Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: پیشنهاد می‌شود که کمیسیون مشترکی بین دو استان مرکزی و لرستان تشکیل شود و این کار مهم و وظیفه خطیری است که دبیرخانه‌های هر دو استان با انجام این کار باید همه موارد را احصا کنند و همراه با پیشنهادات راهبردی ارائه دهند. ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در نخستین جلسه مشترک کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی و استان لرستان که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به معضل خودروهای قاچاق‌بر اظهار داشت: معضل خودروهای قاچاق‌بر(شوتی) مسئله دو استان مرکزی و استان لرستان نبوده بلکه اغلب استان‌های کشور درگیر آن هستند و این یک معضل مشترک بین استان مرکزی و لرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این زمینه نباید با نگاه تعصبی و اینکه این موضوع بیشتر متاثر از کدام استان است پیش رفت بلکه این جلسه مشترک با هدف پرداختن به واقعیت‌های موجود و تصمیم‌گیری براساس آن واقعیت‌ها تشکیل شده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: سیاست وحدت رویه‌ای که از سوی ستاد مرکزی مطرح شده اقدام مطلوبی است که براساس آن استان‌های دارای مسائل مشترک در حوزه قاچاق کالا و ارز با همکاری هم تصمیم‌گیری کنند.

آقازاده بیان کرد: اینکه این خودروها بیشتر با پلاک 31، 41 و یا 47، 57 هستند مهم نبوده بلکه باید به اصل مشکلی که وجود دارد بپردازیم و آن اختلالی بوده که تردد این خودروها در امور اقتصادی کشور و همچنین در جان و مال مردم ایجاد می‌کنند است.

وی ادامه داد: رانندگان این خودروها با استفاده از این سلاح سبب از بین رفتن عده بسیاری از افراد بی‌گناه می‌شوند که این عین قتل عمد بوده و قتل غیرعمد محسوب نمی‌شود، بنابراین باید برخوردها هم منطبق با رفتار این افراد تعریف شود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: این معضل عوامل بسیاری دارد که درحال حاضر ما با معلول آنها که همین بحث قاچاق و تردد خودروهای قاچاق‌بر است رو به رو هستیم، واردات بیش از 1300 قلم کالا را ممنوع کرده‌ایم اما نمی‌توانیم بگوییم که مردم پوشاک، لوازم خانگی و دیگر کالها را تهیه نکنند.

آقازاده افزود: بیکاری از دیگر عوامل این معضل به‌ویژه در استان لرستان و استان‌هایی که عمدتا مقصد این کالاهای قاچاق و موارد مصرفی مردم هستند بوده و در مجموع این عوامل ما را امروز با معلولی به نام کالای قاچاق مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود که کمیسیون مشترکی بین دو استان مرکزی و لرستان تشکیل شود و این کار مهم و وظیفه خطیری است که دبیرخانه‌های هر دو استان با انجام این کار همه موارد را احصا کنند و همراه با پیشنهادات ارائه دهند تا با مصوبه شورای تامین این هماهنگی بین دو استان انجام شود.

تشکیل 4000 پرونده قاچاق کالا و ارز در آذربایجان غربیبررسی میزان اثرات تشدید مبارزه با قاچاق کالا درمازندرانزاهدان| محموله قاچاق کالاهای پزشکی در مرز میرجاوه کشف شد

استاندار مرکزی بیان کرد: اگر بخواهیم کار کارشناسی انجام دهیم باید این مسیر را بپیماییم، چراکه بحث خودروهای قاچاق‌بر کم کم به معضل بزرگی تبدیل می‌شود و جان افراد را به خطر می‌اندازد، اگر آماری از تصادفاتی را که این خودروها در وقوع آنها نقش داشته‌اند را مشاهده کنیم متوجه این موضوع می‌شویم.

آقازاده ادامه داد: اگر قانونی برای برخورد با خودروهایی که تغییراتی را به منظور حمل کالای قاچاق در سیستم خود ایجاد کرده‌اند وجود ندارد باید ساز و کاری برای ان درنظر گرفته شود تا بتوان این برخورد را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: اینکه برخی از نمایندگان مجلس به سبب فشار بیکاری در استان‌هایشان، بحث خودروهای قاچاق‌بر را معضل نمی‌دانند نباید ملاک باشد و باید با این معضل با تمام توان مقابله کرد.

استاندار مرکزی افزود: به این معضل نباید به عنوان مشکل امنیتی و یا محرمانه نگاه کرد، بلکه باید به مردم آگاهی‌بخشی دهیم و با آموزش‌های عمومی آنها را از خطر این نوع از خودروها مطلع سازیم تا بدانند در زمان مواجهه با چنین خودروهایی چه رفتاری داشته باشند.

انتهای پیام/ ت

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۱۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باید برای رفع این مشکل اقدامی عاجل کنیم. متاسفانه خودروهای ما در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۲ لیتر بنزین می سوزانند که این میزان ۲ تا ۳ برابر بیشتر از میانگین جهانی است. - اخبار سیاسی -

غلامرضا شریعتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره علت بروز ناترازی بنزین در کشور و راه حل هایی که می توان برای برون رفت از این شرایط به کار برد، اظهار داشت:  مشکل اصلی ما این است که خودروهای تولید داخل مصرف بسیار بالایی از بنزین دارند و این امر باعث بروز معضل ناترازی بنزین شده است.

واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت

وی ادامه داد: دولت باید خودروسازان را مجبور کند که در تولیدات خود اصلاحاتی انجام دهند و خودروهای با کیفیت تولید کنند، اما متاسفانه خودروسازان به دنبال اصلاح تولیدات خود و تولید خودروهای با کیفیت نیستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ما معتقدیم که بهترین راه کار برای بهبود ناوگان حمل و حمل در کشور در این شرایط که خودروسازان زیر بار اصلاح تولیدات خود نمی روند واردات خودروهای خارجی است.

شریعتی تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه ملی کشور را به خاطر حمایت از خودروسازان داخلی از بین می بریم، امسال مجبوریم به میزان زیادی واردات بنزین انجام دهیم و این به معنای کسری بودجه بیشتر است.

وی با بیان اینکه مصرف بالای بنزین در خودروهای تولید داخل در ردیف اول متهمان ناترازی بنزین است، بیان داشت:  باید برای رفع این مشکل اقدامی عاجل کنیم. متاسفانه خودروهای ما در هر 100 کیلومتر 12 لیتر بنزین می سوزانند که این میزان 2 تا 3 برابر بیشتر از میانگین جهانی است.

شریعتی با تاکید بر اینکه باید از سرمایه ملی خودمان حفاظت کنیم، ادامه داد: علاوه بر بی‌کیفیتی خودروها، حجم بالایی از خودروهای فرسوده در سطح شهر در حال تردد هستند که این امر هم بر استفاده بیشتر از بنزین افزوده است.

عضو کمیسیون عمران بیان کرد: باید برای برون رفت از این شرایط اقدام به متنوع سازی سبد سوخت نیز بکنیم و از خودروهای برقی و هیبریدی هم در چرخه استفاده کنیم تا میزان  خودروهای استفاده کننده از بنزین کاهش پیدا کنند. همچنین ما باید به سمت استفاده از خودروهای دوگانه سوز  مثل سی ان جی و ال پی جی هم حرکت کنیم و به این وسیله از میزان مصرف بنزین در کشور بکاهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • خودروهای گشت ارشاد در تهران ۴۰ سال پیش!/ عکس
  • هرگونه جابه جایی دام بدون اخذ مجوز در تربت‌ جام ممنوع شد
  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد