Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:27:57 GMT

کمک۱۵۱۳ موقوفه به تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۴۱۸۷

کمک۱۵۱۳ موقوفه به تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ۱۵۱۳ موقوفه پیرامون مهر تحصیلی برای کمک به تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت در کشور داریم.

به گزارش ایسنا، سید رضا معممی مقدم در همایش مهر تحصیلی کرمانشاه، از طرح مهر تحصیلی به عنوان یک فعالیت اجتماعی یاد کرد و افزود: از آنجا که بین بیسوادی و بروز آسیب‌های اجتماعی ارتباط وجود دارد، بنابراین اجرای این نوع طرح ها می تواند در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی، بزهکاری، طلاق، جرم و جنایت و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نقش داشته باشد.

معممی مقدم هدف از اجرای این طرح را ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: مدیریت مشارکت اجتماعی، جذب خیرین و ایجاد انگیزه برای وقف‌های جدید و شفاف سازی و اطلاع رسانی در اجرای نیات واقفین از دیگر اهداف طرح مهر تحصیلی است.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه گفت: در کشور ۱۵۱۳ موقوفه پیرامون مهر تحصیلی و کمک به امر تحصیل دانش آموزان بی بضاعت داریم که از این تعداد ۵۵۳ موقوفه دارای درآمد هستند.

وی افزود: از سال ۹۱ تا ۹۷ حدود ۲۰۵ هزار و ۴۱۰ بسته مهر تحصیلی را بین  دانش آموزان بی بضاعت سراسر کشور توزیع کرده ایم  و تعهد ایجاد شده برای سال ۹۸ توزیع ۳۰ هزار بسته با ارزش ۳۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشوراظهار کرد: بسته‌های مهر تحصیلی در میان دانش‌آموزان بی‌بضاعت مناطق کم برخوردار توزیع می‌شود و در این راستا پوشش تمام مقاطع تحصیلی را در نظر گرفته ایم.

معممی مقدم تاکید کرد: بسته‌های مهر تحصیلی با توجه به شعار سال و تقویت تولیدکنندگان و کارآفرینی در کشور تهیه شده و ۱۰۰ درصد اجناس ایرانی هستند.

وی همچنین گفت: ۸۸ درصد هزینه طرح مهر تحصیلی از محل موقوفات و ۱۲ درصد آن از طریق حمایت خیرین تامین شده است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در رنکینگ توزیع بسته های مهر تحصیلی رتبه اول در کشور را دارد، خاطرنشان کرد: این مهم با مجاهدت واقفان و وصیت ژرف نیک اندیشان استان رقم خورده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح مهر تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ معاون آموزشی آموزش و پرورش آران و بیدگل، ۵۱ درصد از دانش آموزان این شهرستان را مشغول به تحصیل در رشته‌های فنی وحرفه‌ای دانست وگفت: این نمایشگاه به منظور آماده‌سازی دانش‌آموزان برای انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی در دوره متوسطه دوم بر اساس استعداد، توانایی، علاقه و نیاز‌های جامعه و آشناسازی آنان با رشته‌های تحصیلی و مشاغل راه اندازی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مرتضی جمشیدی افزود: این رویداد در قالب ۱۴ غرفه دستاورد‌های هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و در رشته‌های فتو گرافیک، خیاطی، معماری و حسابداری و کامپیوتررا روایت می‌کند.
این نمایشگاه تا فردا از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ در محل هنرستان امام خامنه‌ای برای بازدید دانش آموزان دایر است.

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل