Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، حجت الاسلام حمید شهریاری در دیدار با مدیران دفاتر جدید پایتخت مفهوم سه‌جانبه‌ گرایی در ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را منتفع گردیدن مردم، بخش خصوصی و حاکمیت دانست و گفت: معتقدیم حاکمیت باید نقش نظارتی داشته باشد و عاملیت انجام امور را بخش خصوصی عهده‌دار گردد تا مردم از بالاترین سطح کیفی خدمت بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مشکلات حاکمیت در خصوص کمبود فضای اداری، منابع انسانی و سایر کمبودها را بر طرف کرده است. لذا باید خدمت مداری در مقام عمل، جایگزین حاکمیت مداری شود.

خدمت رسانی در جهت رفع دغدغه های شهروندان باشد

شهریاری با اشاره به الزامات آئین‌نامه‌ای دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به بیان نکاتی در خصوص شیوه خدمت‌رسانی شایسته به مردم در دفتر خدمات الکترونیک قضایی پرداخت و گفت: نوع رفتار با شهروندی که شاید به دلیل برخی مشکلات عصبانی است باید هوشمندانه و در جهت رفع دغدغه‌های وی باشد.

استفاده از خدمات جوانان شایسته سرلوحه فعالیت دفاتر باشد

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با توصیه موکد به استفاده از جوانان شایسته در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خطاب به مدیران دفاتر تازه تاسیس تهران بزرگ افزود: بهره‌گیری از نیروی جوانان توانمند، تحصیلکرده و مومن در کنار آموزش شیوه صحیح رفتار با مردم و کسب رضایتمندی ارباب رجوع باید سرلوحه فعالیت‌ها در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باشد.

شهریاری با تاکید بر حضور تمام وقت مدیران در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: در بازرسی از دفاتر که امسال بصورت ویژه صورت می‌گیرد بر این مهم نظارت دقیقی به عمل خواهد آمد.

در این دیدار که با حضور اعضای شورای معاونان مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، علی شجاعی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان تهران و محمدرضا دشتی اردکانی رئیس هیئت مدیره کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برگزار شد، سیدحمید نجم آبادی سرپرست اداره کل خدمات الکترونیک قضایی و معاون امور عمومی و پشتیبانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به نقش کلیدی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در ارائه باکیفیت خدمات مردم محور دستگاه قضایی بر ضرورت حضور جدی مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در دوره های آموزشی که از سوی اداره کل خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه برگزار می شود، تاکید کرد.

در پایان تعدادی از مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تازه تاسیس تهران بزرگ نظرات و دغدغه‌های خود را با مدیران ارشد مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه مطرح کردند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمید شهریاری خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد

ایسنا/کردستان با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد.

میثم عابدی، امروز در مراسم رونمایی از مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) اظهار کرد: استان کردستان به لحاظ نیروی انسانی متخصص در حوزه آی سی تی وضعیت بسیار مطلوبی دارد که باید مورد آموزش قرار گیرند.

وی بر نهادینه کردن آموزش در حوزه فناوری اطلاعات در مدارس تأکید کرد و افزود: برخی از نهادهای خصوصی وعده حمایت و تجهیز مدارس را داده‌اند.

عابدی با اشاره به اینکه مبتنی بر ظرفیت استان ها در بخش های مختلف باید هوشمندسازی تعریف شود تا اثرگذاری لازم را در توسعه داشته باشد عنوان کرد که با توجه به مصرف‌گرا بودن کشور عراق، باید در زمینه صادرات تولیدات فناورانه متناسب با ظرفیت‌هایی که در کردستان وجود دارد برنامه‌ریزی اصولی صورت بگیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: کردستان به لحاظ تولید برخی از محصولات کشاورزی مانند گندم، توت‌فرنگی و به لحاظ معدنی در زمینه معادن طلا و غیره ظرفیت بالایی دارد که می‌طلبد برای بهره‌گیری بهتر و بیشتر از این ظرفیت‌ها در زمینه توسعه استان، از روش‌های فناورانه استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: صدور خدمات در حوزه ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی با توجه به نیازی که در اقلیم وجود دارد می‌تواند نقش مهمی در ایجاد ارزش‌افزوده، ارزآوری و اشتغال‌سازی ایفا کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در این مراسم اظهار کرد: اتاق بازرگانی در دوره دهم برای جبران عقب ماندگی تاریخی که کردستان نسبت به سایر استان ها داشته ، ایجاد بنیاد توسعه و پیشرفت را در دستور کار قرار داده است.

کمال حسینی با بیان اینکه ۴۴ برنامه برای این بنیاد هدفگذاری شده است، افزود: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه‌ای، هشت شهرک صنعتی تخصصی، کنسرسیوم، شرکت مادر تخصصی معدن و صنایع معدنی از جمله برنامه‌های بنیاد توسعه استان است.

وی بیان کرد: پیشرفت کشور مستلزم توسعه استان‌های مختلف است، بنابراین می‌طلبد در راستای رشد مناطق گوناگون تلاش مضاعفی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی