Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@18:30:25 GMT

سهم زنان از تسهیلات اشتغال زایی روستایی به ۴۱ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۰۱۸۲

سهم زنان از تسهیلات اشتغال زایی روستایی به ۴۱ درصد رسید

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج آماری درباره میزان تسهیلات اشتغال زایی زنان ارائه نکرد.

وی گفت: یکی از سیاست های اصلی دولت حمایت از مناطق محروم بوده که در این میان رویکرد آن توجه به توانمندی زنان به ویژه در مناطق روستایی است.

وی افزود: مهمترین اقدام انجام شده در این زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی در میان زنان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتکار بیان کرد: طرح های ارتقای تاب آوری اجتماعی و توانمدی زنان روستایی در مناطقی همچون دیشموک کهگیلویه و سایر روستاها و مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و کارهای قابل قبولی در این زمینه انجام شده است.

وی عنوان کرد: هدف اصلی این طرح کاهش آسیب های اجتماعی و توان افزایی جوامع اعم از شهری و روستایی است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: تفاهم نامه هایی با سازمان بهزیستی کشور برای کاهش برخی مشکلات و آسیب های حوزه زنان و خانواده که نیازمند خدمات مداخله ای و مشاوره های اجتماعی بوده، بسته شده است.

ابتکار ابراز داشت: برای نیل به این هدف سه مرکز مداخله درمانی و کمک مشاوره ای و ارایه خدمات مشاوره ای و اجتماعی در کشور ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: یک تفاهم نامه خاص استان کهگیلویه وبویارحمد نیز با سازمان آموزش و پرورش انجام گرفته که با توجه به مسایل مربوط به مدارس و توان افزایی هنرجویان آموزشی و پرورشی این موافقیت نامه خاص این استان است.

ابتکار بیان کرد: این تفاهم نامه به تایید وزیر آموزش و پرورش نیز رسیده که برای حمایت از دختران بازمانده از تحصیل و ارائه آموزش های لازم و مهارت های زندگی کمک به بهبود شرایط اجتماعی و فرهنگی در مناطق محروم این استان خواهد بود.

وی هدف اصلی سفر خود را به استان کهگیلویه و بویراحمد تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان، عنوان کرد.معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در این استان نیز این سند امضا شده با همکاری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در کارگروه مرتبط با شورای برنامه ریزی استان تصویب و اجرایی می شود.

ابتکار بیان کرد: تاکنون سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در ۱۱ استان کشور تنظیم شده است.

وی عنوان کرد: تمامی دستگاه ها موظفند که جاهایی از این استان عقب ماندگی هایی همچون کودکان بازمانده از تحصیل وجود داشته باشد ورود کنند و دراین باره مسئولیت دارند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: یکی از اهداف و شاخص های مهم در این طرح بازگشت این کودکان بویژه دختران به کلاس درس و فراهم شدن امکان تحصیل برای تمامی خانواده ها در هر نقطه ای از این استان خواهد بود.

۹۸۶۸/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد تسهیلات اشتغال معصومه ابتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۰۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۰ همت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در بازدید از یک طرح اشتغال زایی در سبزوار گفت: یکی از برنامه‌های کمیته امداد، ایجاد اشتغال و ارائه تسهیلات با کمک دولت و مجلس است که امسال ۳۰ هت در این زمینه اختصاص یافته است.   بختیاری افزود: علاوه بر این، در استانداری‌ها نیز تسهیلاتی در اختیار استانداران است که ما از این مسئولان درخواست می‌کنیم در این زمینه به ما کمک کنند.   وی ادامه داد: علاوه بر مددجویانی که قانون مکلف کرده است برای آنها تسهیلاتی اختصاص یابد و دوره مهارتی را نیز فراگیرند، ما به افرادی تا دهک پنجم که نیازمند تسهیلات هستند، کمک خواهیم کرد.   نماینده مردم سبزوار و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امسال در مجلس برای اشتغال‌های خرد ۱۱۰ همت اختصاص یافته که ۳۰ همت برای کمیته امداد و ۲۰ همت نیز برای بهزیستی است.   عنابستانی افزود: بقیه نیز در اختیار صندوق‌های اشتغال استانداری هاست و ما امیدواریم طراحی خوبی برای این میزان تسهیلات انجام شود و شاهد اشتغال بیشتر و پایدارتر در کشور باشیم.

دیگر خبرها

  • تلاش معاونت امور زنان و خانواده در ارتقاء سطح اجتماعی بانوان
  • اشتغال و تسهیلات بانکی از مهمترین مطالبات مردمی در تنگستان است
  • جمهوری اسلامی دختران و زنان را محور خانواده و دارای نقش موثر اجتماعی می‌داند
  • اختصاص ۳۰ همت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد
  • زاکانی: شما دختران آینده ایران را می‌سازید / رییسی: معتقدیم زنان هم باید محور خانواده باشند و هم در عرصه اجتماعی نقش‌آفرین باشند
  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه