Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری، پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با مسئولان دانشگاه فرهنگیان یزد با اشاره به قدمت نظام آموزشی که اکنون در آموزش و پرورش کشور ما اجرایی می شود، اظهار داشت: این سیستم بیش از 100 سال پیش توسط انگلیسی‌ها به ملت ایران تحمیل شد.

وی بیان کرد: اساس کار این سیستم آموزشی، بخوان، حفظ کن و نمره بگیر بوده و سبب شده تا قدرت تعقل و خلاقیت همچنین تفکر و آینده‌نگری از دانش آموزان ما سلب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصری با بیان اینکه متاسفانه شاهد پرورش انسان‌های تک بعدی در مدارس هستیم، افزود: بسیاری از دانش آموزان فقط توانایی و مهارت درس خواندن و نمره گرفتن دارند و از سایر مهارت‌های زندگی بی‌بهره هستند و خلاقیت در آنها پرورش نیافته است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه این سیستم به طور هدفمند در کشور ما پیاده سازی شده است، عنوان کرد: کسانی که این سیستم آموزشی را وارد کشور کردند، می خواستند قدرت تفکر و تعقل را از جامعه سلب کنند تا همواره به غرب وابسته باشیم و نتوانیم به استقلال دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: اکنون نیز ثمره این سیستم آموزشی را در بسیاری از حوزه‌ها از جمله صنعت شاهد هستیم و گرچه پیشرفت‌هایی در زمینه‌های مختلف داشته ایم اما مهندسان تحصیلکرده ما گاه برای ساخت یک قطعه ساده معطل مانده‌اند و مدت‌ها کار یک کارخانه متوقف می‌شود تا یک قطعه از خارج وارد شود که این عین وابستگی است.

ناصری خاطرنشان کرد: باید تلاش شود این سیستم آموزشی تغییر کند و دانش آموزان افرادی خلاق، دارای روحیه پرسشگری، متفکر و با بینش قوی تربیت شوند که البته لازم است در این مسیر دانش و آگاهی معلمان نیز تقویت شود.

کد خبر 4719810

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد امام جمعه یزد محمدرضا ناصري ماه محرم قزوین بوشهر اربعین حسینی شهرکرد مراسم عزاداری شیراز عاشورا ایلام خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سعید ابراهیمی بسطامی مدیر بیمه دی استان آذربایجان غربی در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک برگزار شدگفت: روز زمین پاک برای اولین بار در ۲۲ آپریل سال ۱۹۷۰ نامگذاری شد و تاکنون هرساله در ایران مصادف با ۲ اردیبهشت و همچنین در سراسر جهان توسط فعالان حوزه محیط زیست، روز جهانی زمین پاک به جهت افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به مسائل محیط زیست جشن گرفته می‌شود.

وی افزود: فعالان حوزه محیط زیست، دغدغه بسیاری برای محیط زیست و زمین دارند. به همین دلیل در هفته زمین پاک که از ۲ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز می‌شود، بحث‌ها و فعالیت‌های زیستی در سازمان‌های گوناگون در نظر گرفته می‌شود که هدف از آنها این است که به مردم یادآوری کنند که زمین، نیاز به حمایت دارد.

ابراهیمی اظهار داشت: آشناکردن کودکان و نوجوانان با باید‌ها و نباید‌های زیست‌محیطی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی، با بیان اینکه بحران‌های زیست‌محیطی و تغییر اقلیم، بیشترین تأثیر را بر روی کودکان خواهد گذاشت، عنوان کرد: تخریب محیط‌زیست آینده کودکانمان را سرد و تاریک می‌کند و شاید راه بازگشت به شرایط مطلوب برای همیشه از بین برود.

گفتنی است این مراسم با هدف ایفای نقش اجتماعی بیمه دی و ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین کودکان و نوجوانان به همت مدیریت بیمه دی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

در پایان این مراسم از صاحبان آثار برتر نقاشی که به دبیرخانه ارسال شده بود با اهدای جوایزی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی