Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی با تشریح برنامه های اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی در دهه اول محرم با اعلام این خبر گفت : طبق برنامه ریزی ها و اقدامات انجام گرفته قبل از محرم، از چند روز مانده به محرم درب تمامی اماکن مقدس استان به روی عاشقان اهل بیت باز بود و نوای یا حسین و یا عباس در بیش از  ۳هزار و ۵۶۰ مسجد حسینیه و بقعه متبرکه آذربایجان شرقی طنین انداز شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود : از آنجایی که مساجد و امامزاده ها بهترین مکان برای عبادت و عزاداری هستند و اگر کسی هم اهل مسجد و عزاداری نباشد حداقل امامزادگان را بعنوان مأمنی برای خود انتخاب خواهد کرد،این در حالی است که بارها از طرف رهبر معظم انقلاب نیز برای برگزاری مراسمات در این اماکن و مسجد محور بودن برنامه ها مورد تاکید بوده و همه تلاش خود را کرده ایم تا با حمایت از هیات امنای مساجد و امامزاده ها این مکانها، اصلی ترین مأمن عاشقان در ماه محرم باشد .

دکتر حسینی ادامه داد:  در این ایام با برگزاری طرح شمیم حسینی برای اولین بار در استان حمایتهای مالی ویژه ای از محل نیات واقفان از هیاتهای مذهبی و مساجد انجام شد که در این راستا برای ۱۷۹ هیات و مسجد کمک هزینه برگزاری مراسمات عزاداری به مبلغ بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تحویل شد.
مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی اعزام مبلغان دینی به مراسمات مختلف برای پاسخگویی به شبهات و سخنرانی ها از دیگر برنامه های این اداره است که در دهه اول محرم ۱۲ مبلغ اعزامی از قم و ۲۰ مبلغ دینی در مراسمات مختلف برای ترویج فرهنگ حسینی و تبیین اهداف عاشورا حضور پیدا کردند.

وی اطعام عزاداران حسینی را یکی از بیشترین و مهمترین نیتهای واقفان اعلام کرد و افزود : در دهه اول محرم از محل نیات واقفان بیش از ۳۰ هزار نفر از محل نیات واقفان خیر اندیش اطعام شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی و اهمیت این محافل در دهه اول محرم گفت : در ۱۴ مسجد استان ۱۴ محفل قرآنی و انس با قرآن با توجه به هدف امام حسین (ع) دراحیای دین و قرآن در قیام خود در سطح استان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی در پایان افزود : برنامه های ماه محرمی اوقاف و امور خیریه استان تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت و در اربعین هم با برپائی موکب اوقاف در کشور عراق از زائران حسینی پذیرایی خواهیم کرد.

کد خبر 4719756

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه تبریز ماه محرم قزوین بوشهر اربعین حسینی شهرکرد مراسم عزاداری عاشورا شیراز ایلام خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران

تعداد بازدید : 9 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • لحظاتی از حضور مهمانان ویژه مسجد مقدس جمکران
  • برپایی اردوی تیم ملی تنیس
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • گزارش تصویری | مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • ببینید | لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران
  • آیین تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام در قم
  • فیلم/ لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد جمکران
  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران