کرد: مگر قبل از این شفاف سازی مالی نبود؟ همه دستگاه های نظارتی و مراجع ذی صلاح تا پیش از این هم روی مسائل مالی فدراسیون ها نظارت داشتند و قاعدتا اگر مشکلی بود، رسیدگی می شد. البته که با مشکل مالیات مواجه بودیم که حتی تا آستانه مسدود شدن حساب‌های‌مان هم پیش رفت اما آیا این راهکار که باعث اعمال قوانین دولتی در فدراسیون ها می شود، درست است؟

وی ادامه داد: ورزش نقطه امید و تنها محل دلخوشی برای مردم و جامعه است اما به جای اینکه با ورزش آنهم در این اوضاع بدِ اقتصادی مدارا شود، مدام مشکل تراشی می‌شود. هر روز یک داستان جدید داریم که برای مان مشکل ساز می شود. یک روز مشکل مالیات داریم و حالا هم با موضوع دولتی شدن مواجه هستیم که خلاف اساسنامه است. تکلیف را مشخص کنند که بالاخره دولتی هستیم یا غیردولتی. 

رئیس فدراسیون هندبال با بیان اینکه به طور حتم انجام عملیات مالی فدراسیون ها در بانک مرکزی مشکل ساز می شود، خاطرنشان کرد: دولت به جای اینکه به فکر رفع موانع و مشکلات در ورزش باشد، اقداماتی انجام می دهد که باعث افزایش آنها هم می شود. 

پاکدل با اشاره به در پیش بودن رقابت های انتخابی المپیک برای هندبال گفت: برای اعزام تیم به این مسابقات کمبودهای مالی زیادی داریم اما کارمان به جایی رسیده که به بدون توجه به چنین دغدغه هایی باید فعالیت های دیگرمان را تعطیل کنیم و فقط به فکر موانع دست و پاگیر باشیم. 

کد خبر 4718784 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا پاکدل هندبال بانک مرکزی وزارت ورزش و جوانان تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران کشتی فرنگی تیم ملی فوتبال ایران لیگ برتر فوتبال ایران مسابقات قهرمانی جهان والیبال تیم ملی والیبال ایران تیم ملی بسکتبال فوتسال تیم فوتبال امید ایران لیگ برتر فوتسال کشتی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی زارعی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای اعلام کرد پس از نهایی شدن واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس، طی مکاتبه‌ای با AFC به این کنفدراسیون اعلام کرده که مشکل مالکیت مشترک سرخابی‌ها برطرف شده است.

مصطفی زارعی در این مورد اظهار داشت: «اسنادی که داشتیم را به AFC ارسال کردیم و با آن‌ها چک کردیم و مشکل حل شده است. دیگر حرف و حدیثی در این خصوص باقی نمانده است».

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • دلسوزی علیرضا دبیر برای فوتبالیست‌ها: طفلکی‌ها!
  • لبخند عباس جدیدی به انتخاب فدراسیون کشتی (عکس)
  • علیرضا دبیر:زخم زبان چیز خوبی نیست!
  • همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!
  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی