Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت با انتقاد از خام فروشی در کشور گفت: دیگر دوران اقتصاد مبتنی بر خام فروشی به‌پایان رسیده است؛ با این رشته‌های دانشگاهی که داریم نمی‌توانیم به اهداف تعریف شده برای آینده صنعت برسیم. ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ برات قبادیان امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه ملی فناوریهای دانش بنیان و مردم، با ابراز خوشحالی از برگزاری اینگونه برنامه‌ها برای تسری دانش به صنعت درباره وضعیت شرکتهای دانش‌بنیان در کشور اظهار کرد: برخلاف ناامیدان در کشور و کسانی که ناامیدی را ترویج می‌کنند ما به مردم و این کشور امیدواریم چرا که تاریخ پر فراز و نشیب این کشور نشان داده خداوند همواره همراه و پشتیبان مردم بوده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همواره جمعیت قلیل که خوش‌فکر و متحد بوده‌اند در تاریخ ماندگار شده‌اند و همانها بوده‌اند که توانستند تحول ایجاد کنند، قرآن هم به این موضوع اشاره دارد؛ در واقع یک ایده و فکر توانسته در تاریخ تحول ایجاد کند.

قبادیان گفت: انقلاب صنعتی در جهان چند مرحله داشته و ما الان در مرحله چهارم انقلاب صنعتی هستیم یعنی انقلاب سایبر فیزیکی، این انقلاب تحول بزرگی ایجاد کرده‌است و قابل مقایسه با مراحل قبلی نیست. اگر ما همراه با تحولات دنیا پیش نرویم به شدت عقب خواهیم ماند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت درباره بهره‌وری خاطرنشان کرد: بهره‌وری توضیح پیچیده‌ای ندارد، همینکه عملکرد امروزمان بهتر از دیروز باشد یعنی بهره‌وری داشته‌ایم و این موضوع در کلام امیرالمومنین (ع) هم هست که به گفته ایشان نباید یک روز مومن مانند روز دیگرش باشد.

وی افزود: دوران اقتصاد مبتنی بر خام‌فروشی به‌ پایان رسیده است و اقتصاد باید پایگاه دانشی پیدا کند؛ برای همین منظور در معاونت پژوهش وزارت صمت برنامه‌هایی داریم از جمله این برنامه‌ها تامین زیرساختها برای آمادگی حضور جدی‌تر در حوزه سایبری است.

قبادیان اضافه کرد: ما با این رشته‌های دانشگاهی که داریم نمی‌توانیم به اهداف تعریف شده برای آینده صنعت برسیم و باید تغییراتی در رشته‌های دانشگاهی ایجاد کنیم؛ باید رشته‌های تلفیقی و میان‌رشته‌ای ایجاد شود وظیفه اصلی در این حوزه بر عهده وزارت علوم و تحقیقات است، ما هم حاضریم به این تغییرات کمک کنیم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت گفت: در کنار این موضوع به دنبال تحقق درست مشارکت صنعت و دانشگاه هستیم اما همانطور که گفتم در آینده 70 درصد رشته‌های موجود در دانشگاه‌ها کاربرد ندارند و باید تغییراتی ایجاد کرد چرا که همه چیز به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود.

وی یادآور شد: می‌توانیم سیاستگذاری کرده و نطارت کنیم اما کار اصلی را مردم باید انجام دهند باید همگی کمک کنیم که اقتصاد مبتنی بر دانش شکل بگیرد.

نمایشگاه ملی "فناوری‌های دانش‌بنیان و مردم" افتتاح شد

انتهای پیام/

R1356/P/S2,1313/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شرکت های دانش بنیان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا خاکساری رئیس دانشگاه اسلامی واحد همدان در افتتاحیه رویداد صدرا با شعار«صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» که در این دانشگاه برگزار شد این رویداد را اتفاقی مبارک و پیونددهنده علم و صنعت دانست و اظهار کرد: در سند تحول و تعالی دانشگاه به موضوع حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه و لزوم ارتباط این دو رکن مهم در عرصه عمل توجه شده است.

وی با تأکید بر لزوم توسعه فعالیت‌های فناورانه و تمرکز بر ایجاد کارآفرینی عنوان کرد: رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و پیوند صنعت و دانشگاه و مسیری برای ایجاد اشتغال است و در همین راستا همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان را در عمل دنبال می‌کنیم.

رئیس دانشگاه اسلامی واحد همدان گفت: با ورود دانشگاه به صنعت از یک‌سو می‌توان در حل مسئله مثمر ثمر بود و از سوی دیگر با ورود دانشجو به‌عنوان کارورز، موضوع کسب مهارت را شاهد خواهیم بود.

خاکساری از تحقق کارورزی بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و بیان کرد: در این طرح دانشجو در عرصه عمل و حضور در واحد‌های صنعتی به کسب تجربه آموزش و یادگیری می‌پردازد که می‌تواند راهی برای شناخت مسیر شغلی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تلقی شود.

وی مطرح کرد: طرح پویش در راستای تقویت توانمندی دانشجویان در ارتباط با صنعت و بازار کار راه‌اندازی شده است. این طرح منجر به پرورش دانشجویان ماهر خواهد شد که همزمان با تحصیل در دانشگاه، مهارت‌های لازم را از طریق اشتغال در نهاد‌های مختلف کسب می‌کنند.

رئیس دانشگاه اسلامی واحد همدان اضافه کرد: در طرح پویش، دانشگاه امکان اشتغال همزمان دانشجو با تحصیل را فراهم کرده تا تجربه خوبی را در محیط کاری کسب کنند و پس از فارغ‌التحصیلی با آمادگی کامل وارد بازار کار شوند.

خاکساری با بیان اینکه در این طرح دانشجو هیچ هزینه‌ای را بابت این واحد نمی‌پردازد تا بی‌دغدغه زمینه مهارت‌آموزی محقق شود از اجرای طرح پایش و بررسی مشکلات به‌ویژه در حوزه کشاورزی و حل آن توسط دانشگاه آزاد خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • صهیونیست ها این گونه مانع رسیدن آرد به مردم غزه می شوند (فیلم)