Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@14:19:08 GMT

سینه‌زنی زیبای هیئت‌های عزاداری یزد در مسجد ملااسماعیل + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۲۳۰۸

سینه‌زنی زیبای هیئت‌های عزاداری یزد در مسجد ملااسماعیل + فیلم

‍‍‍‍‍‍

هیئت‌های عزاداری یزد با حضور در مسجد تاریخی ملااسماعیل، اقدام به سینه‌زنی و عزاداری در سوگ شهادت حضرت امام حسین(ع) کردند. ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، شور و عشق به امام حسین(ع) در بین مردم دارالعباده یزد به حدی است که در این خطه کویری، بسیاری از افراد تمام وقت و عمر خود را صرف خدمت به آن حضرت و عزادارانش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عشق و ارادت مردم به امام حسین(ع) به گونه‌ای است که در هر روز از سال بخواهیم در مجلسی منتصب به آن حضرت شرکت کنیم، قطعا در بخش‌هایی از این شهر مجالسی برگزار است و می‌توانیم در آن شرکت کنیم.

این مراسم‌های عزاداری در ایام محرم و صفر به اوج خود می‌رسد و مردم با حضور حداکثری خود در مجالس عزاداری، تسلی خاطر حضرت فاطمه زهرا(س) و امیر‌المومنین می‌شوند و با امام زمان(عج) هم نوا می‌شوند.

از ویژگی هایی که عزاداری مردم یزد در این مراسم‌ها دارد، نظم و ترتیبی است که در سینه‌زنی آنها وجود دارد و در کنار آن، اشعار زیبایی که مداحان اهل بیت می‌خوانند و البته این روزها دشمنان تلاش بسیار زیادی می‌کنند تا بتوانند نسبت به ایجاد انحراف در این اشعار و مداحی‌ها موفق شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد: «حسینیه ایران» به حق شایسته یزد و مردم آن است‌یزد| سینه‌زنی عزاداران حسینی در حسینیه ایران + فیلمعزاداری هیئت‌های عزاداری حسینیه ایران در حظیره به روایت تصویر

سینه‌زنی‌های مردم یزد در عزاداری‌ها به گونه‌ای زیبا و دلنشین است که در تمام کشور علاقه‌مندان بسیاری دارد و افراد بسیاری از داخل و خارج کشور برای دیدن این مراسم و سینه‌زنی آن به یزد سفر می‌کنند.

یکی از این مراسم‌ها، رسم بیش از 100 ساله عزاداری امام حسین(ع) در مسجد ملااسماعیل است که هیئت های عزاداری اقدام به حضور و سینه‌زنی در این مراسم می‌کنند.

در این گزارش ویدیویی از سینه‌زنی مردم یزد در این مراسم توسط خبرگزاری تسنیم در استان یزد آماده و در اختیار مخاطبان این خبرگزاری قرار گرفته است.

انتشار/ ت

R41376/P/S6,76/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از رئیسی

رئیس جمهور که به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده، در کاخ ریاست جمهوری سریلانکا به شکل رسمی مورد استقبال «رانیل ویکرمسینگه» قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده، پس از شرکت در آیین افتتاح ابرپروژه برق‌آبی «اومااویا» واقع در استان بادوله این کشور به‌عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی- مهندسی جمهوری اسلامی ایران که با همراهی رئیس جمهور سریلانکا انجام شد، در کاخ ریاست جمهوری این کشور به شکل رسمی مورد استقبال «رانیل ویکرمسینگه» قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور و خوشآمد گویی فرمانده گارد تشریفات، روسای جمهور اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

همچنین در حین این مراسم به احترام هیئت ایرانی 21 گلوله توپ شلیک شد.روسای جمهور پس از مراسم استقبال دیدار دوجانبه خواهند داشت و پس از آن به اتفاق یکدیگر نشست هیئت‌های عالی‌رتبه مشترک را برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از رئیسی
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود