Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی جاویدپور رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان، زنبورعسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان سمنان گفت: رعایت اصول امنیت زیستی نقش بسزایی را در کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در واحد‌های پرورشی دارد و پرورش دهندگان باید به صورت مستمر به این مهم توجه لازم و کافی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: موازین امنیت زیستی در واقع اجرای تدابیری است که خطرات شیوع و انتشار عوامل مسبب بیماری را کاهش می‌دهد و چنانچه پرورش دهندگان و کلیه افراد فعال مرتبط با صنعت طیور دیدگاه‌ها و رفتار‌های خود را بر این اساس برنامه ریزی نمایند بی شک میزان بهره وری در صنعت افزایش می‌یابد.

 رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور ابراز داشت: برنامه‌های امنیت زیستی باید به نحوی باشد که برای کلیه افراد مرتبط عملی و قابل استمرار باشد و درواقع با رعایت این دو محور اصلی است که می‌توان موفقیت برنامه‌های امنیت زیستی را تضمین نمود.

 جاویدپور در پایان به این نکته اشاره نمود که مقررات بهداشتی و مدیریتی هر قسمت ازجمله محل ورود افراد و وسایل اتاق رختکن و سرویس بهداشتی، محوطه و اطراف مرغداری، سالن پرورشی، انباردان و غیره تهیه و تدوین شده است و پرورش دهندگان می‌توانند با شرکت در دوره‌ای آموزشی پیش بینی شده و مراجعه به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها از برنامه‌های مقررات امنیت زیستی مطلع شوند.

انتهای پیام / م

تضمین موفقیت برنامه‌های امنیت زیستی با اقدامات پیشگیرانه بیماری‌ها در واحد‌های پرورشی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، محسن صیادی مدیر بازرسی نظارت اصناف خراسان رضوی گفت:در گشت‌های مشترک بازرسی نظارت اصناف با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های نظارتی، از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۳۱ واحد صنفی پس از دریافت تذکرات متعددپلمب شدند.
او افزود: این واحد‌های صنفی علیرغم تعهد چندباره، متاسفانه باز هم به تخلفات خود ادامه دادند.
وی پرتکرارترین تخلفات را، کم فروشی، گران فروشی،  رعایت نکردن دستورالعملهاى بهداشتی، رعایت نشدن قوانین و مقررات نظام صنفی و عرضه خارج شبکه اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی