Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:24:46 GMT

رعایت قوانین و هنجارها جامعه را به سوی آرامش سوق می دهد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۷۷۷۲

رعایت قوانین و هنجارها جامعه را به سوی آرامش سوق می دهد

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز دوشنبه در همایش طلاب یاران فرهنگ ترافیک افزود: آستانه تحمل و گفتمان در مردم در جامعه کنونی ما پایین آمده و شهروندان باید مهارت هایی چون مهار خشم، ارتباطات، احترام به قوانین و رعایت هنجارهای عمومی از جمله ترافیک را فرا بگیرند.

وی مسائل اجتماعی و فرهنگی  را تاثیرگذار بر سایر ابعاد چون سیاست و اقتصاد برشمرد و یادآور شد: یکی از مصادیق بارز دشمن داخلی یک جامعه همان عدم رعایت قوانین از سوی شهروندان است چرا که پایبندی به نظم و مقررات موجب آرامش روانی جامعه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوذری به موضوع ورود طلاب به مبحث ترویج فرهنگ ترافیک اشاره کرد و افزود: تاثیر نفوذ کلام روحانیون با توجه به قداستی که همواره در بین مردم داشته اند بسیار بیشتر از قوای قهریه و مسئولان اجرایی است چرا که اقشار مختلف جامعه از کلام روحانیون و علما حرف شنوی بیشتری دارند.

وی در مورد نقش موثر و پررنگ پلیس برقراری نظم، بازگشایی گره های ترافیکی و تامین امنیت جاده ها در همایش بزرگ اربعین نیز اظهار داشت: طلاب در کنگره اربعین امسال باید در ترویج فرهنگ ترافیک در بین مسافران حضوری گسترده داشته باشند.

رعایت قوانین و مقرارات رانندگی مصداق بارز حق الناس است

رئیس حوزه علمیه صاحب الزمان (عج) ایلام هم گفت: در دین مبین اسلام رعایت حقوق دیگران و توجه به نظم اجتماعی مورد تاکید است و در این راستا احادیث و روایات زیادی از اهل بیت (ع) وجود دارد که بسیاری از نکات موجود در این احادیث در زندگی ماشینی امروز کارگشا است.

حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی افزود: رعایت و پایبندی به مقررات راهنمایی و رانندگی از نمونه های بارز حق الناس و احترام به حقوق شهروندی است که باید از سوی رانندگان و سرنشینان خودروها و نیز عابران پیاده رعایت شود تا مشکلات ترافیکی به کمترین میزان برشد.

وی یادآور شد: همانگونه که طلاب در مسائلی چون سیل، زلزله و اربعین همپای سایر ارگان ها و مردم در صحنه خدمات رسانی حضور داشتند در موضوع فرهنگ سازی رعایت قوانین ترافیک هم طلاب می توانند یاور و بازوی پلیس راه و راهور باشند.

مرادبیگی تاکید کرد: از طلاب انتظار می رود در راستای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در بین اقشار مختلف مردم روشنگری کنند و از مروجان اصلی این مقوله به عنوان یک معروف مهم دینی و اجتماعی باشند.

ضریب نفوذ کلام روحانیون در مردم بسیار تاثیرگذار و عمیق است

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام نیز گفت: با وجود تبلیغات و تخریب های سوء دشمنان با هدف ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت اما روحانیون و علما همچنان جایگاهی ارزشمند و معتبر در بین اقشار مختلف جامعه دارند و ضریب نفوذ کلام و ارشاد آنها در میان مردم مشهود است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد فتاحی یادآور شد: روحانیون چون از دل مردم و از بطن جامعه هستند همواره مورد احترام و کرنش اقشار مختلف قرار دارند و بنابراین آنها می توانند در ترویج فرهنگ های مثبت و تعالی بخش اجتماعی ورودی جدی تر و پررنگ تر از گذشته داشته باشند.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه، طلاب و روحانیون، مدارس، دانشگاه ها و ائمه جمعه که دارای تریبون فرهنگی هستند باید مصادیق اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را برای آموزش و آشنایی مردم اشاعه دهند.

۷۱۷۲/۶۱۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان ایلام پلیس راهنمایی و رانندگی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۷۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب،  طلاب، اساتید و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی در نامه ای حمایت خود را از طرح نور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کردند.

متن نامه بدین شرح است:

سرتیپ دوم جناب آقای سردار علیمحمدی
فرمانده محترم نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی

سلام علیکم

با احترام و آرزوی توفیقات روزافزون برای خدمت به نظام و مردم. در حالی که نیروی انتظامی دوباره کمر همت بسته و تلاش دارد با مظاهر بی‌حجابی مبارزه کند؛ اما در این میان، برخی از منافقان و دشمنان داخلی و خارجی می‌کوشند در جامعه دوقطبی کرده و باز با حاشیه‌سازی‌ها و تبلیغات سوء، مانع این حرکت الهی و انقلابی شوند.

اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، ضمن حمایت همه جانبه از اقدامات نیروی انتظامی و بیزاری از دشمنان داخلی و خارجی، هم‌چنان خواهان برخورد مدبرانه و قاطعانه با مظاهر بی‌حجابی و اخلال‌گران امنیت اخلاقی خانواده و جامعه بوده و از تلاش‌های آن نیروی ارزشی تقدیر و تشکر می‌شود.

امیدواریم این اقدامات موقتی نبوده و با حمایت سایر ارگان‌ها، نهادها، شخصیت‌ها و اقشار مردم، هم‌چنان ادامه یابد تا جامعه از گزند بی‌اخلاقی‌ها و بی‌عفتی‌ها مصون بماند.

روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • مالکان جدید پرسپولیس و استقلال هم باید قوانین سقف بودجه را رعایت کنند
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • گردهمایی طلاب و روحانیون شهرستان چرام
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود