Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان فضایی ایران از برقراری پوشش ارتباطات ماهواره‌ای ۱۰۰۰ روستا خبر داد و گفت: در مواقع بحران برای پایداری شبکه ارتباطی از ارتباطات ماهواره‌ای استفاده خواهیم کرد.

 رویداد «ماهواره مخابراتی؛ نقش توسعه‌ای و اقتصادی آن» با هدف بررسی بازار رو به رشد صنعت فضایی و فرصت‌های پیش رو برای کسب‌وکار‌های جدید در این حوزه، صبح امروز دوشنبه ۲۵ شهریورماه در وزارت ارتباطات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویداد توسط سازمان فضایی ایران و با همکاری پژوهشگاه فضایی و شرکت‌های خصوصی ارائه دهنده خدمات ماهواره‌ای، با هدف معرفی کاربردها، خدمات و سرویس‌های نوین ماهواره‌های مخابراتی، بازار بزرگ و رو به رشد این صنعت و بستر‌ها و فرصت‌های پیش رو برای کسب‌وکار‌های جدید برگزار شد.

این رویداد در محورهایی، چون وضعیت بازار مخابرات ماهواره ای، اثرات کلان توسعه فناوری ماهواره در اقتصاد کشور، نقش ماهواره‌های مخابراتی در گسترش استفاده از ۵ G و اینترنت اشیا، مدیریت طیف فرکانس در ماهواره‌های مخابراتی، منظومه ماهواره‌های مخابراتی و نقشه راه ساخت ماهواره مخابراتی برگزار شد.

در این مراسم مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران گفت: اولین اقدام برای عدم تصدی‌گری دولت در صنعت مخابرات ماهواره‌ای در کشور تصویب پروانه اپراتور ماهواره‌های مخابراتی بود که این مهم با همکاری سازمان فضایی ایران و سازمان تنظیم مقررات و با حمایت وزارت ارتباطات انجام شد. همچنین این امکان فراهم شده که صندوق توسعه ملی ۸۰ درصد وام ۸ ساله این اپراتور را تضمین کند.

براری تاکید کرد: صنعت ماهواره‌های مخابراتی یکی از مهمترین صنایعی است که می‌تواند به رشد چشمگیر نیاز به ارتباطات و خدمات در دنیا از جنبه‌های مختلف پاسخ دهد و موضوع استفاده بهینه، موثر و اقتصادی از این زیرساخت، همیشه مورد توجه کشور‌های پیشرفته و در حال توسعه در دنیا بوده است. از این رو بهره‌برداری از ماهواره‌های تجاری با پیشرفت‌های فناوری و استفاده از مدل‌های جدید خدمات، رفته رفته به صنعتی حیاتی، پرسود و با صرفه اقتصادی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ روستای جدید با پوشش ماهواره ای، مشکلاتشان برطرف شده است، گفت:برای ارتباط رسانی بیش از ۴۰ هزار روستا و ۶۰ هزار آبادی می‌توان از ارتباطات ماهواره‌های مخابراتی استفاده کرد. در این راستا با شرکت ارتباطات زیرساخت مذاکراتی داشته ایم تا در شرایط بحران و به منظور آنکه پایداری ارتباطات در شهر یا استان حفظ شود از پشتیبان ماهواره‌ای استفاده کنیم.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه اقتصاد فضایی باید حداقل یک و نیم میلیارد دلار از سهم اقتصاد را داشته باشد، افزود: بیش از ۲۵ نقطه مداری به نام ایران به ثبت رسیده و در صورتی که کنسرسیوم‌های ماهواره‌ای شکل بگیرند می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

براری پیش بینی کرد که طی ۶ سال آینده رشد ۱۰ برابری مصرف خدمات ماهواره‌ای را شاهد خواهیم بود و این صنعت باعث توسعه منظومه‌های مخابراتی می‌شود.

همزمان با این سمینار، پنل تخصصی با عنوان «بررسی ضرورت تشکیل اپراتور ماهواره‌ای بومی و چالش‌های آن» برپا شد.

منبع : مهر

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری ماهواره مخابراتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزار مهر، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز معلم، اظهار کرد: برای معلمان عزیزی که از طریق نرم‌افزار «شاد» با دانش‌آموزان در ارتباط هستند، یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفته‌ایم که می‌توانند تا سقف ۳۰ گیگابایت، رایگان استفاده کنند.

وی افزود: این بسته به صورت اتوماتیک برای کسانی که در «شاد» هستند، فعال می‌شود و نیاز به ثبت‌نام ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه پایگاه پرتاب جدیدی که در جنوب کشور در حال ساخت است، در دولت سیزدهم کلید خورد اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم فاز اول آن را به اتمام برسانیم و اولین پرتاب را تا پایان سال از پایگاه فضایی جدید انجام بدهیم که پایگاه بسیار راهبردی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

زارع‌پور گفت: پایگاه پرتاب فضایی چابهار، پایگاه بسیار راهبردی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

ادامه دارد…

کد خبر 6093994 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • هدیۀ اینترنت ۳۰ گیگابایتی برای معلمان
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • هدیه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان