Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@05:19:14 GMT

با شوهرهای وابسته به مادر چه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۶۲۰۵

با شوهرهای وابسته به مادر چه کنیم؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان،  در این حالت فرد وابسته به خانواده فقط در مواردی خاص برای حل مشکلات به سراغ خانواده می‌رود و برای تصمیم بهتر، از آن‌ها حمایت فکری و کاری می‌گیرد اما وابستگی عاطفی زمانی نامطلوب و مشکل‌ساز می‌شود که این رابطه، استقلال، اظهارنظر و خلاقیت را از مرد بگیرد.

   توصیه‌هایی برای مدیریت چنین شرایطی

حضور بزرگ‌ترها و تجربه آن‌ها همیشه برای افراد ارزشمند بوده اما در برخی موارد در زندگی‌های امروزی بزرگ‌ترها ناخواسته به جای پیوستگی، باعث اختلاف و گسستگی بین زوج‌های جوان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همسر چنین مردی بودن کار راحتی نیست اما راه‌هایی برای درک بهتر و مقابله با این شرایط وجود دارد که به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

پیشنهاد قطع رابطه ندهید: قبول کنید قبل از شما، مادرش در زندگی او بوده است. پیشنهاد قطع ارتباط با مادرش بدترین راهکاری است که پیش می‌گیرید چرا که این موضوع باعث موضع‌گیری و لجاجت بیشتر وی خواهد شد. با قرار دادن همسر در شرایطی که بین شما و مادرش یکی را انتخاب کند، احتمالا بازنده شما هستید.

بیش از حد حساسیت نشان ندهید: جبهه‌گیری نکنید، منصف باشید و این نیاز همسرتان را درک کنید. بدگویی از خانواده همسر موجب سلب اعتماد او به شما می‌شود. به وابستگی شوهرتان با خانواده‌اش بیش از اندازه حساسیت نشان ندهید.

از وابستگی شوهرتان انتقاد نکنید: در جایی‌که همسرتان به طور مستقل درباره موضوعی اظهار نظر می‌کند حتما وی را تحسین و تشویق کنید. در ضمن هرگز به ‌طور مستقیم از وابستگی همسرتان انتقاد نکنید، چون به‌طور معمول در برابر انتقاد مستقیم شما احساس حقارت می‌کند و به جای حل مشکل، مقاومت و از خود دفاع می‌کند.

نتایج این وابستگی را یادآور شوید: جنبه‌هایی را که این وابستگی به ضرر زندگی ‌تان تمام می‌شود شناسایی کنید. با گفت و گویی آرام و در نهایت احترام به خانواده‌اش، نتیجه منفی وابستگی‌اش را به او یادآور شوید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شوهر وابستگی دلبستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین

در مراسمی از ۲۹ نفر از زوجین شهرستان قزوین و ۴ نفر از بانوان دهه شصتی دارای فرزند تجلیل به عمل آمد.

علیخانی مدیر کل امور بانوان استانداری در این مراسم گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده دهه شصتی‌ها جزو سرمایه‌های این کشور هستند و مسائل و مشکلات خودشان را هم دارند و امیدواریم با توجه به مهارت‌هایی که دارند زندگی آرام و پر مهری را تجربه کنند.

علیخانی افزود: مرکز خدمات ازدواج در حال راه اندازی است و خدماتی در حوزه مشاوره و تسهیلات و مسائل ازدواج به افراد تعلق می‌گیرد که به زودی انجام خواهد شد. افرادی که وارد مرحله زندگی مشترک شده اند می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند. چون افراد از دو خانواده متفاوت هستند نیاز به گذشت و مهارت زیادی هست تا زندگی‌ها دوام پیدا بکند و شرایط آرامش برای تربیت خودمان و فرزندانمان فراهم شود.

حجت الاسلام محمد حسینی کارشناس امور خانواده هم در این مراسم گفت: مادران امانت داران فرزندانشان هستند و به گفته شهید مطهری هیچ مقامی بالاتر از مادری برای یک زن نیست.

وی بهترین زمان برای فرزند آوری بعد از ازدواج را شناخت قابلیت‌های لازم برای والد شدن، پذیرش روانی برای بچه دار شدن هر دو زوج، پشتیبانی از همسر عنوان کرد.

خیری فر مشاور امور بانوان اداره کل ثبت اسناد استان گفت: با توجه به کاهش آمار ازدواج جوانان دهه شصت تصمیم شد برای ترغیب به ازدواج از زوجینی که در سال ۱۴۰۲ ازدواج کرده اند تجلیل به عمل آید و برای حمایت از فرزند آوری این افراد هدیه‌ای به مبلغ دو میلیون و پانصد هزارتومان به صورت بن خرید سیسمونی به افراد اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • اکوسیستم جدید «چری» صنعت خودرو را متحول می‌کند؟
  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه
  • قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان توسط مرد نقاش
  • پیرترین پدر و مادر‌ها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • سریال مشاور و روایتی از باز کردن کلاف‌های پیچیده زندگی
  • دیدار فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با مادر و خانواده طلبه مجاهد مرحوم حاجی حسینلو در خوی 
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است