Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا با تکرار ادعا‌های واهی مقامات آمریکایی علیه کشورمان مدعی شد ایران باید مسئولیت حمله به تأسیسات نفتی عربستان را بپذیرد.

ریک پری که در شصت و سومین کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، پایتخت اتریش صحبت می‌کرد، آنچه را به ادعا «حمله ایران به عربستان سعودی» خواند، محکوم کرد و گفت: این رفتار غیر قابل پذیرش است و ایران باید مسئولیت آن را بپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تکرار اظهارات بی اساس خود مدعی شد: در این خصوص اشتباه نکنید، این حمله‌ای متعمدانه به اقتصاد جهانی و بازار انرژی جهان بود.

او همچنین اعلام کرد در صورت نیاز آمریکا، دونالد ترامپ اجازه آزاد کردن منابع استراتژیک نفتی را صادر کرده و وزارتخانه وی آماده است تا در صورت نیاز، در این خصوص اقدام کند.

پیشتر نیز وزیر انرژی آمریکا با حمایت از سعودی‌ها اعلام کرده بود آمادگی دارد تا از ذخایر استراتژیک نفت این کشور برداشت و برای جبران کسری نفت عربستان به بازار جهانی تزریق کند.

روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اتهام افکنی مقامات آمریکا علیه کشورمان در پی حمله نیروهای یمنی به تأسیسات نفتی عربستان اعلام کرد: آمریکا سیاست دروغ حداکثری را علیه ایران در پیش گرفته است.

وی گفت: چنین اتهام زنی ها و اظهارنظرهای کور و بی حاصل در چارچوب دیپلماتیک غیر قابل درک و بی معنی است. در روابط بین المللی حتی «خصومت ورزی» هم دارای حداقلی از باورپذیری و چارچوب‌های منطقی است که مقامات آمریکا این اصول حداقلی را نیز درنوردیده اند.

روز شنبه نیرو‌های یمنی در واکنش به ادامه جنایت‌های ائتلاف متجاوز علیه مردم این کشور، تاسیسات آرامکوی عربستان را هدف حمله پهپادی قرار دادند. این حمله موجب کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت این کشور شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان یمن آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۱۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم وزیر کشور؛ از پذیرش اتباع جدید معذوریم!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور گفت: در طول یک سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار اتباع خارجی به کشورهای خود برگشتند و برای اینکه مانع ورود اتباع غیرمجاز به ایران شویم لازم است که قوانین مربوط به این حوزه در مجلس اصلاح شود.

وی افزود: اتباع غیرمجاز باید از ایران خارج شوند، اتباع جدید را نمی پذیریم و اتباعی که مجاز هستند و در کشور می مانند بر اساس نیازمندی های اعلام شده دستگاه ها به نیروی کار، خواهد بود و بر این اساس ساماندهی خواهند شد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903116

دیگر خبرها

  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • وزیر کشور: اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • خبر مهم وزیر کشور؛ از پذیرش اتباع جدید معذوریم!
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • آرامکو به دنبال استخدام آقای خاص
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است