Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس تقاضاهای خبرنگاران برای شفاف‌سازی در اداره‌کل هنرهای نمایشی، روابط عمومی این نهاد، فروش برخی نمایش‌ها را در حالی که سالن‌هایی چون شهرزاد و سپند در این برنامه شفاف‌سازی شرکت نکرده‌اند، اعلام کرده است. ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، مدت‌هاست در پی تصمیم و دستور دولت مبنی بر شفاف‌سازی در ابعاد مختلف، اداره‌کل هنرهای نمایشی نیز برای انتشار اسناد مالی خود تحت فشار بوده، اما در تمام این مدت اقدام روشنی برای شفاف‌سازی نکرده و در تازه‌ترین تحرک تحت فشار، اقدام به انتشار فروش نمایش‌ها به صورت ناقص کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، آمار فروش نمایش‌های تماشاخانه‌های دولتی و خصوصی در پی درخواست این اداره‌کل از مدیران تماشاخانه‌ها برای تجمیع آمار، در قالب یک فایل (ارسال شده به پیوست این گزارش) در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته که شامل فروش سالن‌های دولتی مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر از تیرماه 1397 است.

آمار فروش تماشاخانه‌های خصوصی نیز پس از برگزاری جلساتی و پس از قریب به سه ماه از طرح این مطالبه، منتشر می‌شود؛ اما آنچه مسلم است تمامی تماشاخانه‌ها در این طرح شرکت نکرده‌اند.

روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، ذیل این خبر آورده است که در بررسی این فایل پی‌دی‌اف نکات ذیل حایز اهمیت است:

1. در خصوص مجموعه تئاتر شهر، واحد ارتباطات، پژوهش و آموزش این مجموعه در گزارشی آمار فروش نمایش‌هایی را که اجرای آنها در مجموعه فوق به پایان رسیده بود 30 مرداد سال جاری در اختیار رسانه‌ها قرار داد و آماری که هم اکنون در این فایل آمده است مربوط به آثاری است که این مجموعه هم اینک روی صحنه دارد.

2. آمار فروش تماشاخانه سنگلج و تالار هنر پس از 31 خرداد، تاکنون ارائه نشده و آن‌چه مشاهده می‌کنید، مربوط به اتفاقاتی است که در سه ماهه اخیر در این دو تماشاخانه گذشته است.

3. از میان تماشاخانه‌های خصوصی فعال، تاکنون تنها پنج تالار نسبت به ارائه آمار فروش نمایش‌های خود اقدام کرده‌اند که عبارتند از: عمارت نوفل‌لوشاتو، تماشاخانه شانو، تماشاخانه مهرگان، تماشاخانه همای سعادت و تماشاخانه گندم و آمار ارائه شده توسط آنها مربوط به نمایش‌هایی است که در سه ماهه اول سال 1398 روی صحنه داشته‌اند.    

این رویه در حالی رخ می‌دهد که اداره کل هنرهای نمایشی تمایلی به انتشار کمک‌های مالی خود به افراد حقیقی و حقوقی ندارد.

تازه‌ترین آمار فروش نمایش‌های تماشاخانه‌های دولتی و خصوصی که در اختیار روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی قرار گرفت را در اینجا مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

R1369/P/S4,34/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اداره کل هنرهای نمایشی تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره کل هنرهای نمایشی تئاتر اداره کل هنرهای نمایشی تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۸۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست انتخاباتی شورای وحدت فقط از کانال‌ رسمی منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای وحدت اصولگرایی در خصوص نامزدهای مورد حمایت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی توضیح مهمی ارائه کرد.

احسان محمدحسینی معاون روابط عمومی و رسانه شورای وحدت طی بیانیه ای اعلام کرد: با عنایت به اصول حرفه‌ای و پرهیز از ایجاد شائبه و جلوگیری از انتشار شایعات بی اساس برای هموطنان عزیز و رسانه‌های کشور، ارائه هرگونه فهرست انتخاباتی منتسب به شورای وحدت در هر خبرگزاری و یا پایگاه خبری و فضای مجازی، فاقد اعتبار است.

گفتنی است که فهرست انتخاباتی شورای وحدت منحصراً از طریق وبسایت و کانال‌های رسمی این شورا منتشر خواهد شد.

کد خبر 6094967

دیگر خبرها

  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است
  • «شهر آفتاب مهتاب» اتفاقی آوانگارد در تئاتر دهه ۴۰
  • درخواست هواداران چلسی: این ستاره را نفروشید!
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • فهرست انتخاباتی شورای وحدت فقط از کانال‌ رسمی منتشر می‌شود
  • سریال جدید آیدا پناهنده چه زمانی منتشر می‌شود؟