Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کرمان در خبرگان رهبری و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان گفت: ملت ایران خود را مخاطب رسالت جهانی امام حسین علیه السلام می داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان حجت الاسلام امان الله علیمرادی امروز( 25 شهریور) در نشست با خبرنگاران بیان کرد: پیام و قیام عاشورا صحه جهانی و جاودانی دارد و آحاد بشر در طول تاریخ مخاطب این قیام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مرزهای جغرافیایی، مرزهای زمانی، مرزهای ملی و مرزهای نژادی و قومی نمی تواند این قیام را محدود کند این پیام تا قیامت، بشریت را به سمت آرمان های جاودانه و انسانی حرکت می دهد.

 

 

وی افزود: امیدواریم زندگی ما هماهنگ با زندگی امام حسین (ع) و مرگ ما در راه اهداف ایشان قرار گیرد.

 

 

علیمرادی گفت: ملت ما یک رسالت جهانی بر عهده خود می بیند رسالتی که از امام حسین(ع) اخذ کرده؛ رسالتی که آن امام همام اعلام جهانی کرده و مخاطب خود را پیرو این رسالت جهانی قرار داده و آن رسالت این است که تمدن اسلامی و توحیدی در جهان شکل گیرد و ارکانی برای زندگی بهتر دارا است تا زندگی عزتمندانه با حکمت و خردمندی، با روابط اجتماعی، زندگی عادلانه و از روی انصاف و زندگی ای که با مبدأ هستی پیوند داشته باشد و با معنویت واقعی در دنیا داشته باشیم.

 

 

وی تصریح کرد: این رقم زندگی برای آحاد بشریت سعادت، رفاه، امنیت ، عدالت و همه ارزش های اصیل را به دنبال دارد و این ملت این طور رسالت را بر عهده خود می داند و الهام گرفته از قیام امام حسین (ع) است ایشان در یک سخنرانی این هدف کلان را به جهانیان اعلام کرده است و فرمودند: " خدایا تو می دانی حرکت و قیام من برای قدرت طلبی و ریاست طلبی و فرمانروایی بر دیگران نیست و برای دست یابی به مال و منال بیشتر نیست برای این است که معالم دین را نشان دهم.

 

 

علیمرادی معالم را جمع عَلَم بیان کرد و افزود: معنای این هم اوج برجستگی  و نموداری و دیده شدن است؛ امام حسین (ع) بیان داشت که می خواهم نکته های اوج دین خدا را اعم از عدالت، معنویت، صداقت، عزت و حمکت را به جهان نشان دهم و مردم در پرتو این آرمان ها زندگی کنند و فسادهای سیاسی، اخلاقی و اقتصادی در جهان نباشد و در جامعه حق کسی ضایع نشود، به جسم کسی آسیب وارد نشود و روح گرفتار تشویش و ناراحتی نشود و برای اینکه احکام دین خدا در جامعه حاکم شود.

 

 

 

وی ادامه داد: این رسالت جهانی است که امام حسین (ع) آن را اعلام کرده و ملّت ایران خود را مخاطب این رسالت قرار داده و امام راحل بر همین مبنا انقلاب اسلامی را آغاز کرده و در پرتو الهام از این قیام، نهضت را به پیروزی رساند و نظام اسلامی شکل گرفت و اکنون 40 سال از عمر این نظام  و انقلاب می گذرد و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که رهبری در بهمن سال گذشته اعلام و ابلاغ کردند در واقع نقشه راه گام دوم انقلاب هم مبنی بر رسالت امام حسین (ع) است.

 

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان در تشریح جایگاه این دانشگاه در این رسالت گفت: این دانشگاه علم ودانش وفناوری را در خدمت بشر قرار می دهد و در راستای اینکه از همه ظرفیت های خدادادی استفاده و بشر را بهره مند سازد گام بر می دارد و به کمک علم و فناوری نقش اعتلابخشی به سطح زندگی انسان را بر عهده دارد؛  دانشگاه وظیفه دارد انسان هایی را پرورش دهد تا راه عزت و سعادت را نشان دهند و ملت را به سوی سعادت دین و دنیا سوق دهند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: پدیده ارزشمند مدارس سما در سطح کشور مطرح شد و دانشگاه آزاد اهتمام ویژه را در این بخش قرار داده و بر طبق آمار مدرسه سما در دانشگاه آزاد رفسنجان از برترین مدارس در سطح استان است و این مدرسه پرورش دهنده دانش آموزانی است که آنها کار خود و کار شهرستان را با مهارت و با ظرفیت علمی همراه با معنویت پیش ببرند و وقتی وارد دانشگاه شدند بخش عظیم راه عزت را طی کرده باشند و در حال حاضر در رفسنجان این مدرسه که از دو سال پیش راه اندازی شده بیش از 350 دانش آموز از پیش دبستانی تا پایه ششم مشغول به تحصیل دارد.

 

 

وی در خصوص اهداف مهم این دانشگاه هم بیان کرد: در راستای به خدمت گرفتن علم و دانش در مسیر تولید و اقتصاد مقاومتی و خوداتکایی اقتصادی و همگامی در مسیر جهاد اقتصادی که مورد تأکید رهبری است فعالیت های ارزشمندی صورت گرفته و علم و دانش در معرض تبدیل به فناوری است و فناوری در معرض تبدیل به استفاده علم و دانش در زندگی است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر  3 هزار دانشجوی فعال داریم که در 70 رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند.

 

 

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد عاشورا عاشورای حسینی استان بوشهر اربعین حسینی خبرگزاری شبستان نماز ظهر عاشورا شیراز ماه محرم عزاداری محرم بیانیه گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب امام حسین ع رسالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان دنیا علیه جنایات اسراییل نشان از بیداری آنان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در اجتماع ۵ هزار نفری دختران دانشجوی سراسر کشور در حرم بانوی کرامت گفت: تمدن غرب امروز در برابر جلوه‌های محبت ایستاده است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مظهر محبت است و حرم مطهر ایشان محل زیارت اصلی عالمان در طول تاریخ و در دوران معاصر بوده است.

وی گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها استعداد این امر را داشت تا ماهیت دین را به جهان منتقل کند و امروز فرق ما با تمدن غرب همین است که ما طرفدار زندگی با محبت هستیم.

پناهیان افزود: جمهوری اسلامی باید از قوانین خود بکاهد و زندگی خود را بر اساس محبت بیش از پیش سامان دهد.

وی ادامه داد: امروز زندگی با محبت، باید مورد توجه باشد، چرا که زندگی بر پایه قانون اثربخشی زیادی ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دختران بهتر می‌توانند حامل پیام دین به جامعه باشند افزود: این حقیقتی است که باید مورد توجه باشد.

وی ابراز کرد؛ همگان به دنبال زندگی فراتر از قانون هستند و هیچ دختری حاضر نیست تن به یک زندگی بدهد که مسائل قانونی، زندگی را به خوشبختی برساند و البته مهریه و قانون لازم است اما در اولویت نیست و زندگی باید مبتنی بر محبت باشد.

کارشناس مذهبی گفت: اسلام با هرزگی به این دلیل مخالف است که ریشه محبت را از بین می‌برد و امروز حجاب مظهر محبت است و دشمن به این موضوع رسیده و به همین دلیل با آن مخالفت می‌کنند.

وی تصریح کرد: حجاب قبل از اینکه عقیدتی باشد انسانی و بر اساس فطرت انسان‌ها است و همه پیام‌های دینی نیز ریشه در انسانیت دارد.

وی عنوان کرد: یکی از لوازم محبت دینی، نماز است و در روایات داریم فلسفه همه احکام دین محبت است.

پناهیان گفت: امروز دانشجویان دانشگاه‌های مختلف دنیا علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی به میدان آمدند و علیه آنان شعار می‌دهند و این نشان از بیداری افراد است.

کد خبر 6100884

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان دنیا علیه جنایات اسراییل نشان از بیداری آنان است
  • رسالت بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در دانشگاه‌ها و مدارس
  • تشریح رسالت بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در دانشگاه‌ها و مدارس
  • خیرین برای آزادی زندانیان و «زائر اولی‌ها» اقدام کنند
  • جشن بزرگ «دختران ایران» در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود
  • اعزام رزمندگان گردان امام سجاد به سرزمین نور
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)اعزام می شوند
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد امام راحل اعزام می شوند
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳