Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین ولی وند، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب صلح و دفاع که امروز در دافوس ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: ما در دافوس آموزش جنگ و جنگیدن را در سطوح تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی به دانشجویان ایرانی و غیرایرانی می‌دهیم و بر همین مبنا قصد کردیم این بار نمایشگاه کتاب صلح و دفاع را راه‌اندازی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه باید بدانند که کار ما در دافوس جنگ است اما اصل کار ما و پیام‌مان صلح است، افزود: نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع با همکاری چند موسسه انتشاراتی داخل و خارج از کشور راه‌اندازی شده و نوید خوبی برای تحقیقات پیش‌رو در مباحث مربوط به صلح و دفاع و جنگ و دفاع است.

فرمانده دافوس ادامه داد: خیلی از کشورها در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع با دافوس ارتش همکاری کردند و ما در اختتامیه این نمایشگاه پیام دبیرکل سازمان ملل متحد در باب صلح را خواهیم داشت.

امیر ولی‌وند با بیان اینکه پیام نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع این است که ما هم به دنبال صلح هستیم و هم آماده جنگ، گفت: ما چون صلح می‌خواهیم باید خودمان را برای جنگ آماده کنیم.

بنی صدر فاقدتحلیل مسائل نظامی بود

همچنین، امیر حسین حسنی سعدی جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب صلح و دفاع در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به وضعیت ارتش در ابتدای دوران دفاع مقدس و دلایل آغاز جنگ تحمیلی، گفت: با اینکه چندماه بیشتر از انقلاب اسلامی نمی‌گذشت، ضدانقلاب به پادگان مهاباد حمله و این پادگان را خلع سلاح کرد.

جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به شعار انحلال ارتش در اوایل انقلاب خاطرنشان کرد: هرچه که وفاداری ارتش به نظام جمهوری اسلامی ایران بیشتر می‌شد، شدت این شعارها هم بیشتر می‌شد، تا اینکه امام خمینی (ره)   ۲۹ فروردین را به عنوان «روز ارتش» نام‌گذاری کردند و فرمودند که ارتش باید در این روز در شهرها رژه برود و مردم هم باید از آن‌ها استقبال کنند.

حسنی سعدی با اشاره به شکل‌گیری کودتای «نقاب» در ارتش گفت: این کودتا توسط خود نیروهای ارتش کشف و خنثی شد و در این ماجرا بیشترین آسیب را نیروی هوایی و نیروی زمینی بویژه لشکر زرهی اهواز دید.

جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه وقتی که عراق حمله کرد، ارتش سازماندهی مجددش به خوبی شکل نگرفت و همچنین درگیر غائله ضد انقلاب در کردستان بود، گفت: در همین حال بود که صدام اعلام کرد قصد دارد تهران را سه روزه فتح کند؛ اما به لطف حضور مردم، پاسدارها و ارتشی‌ها مدت‌ها در مرز زمین‌گیر شد.

وی با بیان اینکه ۲۰ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی ارتش بعث علیه کشورمان آغاز شد، خاطرنشان کرد: در طول این ۲۰ ماه، ۱۲ هزار نفر از مسئولان ارتش دستگیر شده و کنار گذاشته شدند، در ابتدای انقلاب، انتخاب فرمانده برای تیپ‌ها و لشکرهای ارتش، کار بسیار مشکلی بود چرا که نظم و انضباطی وجود نداشت.

جانشین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه یک‌ساله شدن خدمت سربازی و گسترده شدن نقل‌وانتقالات در پادگان‌ها و یگان‌ها، نظم و انضباط ارتش را به کلی به هم ریخته بود، گفت: هنوز یک هفته از انقلاب نگذشته بود که ضدانقلاب به سمت پادگان مهاباد حرکت کرد و چون کسی نبود که از آن پادگان دفاع کند، این پادگان به راحتی سقوط کرد.

جانشین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه بنی‌صدر یک نظامی آگاه و کارکشته نبود که بتواند مسائل نظامی را تحلیل کند، افزود: وقتی‌که ارتش گزارش‌های تحرکات نظامیان بعثی را به بنی‌صدر می‌دادند او می‌گفت شما ارتشی‌ها مسئله را بزرگ می‌کنید، عراق جرئت جنگ علیه ما را ندارد.

سرلشکر حسنی‌سعدی ادامه داد: عراق که‌ می‌خواست ۲۴ ساعته خرمشهر را اشغال کند، بعد از ۳۰ روز نتوانست این کار را انجام بدهد چرا که دلاوری‌های تیپ‌های سه‌گانه لشکر ۹۲ زرهی و نیروهای دانشکده افسری خرمشهر و همچنین مقاومت مردم این اجازه را به آنها نداد.

27215

کد خبر 1300047

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران ابوالحسن بنی صدر باشگاه استقلال عربستان لیگ برتر نوزدهم ایالات متحده آمریکا آرامکو سینمای ایران باشگاه پرسپولیس حسن روحانی دونالد ترامپ استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز جمعه تأکید کرد که صنعا تحولات مربوط به حملات اسرائیل و آمریکا به غزه و آماده شدن آنان برای عملیات نظامی در منطقه رفح را پیگیری می‌کند
وی با بیان اینکه یمن چهارمین مرحله از عملیات‌های خود را که در راستای حمایت از ملت فلسطین است، آغاز می‌کند، گفت: ما آغاز مرحله حمله به همه کشتی‌هایی را اعلام می‌کنیم که ناقض تصمیم [یمن]برای ممنوعیت عبور کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی است که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند.
سریع با اشاره به اینکه دامنه حملات یمن از دریای مدیترانه تا هر نقطه‌ای خواهد بود که دست این کشور به این کشتی‌ها برسد، خاطر نشان کرد: اگر اسرائیل عملیات نظامی را در رفح آغاز کند، تمامی کشتی‌های متعلق به شرکت‌هایی را مجازات خواهیم کرد که وارد بنادر فلسطین اشغالی می‌شوند.
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تأکید کرد: «به هیچ یک از کشتی‌هایی که با بنادر اسرائیل در ارتباط باشند، اجازه نخواهیم داد از منطقه عملیاتی ما عبور کنند؛ صرف نظر اینکه مقصد این کشتی‌ها کجا باشد».
یحیی سریع در پایان به اسرائیل هشدار داد: «برای آماده شدن و فراهم کردن مقدمات مربوط تنش گسترده‌تر و قدرتمندتر تردید نخواهیم کرد تا اینکه حمله به غزه متوقف شود و محاصره ملت فلسطین هم در هم بشکند».
«سید عبدالملک الحوثی» رهبر انقلاب یمن به تازگی به عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به سمت بندر ایلات (ام الرشراش) حرکت می‌کنند پرداخت و گفت که در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی مورد هدف قرار گرفته‌اند.
سید عبدالملک الحوثی تأکید کرد: «تا زمان ادامه جنگ و محاصره در غزه این حملات نیز ادامه خواهد یافت؛ عملیات‌های نظامی ما ادامه می‌یابد و تلاش می‌کنیم تا اقیانوس هند این عملیات‌ها را گسترش دهیم».
او همچنین گفت که در پی عملیات یمنی‌ها عبور کشتی‌های آمریکایی از دریای سرخ به میزان ۸۰ درصد کاهش یافته است و در این میان هزینه بیمه کشتی‌های آمریکایی که بخواهند از دریای سرخ بگذرند در مواقعی حتی تا ۵۰ میلیون دلار نیز افزایش یافته است.
الحوثی در پایان تأکید کرد که بندر ایلات به شکل کامل تعطیل شده و اسرائیل در واردات کالا در تنگنای شدیدی قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • ارتش ایران حمله به کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • حمله نظامی به صهیونیست‌ها موجی از امید و اقتدار را برای ایران رقم زده است
  • تصاویر حمله موشکی حزب الله به شهرک نظامی شتولا
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • لغو آماده‌باش نیرو‌های ارتش صهیونیستی برای حمله به رفح