Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، ساسان کاظمی‌نژاد، مدیر بخش حمل‌ونقل این شرکت، در گردهمایی معرفی بسته حمایتی یارانه صرفه‌جویی سوخت در پروژه‌های سرمایه‌گذاری احداث خطوط فرعی که از سوی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با همکاری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت برگزار شد، به تشریح پروژه‌های ماده ۱۲ در حوزه حمل‌ونقل ریلی پرداخت و گفت: تعداد یکهزار و ۲۵ دستگاه واگن باری در مدت یک سال گذشته در قالب قراردادهای طرح توسعه حمل‌ونقل ریلی میان راه آهن و شرکت‌های سرمایه‌گذار عامل صرفه‌جویی در قالب ماده ۱۲ موفق به اخذ مصوبه هیئت مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: امید است با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، از این فرصت و ظرفیت مناسب برای توسعه هر چه بیشتر حوزه حمل‌ونقل ریلی کشور استفاده شود.

کاظمی‌نژاد پیرامون نحوه بازپرداخت یارانه‌صرفه‌جویی به سرمایه‌گذاران افزود: تلاش می‌شود روند پرداخت‌ها با سرعت بالاتر و روش آسان‌تری برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران طی شود.  

وی با اشاره به حجم بالای حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به حمل‌ونقل ریلی و اینکه انتقال بار از جاده به ریل سبب ایمن شدن جاده‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای خواهد شد، ادامه داد: براساس اصول استانداردهای جهانی، سبد حمل‌ونقل بار جاده‌ای و ریلی باید متعادل باشد، اما در کشور ما این تعادل وجود ندارد.

کاظمی‌نژاد خطاب به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تأکید کرد: سیستم بازپرداخت یارانه‌صرفه‌جویی به سرمایه‌گذاران طرح‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر به گونه‌ای طراحی شده است که همه حق و حقوق سرمایه‌گذاران با ضمانت وزارت نفت پرداخت شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت نفت بهینه سازی مصرف انرژی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، فریدون یاسمی دراین‌باره بیان کرد: بیش از ۱۸ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع، به‌منظور کنترل کمّی و کیفی انواع فرآورده و بررسی روند سوخت‌رسانی مستمر و شبانه‌روزی در سال ۱۴۰۲ در منطقه تهران انجام شد.

وی افزود: در همین بازه زمانی، کارشناسان منطقه عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را با انجام بیش از ۴ هزار بازدید بررسی کردند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران تأکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ کارشناسان منطقه تهران همراه با بازرسان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و حوزه مقاومت بسیج منطقه در قالب ۶ گروه عملیاتی، عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را راستی‌آزمایی کردند.

یاسمی با اشاره به اینکه منطقه تهران دارای ۳۴۸ جایگاه سوخت مایع فعال و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده عمده است، یادآور شد: سامانه پاسخگویی و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران (۰۹۶۲۷) به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت انتقادها، پیشنهادها و شکایت‌های شهروندان تهرانی است.

کد خبر 6097160 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود