Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@21:56:46 GMT

برخورد‌های قضایی با مفسدان حوزه دارو بازدارنده نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۳۸۸۲

برخورد‌های قضایی با مفسدان حوزه دارو بازدارنده نیست

رویداد۲۴ بشیر خالقی درباره نظارت بر عرضه دارو در بازار سیاه ناصرخسرو اظهار کرد: موضوع نظارت بر دارو از وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و همچنین در سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی معاونت‌های غذا و دارو وجود دارد که نظارت بر دارو بر عهده آنهاست، اما متاسفانه شاهد هستیم که به دلیل ضعف نظارت، دارو‌های کمیاب در بازار ناصرخسرو نشت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نباید فراموش کرد که اگر تصور کنیم با استقرار در بازار ناصرخسرو و برخورد، همه مشکلات حل خواهد شد. هرچند این اقدام لازم است، اما همه ماجرا نیست. چون بازار ناصر خسرو یک بازار شبه دارویی است و تا زمانی که تقاضا از بیرون باشد این بازار فعالیت می‌کند. وقتی دارویی در لیست رسمی دارویی کشور وجود ندارد و از سوی پزشکان تجویز می‌شود این تقاضا را در بازار آزاد دارو ایجاد می‌کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: دارو‌هایی که در بازار ناصرخسرو عرضه می‌شوند عمدتا قاچاق و تقلبی هستند. البته برخی دارو‌هایی که توزیع کنترل شده دارند یا کمیاب هستند هم ممکن است به صورت نشت از زنجیره توزیع دارو وارد بازار سیاه شوند. ممکن است دارو‌های کمیابی که از آن صحبت می‌شود در زنجیره توزیع یا از طریق افراد و کارکنان متخلف در شرکت‌های پخش، شرکت‌های واردکننده، کارکنان داروخانه یا حتی شرکت‌ها و داروخانه‌های متخلف به بیرون از داروخانه نشت پیدا کند و در بازار سیاه با قیمت‌های گزاف به فروش برسد که دلیل آن فقط کمبود نظارت از سوی نهاد‌های نظارتی است.

وی با بیان اینکه سلامت جامعه اولویت مجلس و دولت است، گفت: در این راستا اعتبارات خوبی به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری اختصاص یافته و ۳ و نیم میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده است، اما مشکلی که وجود دارد تفاوت قیمت بازار آزاد با نرخ ۴۲۰۰ تومانی است که باعث شده تا سوءاستفاده کنندگان زیاد شوند.

به گفته وی، هوشمند کردن نظام سلامت و به کارگیری افراد سالم برای کنترل سامانه‌های الکترونیک یکی از راه‌های برچیدن مراکزی همچون ناصرخسرو است.

خالقی با تأکید بر ورود دستگاه قضا به موضوع برخورد با فساد در حوزه دارو گفت: سیستم قضایی باید به گونه‌ای برخورد کند که وضع اینگونه نباشد. در برخورد با مفسدان حوزه دارو نباید فقط به جریمه اکتفا شود، چون سلامت مردم در خطر است. برخورد‌های قانونی باید آنگونه باشد که جلوی سوءاستفاده گرفته شود.

اخیرا کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفته است که وزارت بهداشت خارج از «داروخانه» هیچ اختیار و ابزاری برای نظارت و برخورد با تخلفات دارویی ندارد و قانون هم اجازه این مداخله را به وزارت بهداشت نداده است. منبع: پانا برچسب ها: رویداد24 ، مفسدان حوزه دارو ، قاچاق دارو ، ناصر خسرو ، قاچاق دارو در ناصر خسرو ، برخورد قضایی با مفسدان حوزه دارو ، هوشمند کردن نظام سلامت سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قاچاق دارو ناصر خسرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از دستگیری ۱۱ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه خبرداد.

سردار رحیم جهانبخش در خصوص دستگیری مخلان نظم عمومی در پنحشنبه شب هفته گذشته در یکی از خیابان‌های ارومیه در گفت و گو با ایسنا افزود: به دنبال بروز یک حرکت غیرقانونی توسط تعدادی از مخلان نظم و امنیت عمومی در فلکه پل قویون ارومیه و بازنشر تصاویر نامطلوب این رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی، بلافاصله پلیس امنیت عمومی انتظامی استان با تیم ویژه مبارزه با اراذل و اوباش رسیدگی به موضوع را شروع کرد.

وی افزود: تمامی افراد مرتبط با این موضوع شناسایی شده و با هماهنگی مرجع قضایی، تعداد ۱۱ نفر از عناصر اصلی دستگیر شده و با حمایت مرجع قضایی برنامه‌ریزی شده که برخورد قانونی قاطعی با این اشخاص صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: مطمئنا پلیس به هیچ وجه، حرکات این چنینی را تحمل نخواهد کرد و در همان لحظات اولیه برخورد قاطع صورت خواهد پذیرفت و اخطار می‌دهم به کسانی که ادعای اراذل و اوباش و یا قلدرمآبی می‌ کنند اگر درصحنه پلیس با آنها مواجه شود برخورد کوبنده‌تری با آنها خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد | امروز یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • حجاب مسأله مهم کشور است/ باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • فیلم/ اژه‌ای: برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد
  • باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران