Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@15:16:09 GMT

دیوید کامرون: شرم بریگزیت همیشه با من می‌ماند

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۹۲۲۱

دیوید کامرون: شرم بریگزیت همیشه با من می‌ماند

طبق نوشته‌های نخست‌وزیر اسبق بریتانیا، او پس از همه‌پرسی بریگزیت با رهبران کشورهای اروپایی و باراک اوباما تماس گرفت و از آن‌ها به دلیل ناکامی‌اش در حفظ کشورش در اتحادیه اروپا، عذرخواهی کرد.

دیوید کامرون، رهبر پیشین حزب محافظه‌کار بریتانیا در کتاب خود که چند روز بعد بیرون می‌آید و نشریه تایمز بخش‌هایی از آن را منتشر ساخته، اظهار داشته است که هنگام ترک پست نخست‌وزیری "اندوهگین بود اما، اندوه او در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بیشتر بوده است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درخصوص صبح فردای همه‌پرسی بریگزیت که در آن ۵۲ درصد از مردم رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند، اذعان داشته که از "شرم آنچه که گذشت" آگاه بوده و این موضوع "تا آخر عمر" با او خواهد ماند.

کامرون می‌نویسد: "تماس‌هایی تلفنی با وزرا و معاونان دیگر داشتم. با رهبران اروپایی و اوباما صحبت کردم؛ یک چیز را به همه گفتم: برای حفظ بریتانیا در اتحادیه اروپا یک استراتژی داشتم، آن را اجرا کردم، نتیجه نداد. متاسفم".

او در ضمنِ نوشته‌هایش گفته که "خیابان داونینگ (محل دفتر نخست‌وزیری) که در انتظار دیگر متصدیانش بود، جای هراس‌انگیز و عجیبی شد. قدرت مثل یک چراغ سو سو می‌کرد و رو به کاهش می‌گذاشت".

در بخش دیگری از کتاب کامرون، اشاره شده که بوریس جانسون، نخست‌وزیر کنونی بریتانیا، از او درباره "شکسته‌خاطر شدنِ" مایکل گوو پس از شکست در رقابت رهبری حزب محافظه کار در سال ۲۰۱۶ و خیانت حامیان بریگزیت به او، از کامرون سوال کرده بود.

مایکل گوو، از اعضای حزب محاظه‌کار بریتانیا، در ابتدا حامی کمپین جانسون بود اما بعدتر حمایتش را قطع و اعلام کرد خودش وارد رقابت می‌شود. به همین دلیل بوریس جانسون در آن سال از رقابت کنار کشید.

گوو هم‌اکنون مسئول فراهم کردن مقدمات برای بریگزیت بدون توافق در دولت جانسون است و افشاگری کامرون، می‌تواند روابط او با نخست‌وزیر را خدشه‌دار کند.

طی رقابت مذکور برای رهبری، ترزا می پیروز شد و کامرون در کتابش افشا کرده که به طور مخفیانه، گِوین ویلیامسون، وزیر کنونی آموزش و پرورش بریتانیا را به حمایت از کمپین ترزا می ترغیب کرده بود. کامرون می‌گوید که جانسون، "می‌خواسته عزیز حزب محافظه‌کار شود و نمی‌خواست فرد سرشناس دیگری -مخصوصا مایکل گوو- گوی رهبری را از او برباید".

به گفته او، بوریس جانسون "اعتقادی به بریگزیت نداشت" و تنها از کمپین خروج حمایت کرد تا منصبش را ارتقا دهد. کامرون در این باره نوشته است: "نتیجه‌ای که گرفته‌ام، این است که او [بوریس جانسون] با ریسکی مواجه است که به آن باوری نداشت و دلیل این، کمک به ارتقای وجهه سیاسی او بود".  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا

پادشاه انگلیس هم با تایید قانون بحث برانگیز ضد مهاجرتی رواندا زمینه برای اخراج پناهجویان به این کشور آفریقایی بدون توجه به مبدا آن ها را فراهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه، پادشاه چارلز سوم با قانون بحث‌برانگیز ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرده است که به مهاجران اجازه می‌دهد بدون توجه به منشأ واقعی آنها به رواندا اخراج شوند. انگلیس برای این کار مبلغی میلیونی به این کشور نسبتا کوچک آفریقا می پردازد.

به این ترتیب یک قانون بحث برانگیز در بریتانیا به اجرا درآمد که با آن دولت محافظه کار انگلیس می خواهد اخراج مهاجران به رواندا را تسهیل کند. پارلمان انگلیس این قانون را با وجود انتقادهای فراوان تصویب کرده بود و حالا توسط شاه چارلز سوم تأیید شده و موافقت خاندان سلطنتی انگلیس را هم دریافت کرده است.

به این ترتیب دولت ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس دیگر نمی خواهد به مهاجرانی که به طور نامنظم وارد این کشور می شوند این فرصت را بدهد که برای پناهندگی در انگلیس درخواست دهند. در عوض، آنها باید بتوانند به رواندا اخراج شوند و در آنجا درخواست پناهندگی دهند و صرف نظر از منشاء واقعی آنها هیچ برنامه ای برای بازگشت آن ها به انگلیس وجود ندارد.

هدف از این مقررات جلوگیری از عبور پناهندگان از کانال انگلیسی مانش با قایق های کوچک است. دولت بریتانیا برای این معامله میلیون ها دلار به رواندا می پردازد. دادگاه عالی انگلیس این پیمان پناهندگی را غیرقانونی اعلام کرد. منتقدان این کشور آفریقای شرقی را به نقض حقوق بشر متهم می کنند.

این قانون جدید قصد دارد با اعلام رواندا به عنوان کشور ثالث امن و جلوگیری از درخواست تجدیدنظر در دادگاه های بریتانیا علیه اخراج، حکم دادگاه عالی را لغو کند. سازمان شورای پناهندگان که برای پناهنجویان در این کشور کمپین می کند، از این طرح انتقاد کرد و نسبت به هزینه های بالا، هرج و مرج و رنج انسانی هشدار داده است. این سازمان گفت که دولت به این ترتیب خطر گرفتار شدن ده ها هزار نفر در این سیستم را ایجاد می کند.

بعد از تصویب قانون اخراج پناهندگان به رواندا در پارلمان انگلیس سازمان ملل و شورای اروپایی هم انتقاد شدیدی به آن وارد کرده واین کشور را به نقض حقوق بشر متهم کردند.

انگلیس این لایحه را دو سال پیش اعلام کرد. این پروژه به عنوان یکی از مهمترین اقدامات در مبارزه با مهاجرت غیرقانونی از طرف دولت محافظه کار انگلیس توصیف شده است.

هر پناهجوی اخراج شده به رواندا حدود 1.8 میلیون پوند (2.09 میلیون یورو) برای پادشاهی انگلیس هزینه دارد. علاوه بر این، لندن تاکنون 290 میلیون پوند (33.7 میلیون یورو) را بدون ارسال حتی یک هواپیما به این کشور آفریقای شرقی واریز کرده است.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر محافظه‌کار بریتانیا، بارها قول داده است که قایق‌های مهاجران را متوقف کند. تنها در ماه فوریه بود که بریتانیا و آژانس حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا فرانتکس توافقنامه ای را برای بهبود همکاری در مبارزه با مهاجرت غیرقانونی امضا کردند. این همکاری شامل تبادل اطلاعات برای از بین بردن باندهای قاچاقچی و استفاده مشترک از هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت بر مرزها است.

وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراینپارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آشنایی با تانک چلنجر ۲
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • دانشجویان حامی فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • (تصاویر) بازدید دیوید کامرون از موزه فرش ترکمنستان
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند