Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیامک شمس گفت: هر ساله در ماه‌های محرم و صفر، با توجه به وجود موکب‌ها و تکیه‌های عزاداری و تهیه و عرضه مواد غذایی، برنامه ریزی و اقدامات لازم در زمینه تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، مراکز مذهبی و محل‌های پخت نذری انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: امسال نیز کارشناسان بهداشت محیط در قالب ۷۰ تیم بازرسی، در ایام تعطیل و غیرتعطیل، کار نظارت بر مراکز و اماکن حساس به ویژه مساجد و اماکن متبرکه، آب آشامیدنی و مواد غذایی را به صورت ویژه پیگیری کردند که این تشدید نظارت‌ها تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

مسوول گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از دیگر اقدامات انجام شده در این دهه به برگزاری نشست‌های هماهنگی با ادارات، برگزاری نشست‌های آموزشی برای هیات امنای مساجد و مسوولان تکیه‌ها و هیات‌های عزاداری و نظارت بر گندزدایی سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد.

شمس اضافه کرد: علاوه بر بازرسی بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، صدور هزار و ۸۳۲ کارت تندرستی، انجام ۵۷۳ نمونه برداری میکروبی و شیمیایی و ۱۸ هزار و ۴۳۵ کلرسنجی از آب شُرب، از دیگر خدمات بازرسان بهداشت محیط در این ایام بوده است.

او از انجام ۸۱ نمونه برداری مواد غذایی و چهار هزار و ۶۵۱ سنجش ایمنی مواد غذایی با دستگاه‌های سنجش پرتابل به عنوان دیگر اقدامات کارشناسان سلامت محیط دانشگاه نام برد.
انتهای پیام/م

نظارت بازرسان بهداشت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت محرم 98 علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۵۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان

جواد احمدپور اظهار کرد: در طرح نوروز و ماه مبارک رمضان که از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۳۱ فروردین امسال ادامه داشت، ۹ هزار و ۵۰۰ بازرسی از سطح صنوف استان انجام گرفت.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد بازرسی منجر به تشکیل ۹۰۰ پرونده تخلف با مبلغ ۳ میلیارد تومان شده است.
مسوول نظارت و بازرسی جهادکشاورزی لرستان با اشاره به کسر سهمیه ۲۰ واحد خبازی استان، تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی ۸۷ کیسه آرد قاچاق به ارزش ۵۵ میلیون تومان کشف و ضبط شد.
احمدپور با تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر صنوف مختلف استان، بیان داشت: اکیپ‌های مختلفی بر نحوه عرضه و توزیع کالا‌های اساسی نظارت دارند و هرگونه تخلف را بررسی و به مقام قضائی معرفی خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • پشت پرده «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و قیمت آن چقدر است؟
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان