Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص ثبت‌نام مدیران کاروان‌های زیارتی که در ایام دهه پایانی صفر قصد تشرف به ‌صورت پیاده به مشهد مقدس را دارند، اظهار کرد: ثبت نام در سامانه « جمعیت خدمتگزار زائران پیاده» از ابتدای محرم سال جاری آغاز شده است و تا پایان شهریور یعنی ۲۲ محرم‌الحرام ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۵۰۰ مدیر کاروان در سامانه جمعیت خدمتگزار زائران پیاده ثبت نام کرده‌اند، افزود: مدارک مورد نیاز برای ثبت نام زائران شامل اسکن عکس، کارت ملی و مجوز تردد از بخشداری‌، دهیاری‌ها و سازمان‌های تبلیغات اسلامی و دیگر مدارکی که به مدیر کاروان ها ابلاغ شده است می‌باشد.

رضایی با بیان اینکه همایشی در مشهد جهت تشریح وظایف مدیران کاروان‌‎ها برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مدیرانی که در سال گذشته ثبت نام کرده‌اند، نیازی به ثبت نام مجدد در سامانه را ندارند و با مراجعه به بخش ویرایش، می‌توانند اطلاعات سال جدید را کامل کنند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) با اشاره به اینکه تا کنون ۱۲ درصد از ثبت نام‌ها جدید بوده است، ابراز کرد: برای هر مدیر کاروانی که امتیاز خوبی را کسب کرده باشد افزایش ظرفیتی بین ۵۰ تا ۸۰ نفر را خواهیم داشت، همچنین برای کاروان‌هایی که امسال برای اولین بار در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، حداقل ۵۰ و حداکثر ۱۴۰ نفر ظرفیت در نظر گرفته شده است.  

وی با بیان اینکه مطابق آمار سال گذشته ۴۳۵ هزار و ۸۹۲ نفر زائر پیاده به مشهد سفر کرده‌اند، عنوان کرد: چهار هزار و ۸۹۰ کاروان از ۲۱ استان و چند کشور همسایه در سامانه «جمعیت خدمتگزار زائران پیاده» ثبت‌نام کرده‌اند. ورود زائران به مشهد از سال ۹۶ نسبت به سال ۹۷ با رشد هشت و نیم درصدی روبه‌رو بوده است. 

رضایی در مورد اسکان زائران، بیان کرد: با همکاری مردم و سازمان‌های چون آموزش و پرورش، حج و زیارت، شهرداری، سپاه پاسداران و بسیج، امکانات خوبی را در اختیار زائران قرار خواهیم داد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه خدمات درمانی، تغذیه و اقامت زائرانی که در مشهد اسکان می‌یابند، کاملا رایگان است، گفت: مدیر کاروان‌ها حق دریافت هیچ‌گونه وجهی را از زائران بابت ارائه این خدمات ندارند.

وی در انتها با تأکید بر بیمه شدن تمام زائران، افزود: مدیران کاروان‌هایی که پس از ثبت‌نام در سامانه تقاضای بیمه نکنند، مشمول خدمات بیمه نخواهند شد.

گفتنی است، مدیران کاروان‌ها با مراجعه به سایت «جمعیت خدمتگزار زائران پیاده» به آدرس: www.Zaerin۸.com یا www. Zaerin۸.ir نسبت به ثبت نام و یا تکمیل و ویرایش اطلاعات خود در مهلت تعیین شده اقدام کنند.

کد خبر 4719533

منبع: مهر

کلیدواژه: ماه محرم و صفر حسین رضایی مشهد مقدس زائران پیاده امام رضا ماه محرم قزوین بوشهر اربعین حسینی شهرکرد مراسم عزاداری عاشورا شیراز ایلام خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، زائران عمره گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد رسول الله (ص)، ائمه بقیع و شهدای احد شب گذشته در مسجد شجره حاضر شده و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفتگانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره گذاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه مکرمه شدند.

گفتنی است یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش‌تر راهی مکه مکرمه شد و این دو کاروان اولین کاروان‌های زائران ایرانی بعد از تعطیلی ۹ ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می‌شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می‌روند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • اعزام کاروان زائران مازندران و گلستان به سفر حج
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی