Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@23:46:16 GMT

افزایش 20درصدی قیمت نفت بدنبال حمله یمن به عربستان

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۴۰۳۷

قیمت نفت روز دوشنبه در واکنش به حملات پهپادی علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی که معادل پنج درصد از عرضه جهانی را مختل کرد، جهش پیدا کرد. ناطقان: بهای معاملات نفت برنت ۱۹.۵ درصد افزایش یافت و به ۷۱ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید که بزرگترین افزایش قیمت اواسط معاملات از ۱۴ ژانویه سال ۱۹۹۱ به این طرف بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرارداد ماه آتی نفت برنت پنج دلار و ۹۸ سنت یا ۹.۹ درصد نسبت به معاملات روز جمعه افزایش پیدا کرد و به ۶۶ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا حداکثر ۱۵.۵ درصد افزایش پیدا کرد و به ۶۳ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید که بزرگترین افزایش قیمت اواسط معاملات از ۲۲ ژوئن سال ۱۹۹۸ به این سو بوده است. بهای قرارداد ماه آتی وست تگزاس اینترمدیت چهار دلار و ۸۸ سنت یا ۸.۹ درصد افزایش یافت و به ۵۹ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه رسید.

عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت جهان است و حمله به تاسیسات پالایش نفت آرامکوی سعودی در ابقیق و میدان نفتی خریص تولید این کشور را به میزان ۵.۷ میلیون بشکه در روز کاهش داده است. آرامکو زمان مشخصی را برای ازسرگیری تولید کامل نفت اعلام نکرده است.

با این حال یک منبع آگاه به رویترز گفت بازگشت به ظرفیت کامل تولید نفت ممکن است هفته‌ها به طول بینجامد.

یک منبع آگاه صنعتی نیز به رویترز گفت: صادرات نفت عربستان سعودی هفته جاری روال عادی خود را سپری خواهد کرد زیرا این کشور از مخازن بزرگ خود نفت برداشت می‌کند.

به گفته مارگارت یانگ، تحلیلگر بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس"، بازار به دقت به نظاره واکنش آمریکا و عربستان سعودی به این وضعیت نشسته است. اگر قیمت نفت بالا بماند، اقتصادهای بزرگ آسیایی متکی به نفت مانند چین، ژاپن، هند، کره جنوبی و فیلیپین به دلیل هزینه‌های بالاتر انرژی و مواد خام با فشار اقتصادی روبرو خواهند شد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد وی با برداشت نفت از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا در صورت نیاز موافقت کرده است.

تحلیلگران شرکت ANZ Research در یادداشتی نوشتند: بازار روی ریسک ژئوپلیتیکی جهانی قابل توجهی حساب خواهند کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت مشاوره "انرژی اسپکتس" نیز پیش‌بینی کرد عربستان سعودی پس از این حملات به خریدار عمده فرآورده‌های نفتی تبدیل خواهد شد. شرکت آرامکو احتمالا مقادیر قابل توجهی بنزین، دیزل و نفت کوره خریداری خواهد کرد و احتمالا صادرات گاز نفتی مایع خود را کاهش می‌دهد.

در این بین شرکت آرامکوی سعودی به یکی از مشتریان هندی خود اعلام کرد حملات اخیر روی عرضه نفت این شرکت تاثیری نخواهد داشت و این شرکت نفت را از منابع دیگر تحویل می‌دهد و ذخایر کافی دارد. منبع: ایسنا برچسب ها: افزایش قیمت ، نفت ، حمله یمن ، عربستان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش قیمت نفت حمله یمن عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۰ سنت معادل ۰.۹۸ درصد کاهش ۸۱ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۹۰۶ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته، در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.

آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور ۱.۴۸۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۲.۸۷ میلیون بشکه پایین آمده است.
تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز بوده است.

انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.

به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.

کد خبر 6093919 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت