Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@14:24:12 GMT

گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت در نیجریه

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۸۹۵۶

گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت در نیجریه

به گزارش ايكنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه و با همکاری مؤسسه اسلامی «صلح و بیداری در ادیان الهی»، دومین نشست گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت 23 شهریورماه با حضور پژوهشگران مسلمان و مسیحی و تعدادی از دیپلمات‌های کشورهای مختلف در سالن اصلی مسجد مرکزی ابوجا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنرانان مسلمان و مسیحی در این نشست به بیان نکاتی درباره صلح و پرهیز از خشونت در این دو دین الهی و توصیه به اتحاد و برادری پیروان اسلام و مسیحیت در نیجریه پرداختند.

همچنین، سید محمود عظیمی‌نصرآبادی، رایزن فرهنگی کشورمان در نیجریه طی سخنانی موقعیت ممتاز اقلیت‌های مذهبی به ویژه مسیحیان در ایران را یادآور شد.

کشیش جئوفری ایلیا، از کلیسای مرکزی ابوجا در سخنرانی خود، گفت: بدون شک در ادیان الهی و البته دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت بر صلح بین پیروان خود و پرهیز از خشونت تآکید شده است.

وی افزود: تعصبات افراطی مذهبی باعث اختلاف در میان پیروان الهی می‌شود و جامعه را به جامعه مسلمان و مسیحی تقسیم می‌کند که خود منشأ اختلافات و منازعات بین طرفین است.

کشیش جئوفری ایلیا ادامه داد: لذا باید احساسات افراطی را کنترل کرده و با توجه به تعالیم ادیان الهی همزیستی همراه با احترام را به پیروان خود یاد دهیم. وظیفه رهبران دینی است که این مهم را در جامعه مذهبی خود کنترل کنند تا صلح واقعی در نیجریه محقق شود.

دومین سخنران نشست، مالام شیخ حسن ادریس، رئیس مؤسسه صلح و بیداری در ادیان الهی بود. وی در سخنانی، گفت: معضل اختلافات مذهبی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین معضلات فعلی جامعه ماست که به اعتقاد من ریشه در اختلافات قومی دارد و متأسفانه امروزه رنگ و بوی دینی به خود گرفته است.

وی همچنین، بیان کرد: وظیفه رهبران دینی این است که پیروان خود را نسبت به این واقعیات روشن کرده و به دنبال حل اختلافات قومی در جامعه باشند.

کشیش آروم آجی جی، عضو انجمن مسیحیان نیجریه هم در سخنرانی خود، با قدردانی از رایزنی فرهنگی ایران به خاطر برگزاری این نشست گفت: یکی از ضرورت‌های جامعه کنونی، گفت‌وگوی مسلمانان و مسیحیان و تلاش برای یافتن راه‌های اتحاد پیروان ادیان الهی است.

چهارمین سخنران نشست، شیخ عمران حیات الدین، از رهبران جامعه مسلمانان نیجریه بود که با اشاره به احادیثی از پیامبر(ص) نحوه تعامل حضرت با پیروان سایر ادیان به ویژه یهودیان و مسیحیان را سنت و الگویی برای جامعه مذهبی دانست.

عظیمی‌نصرآبادی، رایزن فرهنگی کشورمان در نیجریه، برگزاری دومین دور این نشست را در راستای ایجاد اتحاد و همدلی بین پیروان الهی در نیجریه دانست و گفت: متأسفانه دشمنان جمهوری اسلامی ایران با تبلیغات گسترده به دروغ، سیمای نه چندان مثبتی را از وضعیت اقلیت‌های دینی در کشورمان ترسیم می‌کنند که به اعتراف خودِ اقلیت‌های مذهبی کشورمان و ناظران بی طرف بین‌المللی به هیچ وجه صحت ندارد.

مصطفی مجدآرا، کارشناس سفارت کشورمان در نیجریه هم در سخنانی، با تأکید بر اتحاد و همدلی در ادیان الهی و ضرورت بیان این واقعیت در تمامی جوامع دینی، برخی دستاوردهای نشست گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت در سال گذشته را تشریح کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اسلام و مسیحیت نیجریه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۸۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند

وزیرکار با اشاره به اینکه بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر بیمه شده اجباری و اختیاری جدید وجود دارد گفت: مطابق آمارها وعده تحقق یک میلیون شغل محقق شد.دولت ۳۰۰۰واحد بزرگ و متوسط تعطیل شده را به چرخه تولید برگرداند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم, سید صولت مرتضوی, وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیش‌ خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران هفتم اردیبهشت ماه 1403 با تبریک هفته کارگر و روز کارگر گفت: این روز را به همه کارگران سختکوش که به عنوان پایه های اساسی اقتدار و عظمت اقتصادی کشور هستند تبریک می گویم و یاد و خاطره 14هزار شهید کارگر را گرامی می دارم.

 وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: از منظر نظام مقدس اسلامی و دیدگاه اسلام همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری به زیبایی اشاره کردند تفاوت مبانی بین کارگر با نگاه اسلامی و مکتب اسلام با کارگر در سایر مکاتب قرار دارد. اسلام کاگر را عزیز می‌پندارد این قشر را عامل پویایی و سلامت جامعه می‌داند اما در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند. ما کارگر را خالق تولید محور تولید، و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.

مرتضوی گفت: در حال حاضر شاهد تحولات شگرفی در عرصه‌های سیاسی هستیم که  اولًا حمله هفت ماهه رژیم غاصب به باریکه غزه و کشتار بیش از 35 هزار نفر از زنان و کودکان و بی‌پناهان گردن آویز همه سردمداران حقوق بشر به خصوص استکبار جهانی و جامعه اروپایی و کشورهای نابخردی که ذیل بیرق اسلام حکومت می‌کنند، اما با کمال تاسف آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، این اقدام شجاعانه مختصری که تحت عنوان وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی محقق شد سبب شد که معادلات و رایج بر جهان بازتعریف شوند دگرگونی به وجود بیایند. نه جهان اسلام بلکه بشریت تشنه عدالت به توانمندی های خودشان پی ببرند اکنون دنیا به این نتیجه رسیده است که هیمنه پوشالی استکبار جهانی و تفکر شکست ناپذیر رژیم صهیونیستی و گنبد آهنین آنها تبدیل به بیت العنکبوت شده است.

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: همه صاحبان نظر که اندکی اندیشه آزادیخواهانه دارند و مستقل هستند امروز این عظمت ایران اسلامی را می‌ستایند. ما به روح شهدای بزرگ محور مقاومت بهترین سلام‌ها را تقدیم می‌کنیم و از نیروهای مسلح و مقتدر نظام جمهوری اسلامی جامعه کار و تولید همواره پشتیبانی می‌نماید تقدیر میکنیم.

 وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت دیگر موضوع شعار سال است تقریبا یک دهه است که مقام معظم رهبری شعار سال را محوریتش را موضوع اقتصادی قرار داده است امسال حضرت آقا شعار سال را جهش تولید با رکن بودن و محور بودن و همراهی مردم تعریف کرده‌اند.آقا فرمودند جهش با رشد متفاوت است قطعا بیاناتی که رهبری می‌فرمایند و قواعدی که تبیین می‌فرمایند برگرفته از احکام و آموزه‌های دینی است و ثانیا با مطالعه کامل و احاطه اشرافیت جامع بر وضعیت اقتصادی جهان و توانمندی‌های ایرانی اسلامی است.ما به عنوان کوچکترین خادم جامعه کارگری از این سخنگاه مقدس به مردم و مقام معظم رهبری عرضه می‌داریم به جامعه کار و کارگران و کارفرمایان دست در دست یکدیگر می‌نهند و امسال مانند سال قبل که آقا فرمودند رشد تولید، حتماً به جهش تولید توجه ویژه خواهیم کرد و این فرمان رهبری را بر دیده خواهیم نهاد و انشاالله شرمنده عزیزامان نخواهیم بود.

مرتضوی با اشاره به گزارشی از عملکرد کار، وزارت تعاون و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد:  در سال گذشته با فضل الهی و عنایت دولت کریمه یکی از محوری‌تری دستورات کار اشتغال بود و دولت توانست وعده یک میلیون فرصت شغلی را محقق کند و با افتخار و با آماری متقن که روایتگری‌اش با تمام اصول و قواعد سنجشی همسازی دارد، تبیین کند.

به گفته وی گزارش سازمان تامین اجتماعی حاکی از آن است که بالغ بر یک میلیون و 200هزار نفر بیمه شده اجباری و اختیاری جدید وجود دارد و گزارش مرکز آمار ایران بیانگر آن است که نرخ بیکاری به 8.1درصد رسیده که کمترین نرخ بیکاری در طول تاریخ است. 

وزیر کار با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در زمینه ثبات شغلی کارگران خاطر نشان کرد: حضرت آقا در بیانات روز چهارشنبه فرمودند که نباید کارخانجات و کارگاه‌ها به تعطیلی کشانده شود. خوشبختانه دولت سیزدهم نزدیک به 10هزار کارگاه نیمه فعال را به ظرفیت اسمی رساند و 3000واحد بزرگ و متوسط تعطیل شده را به چرخه تولید برگرداند و رابطه بنگاهداران و بانک‌ها را اصلاح کرد. رئیس جمهور دستور دادند اگر کارفرمایی بدهکار بانکی است هیچ بانکی اجازه تعطیل کردن کارگاه و کارخانه را ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توسعه فرایند صدور مجوزها در حوزه اشتغال خرد و خانگی اظهار کرد: در حوزه تکافل اجتماعی دولت کارهای بزرگی را انجام داده از جمله اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی که خوشبختانه 20میلیون خانوار بالغ بر 60میلیون نفر با درصد استقبال 90 در آن مشارکت کردند؛ البته این طرح هم ممکن است مثل هر طرحی مشکلاتی داشته باشد که به مرور زمان آن را برطرف می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • همه باید دفاع جانانه و فداکارانه ای از احکام اسلام داشته باشیم
  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور
  • آغاز نشست هم اندیشی سراسری هیات‌های رزمندگان اسلام در مشهد
  • حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب