Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-29@22:48:40 GMT

رئیس پلیس راهور: خرید و فروش خودروی وکالتی ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۹۴۶۵

خرداد؛ رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: خرید و فروش خودروهای وکالتی ممنوع است و مردم با خرید و فروش خودرو به صورت وکالتی خودشان را گرفتار می کنند.
سردار سیدکمال هادیان فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی افزود: در سامانه مرتبط به خرید و فروش خودرو، نام صاحب خودرویی که برای ما محرز شده مورد تایید است و تنها همین فرد را می شناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: وقتی خودرویی وکالتی فروخته می شود در واقع این اجازه را می دهد تا پلاک خودرو در اختیار خریدار قرار گیرد در حالی که حق توکیل را نمی بندد.
وکالت در توکیل به معنی است که شخصی که در اجرای امری از سوی موکل وکالت دارد این نمایندگی و نیابت را به شخص دیگری واگذار کند.
سردار هادیان فر اضافه کرد:  اخیرا در مرکز ۱۹۷ نیروی انتظامی فردی مراجعه کرده بود که خودرویی را از فردی خریداری کرده بود که در کار قاچاق بوده و مجرم به شمار می آمد.
وی ادامه داد: خریدار خودرو  بعد از خرید خودرو متوجه شد که بیش از ۲۶ میلیون تومان برایش جریمه آمده است و علاوه بر این، سه شکایت دیگر از مالک اصلی این خودرو شده بود، اما خریدار گرفتار شده و هر چه بگوید گه نقشی در این زمینه نداشته، قانون نمی پذیرد.
رئیس پلیس راهور تاکید کرد: به شهروندان توصیه می شود به هیچ عنوان به صورت وکالتی خودرویی را خرید و فروش نکنند چرا که شرایط نقل و انتقال خودرو به گونه ای ساماندهی شده که سریعا انجام می شود.
هادیان فر افزود: طی بازدیدی که از مراکز شماره گذاری داشته ام، در مدت ۵۰ دقیقه، خودرو به خریدار منتقل می شود و هیچ ضرورتی وجود ندارد که هزینه وکالت یا هزینه اضافه پرداخت شود و به راحتی نقل و انتقال خودرو انجام شده و در روند قانونی قرار گرفته است. برچسب ها: رئیس پلیس راهور

منبع: خرداد

کلیدواژه: رئیس پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!

مدیر کل تسهیلات و رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران: اخبار خرید و فروش حواله خودرو وارداتی ایثارگران از اساس تکذیب می شود. وقتی هنوز حواله ای صادر نشده، اخبار از خرید و فروش چه چیزی سخن می گویند؟ - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این روزها اخباری در فضای مجاز و برخی سایت ها منتشر می شود مبنی بر فروش چند میلیاردی حواله خودرو ایثارگران مشمول دریافت خودرو وارداتی. حتی آگهی های فراوانی در سایت های خرید و فروش منتشر شده که نشان از رد پای پررنگ دلالان حوزه خودرو دارد.

میثم اروز مدیر کل تسهیلات و رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم، این خرید و فروش ها را از اساس تکذیب کرد و گفت: وقتی هنوز حواله ای صادر نشده و ماشینی وارد نکرده ایم تا قیمت گذاری شود، دقیقا اخبار از خرید و فروش چه چیزی سخن می گویند؟

جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال 1403 اعلام شد

وی گفت: تماس هایی از طرف جامعه ایثارگری داریم که اطلاع می دهند تماس های زیادی از طرف دلالان به این عزیزان می شود که با قیمت های چند میلیاردی سعی در تحریک جانبازان دارند برای دامن زدن به اخبار دروغ خرید و فروش حواله خودرو وارداتی.

اروز ادامه داد: از همه جانبازانی که با چنین تماس هایی مواجه می شوند می خواهیم به مراجع قضایی گزارش دهند و یا به ما اطلاع دهند تا ما این موضوع را پیگیری کنیم. 

وی همچنین با اشاره به برخی از آگهی ها دروغ در سایت های خرید و فروش که یکی از آنها اسم و رسم بیشتری هم دارد، بیان داشت: تلاش می کنیم تا به زودی این آگهی ها نیز جمع شود و تذکر جدی به این سایت ها نیز داده خواهد شد.

معاون تسهیلات و رفاهی بنیاد شهید و امورایثارگران گفت: قانون اختصاص خودروی وارداتی به ایثارگران مشمول در بند 3 تبصره 13 توسط مجلس شورای اسلامی مجدد تصویب شد و از این جهات نیز برای ایثارگران جای نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟