Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۳هزارو ۵۶۰ مسجد،حسینیه و بقعه متبرکه آذربایجان شرقی در دهه اول محرم میزبان عاشقان و عزاداران سید و سالار شهیدان بودند. ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی با تشریح برنامه‌های اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی در دهه اول محرم  اظهار داشت : طبق برنامه ریزی‌ها و اقدامات انجام گرفته قبل از محرم، از چند روز مانده به محرم درب تمامی اماکن مقدس استان به روی عاشقان اهل بیت باز بود و نوای یا حسین و یا عباس در بیش از  3هزار و 560 مسجد حسینیه و بقعه متبرکه آذربایجان شرقی طنین انداز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:از آنجایی که مساجد و امامزاده‌ها بهترین مکان برای عبادت و عزاداری هستند و اگر کسی هم اهل مسجد و عزاداری نباشد حداقل امامزادگان را بعنوان مأمنی برای خود انتخاب خواهد کرد،این در حالی است که بارها از طرف رهبر معظم انقلاب نیز برای برگزاری مراسمات در این اماکن و مسجد محور بودن برنامه‌ها مورد تاکید بوده و همه تلاش خود را کرده‌ایم تا با حمایت از هیات امنای مساجد و امامزاده‌ها این مکانها، اصلی‌ترین مأمن عاشقان در ماه محرم باشد.

برپایی دسته عزاداری جامعه سیاوشانی‌ها در شب هفتم شهادت امام‌حسین(ع)آئین «شبیه‌خوانی»؛ سنت دیرینه مازنی‌ها در ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع)مردم یزد میزبان گردشگران 27 کشور در مراسم‌های عزاداری بودند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: در این ایام با برگزاری طرح شمیم حسینی برای اولین بار در استان حمایت‌های مالی ویژه‌ای از محل نیات واقفان از هیئتهای مذهبی و مساجد انجام شد که در این راستا برای 179 هیات و مسجد کمک هزینه برگزاری مراسمات عزاداری به مبلغ بیش از یک میلیارد و 700 میلیون ریال تحویل شد.

وی اعزام مبلغان دینی به مراسمات مختلف برای پاسخگویی به شبهات و سخنرانی‌ها از دیگر برنامه‌های این اداره است که در دهه اول محرم 12 مبلغ اعزامی از قم و 20 مبلغ دینی در مراسمات مختلف برای ترویج فرهنگ حسینی و تبیین اهداف عاشورا حضور پیدا کردند.

حسینی اطعام عزاداران حسینی را یکی از بیشترین و مهم‌ترین نیت‌های واقفان اعلام کرد و افزود : در دهه اول محرم از محل نیات واقفان بیش از 30 هزار نفر از محل نیات واقفان خیر اندیش اطعام شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی و اهمیت این محافل در دهه اول محرم گفت : در 14 مسجد استان 14 محفل قرآنی و انس با قرآن با توجه به هدف امام حسین (ع) دراحیای دین و قرآن در قیام خود در سطح استان برگزار شد.

وی در پایان افزود : برنامه‌های ماه محرمی اوقاف و امور خیریه استان تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت و در اربعین هم با برپائی موکب اوقاف در کشور عراق از زائران حسینی پذیرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ع

R7887/P/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی

سالن جمهوری اسلامی در استانداری آذربایجان شرقی روز گذشته میزبان همایشی با عنوان «بررسی الزامات تحقق شعار سال» با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان اقتصادی و مدیران ارشد استان و با هدف همفکری و هم افزایی برای تحقق شعار سال بود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074537 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • تعرض ۴۲۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی در دومین روز عید پسح
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی