Web Analytics Made Easy - Statcounter

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به حملات پهپادی اخیر نیروهای انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان، توییت‌هایی منتشر کرده است.

به گزارش تسنیم دونالد ترامپ در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «با توجه به حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی که ممکن است روی قیمت نفت تاثیر داشته باشد، مجوز استفاده از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را در صورت نیاز صادر کرده‌ام، به اندازه‌ای که بازارها نفت کافی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ترامپ افزود: «به تاسیسات عرضه نفت عربستان سعودی حمله شده‌ است. دلایلی وجود دارد که باور کنیم مقصر را می‌شناسیم، بسته به تائید (این‌که عامل حملات کیست) آماده اقدام نظامی هستیم.»

وی اضافه کرد: «ولی منتظریم تا پادشاهی (سعودی) بگوید به باور آن‌‌ها چه کسی عامل حملات بوده، و این‌که تحت چه شرایطی دست به اقدام خواهیم زد.»

شنبه‌ شب ترامپ طی گفت‌وگویی تلفنی با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی، تأکید کرد که واشنگتن از ریاض برای دفاع از عربستان حمایت می‌کند.

انصارالله یمن، روز شنبه دو پالایشگاه آرامکو به نام‌های «خریص» و «بقیق» را هدف حمله 10 فروند پهپاد ارتش یمن قرار داد.

به گفته وزیر انرژی عربستان، در نتیجه حملات نیروهای انصارالله 50 درصد از صادرات نفتی عربستان سعودی مختل و متوقف شده است.

شماری از تحلیلگران نفتی گفته‌اند اگر عربستان نتواند تولید نفت خود را به سرعت به سقف قبل از حملات برساند، از روز دوشنبه به قیمت هر بشکه نفت 5 تا 10 دلار اضافه خواهد شد و ممکن است قیمت آن به 100 دلار در هر بشکه هم برسد.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه

منابع خبری اوکراین می‌گویند در حملات شبانه پهپادهای این کشور، ۲ انبار نفت روسیه هدف قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یک منبع اطلاعاتی اوکراین گفت: پهپادهای ارسال شده توسط سرویس امنیتی اوکراین در یک حمله شبانه به ۲ انبار نفت متعلق به شرکت روزنفت در منطقه اسمولنسک روسیه حمله کردند.

این منبع گفت که این انبارها حاوی ۲۶هزار متر مکعب سوخت بودند که با این حمله آتش گرفته و بسیاری از کارکنان این انبارها تخلیه شدند.

به گفته این منبع خبری، نیروهای اوکراینی اعلام کرده اند که قصد دارند به حملات خود علیه زیرساخت‌های نظامی و لجستیکی که سوخت ارتش روسیه در اوکراین را تامین می‌کنند، ادامه دهند.

مقامات منطقه ای روسیه پیشتر گفته بودند که پس از این حمله پهپادی، آتش سوزی در این تاسیسات رخ داده است.

واسیلی آنوخین، فرماندار منطقه اسمولنسک در بیانیه‌ای در پیام رسان تلگرام گفت که این حمله تلفاتی نداشته است.

با ورود جنگ اوکراین به سومین سال خود، این کشور به طور فزاینده ای بر هدف قرار دادن تاسیسات نفت و گاز روسیه با پهپادهای دوربرد متمرکز شده است.

کی‌یف، با وجود درخواست‌های متحدانش برای توقف حملات به منظور جلوگیری از اقدام تلافی جویانه روسیه و افزایش قیمت جهانی نفت، پالایشگاه‌های نفت را اهدافی مشروع می‌داند.

طبق ادعای خبرگزاری رویترز، تا پایان ماه مارس، حدود ۱۴ درصد از ظرفیت اولیه پالایش نفت روسیه توسط حملات پهپادهای اوکراینی از بین رفته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • (ویدئو) حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات نفتی روسیه