Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجتبی جوهری، رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی امروز در مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل با بیان اینکه حدود ۱۰۰ زورخانه در سطح کشور در حال احداث است، گفت: امیدواریم با بهره‌برداری از آن‌ها شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش این رشته ورزشی در جامعه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه ۹۲۰ زورخانه اکنون در استان‌های مختلف کشور فعال است افزود: از این تعداد ۴۵ درصد زورخانه توسط بخش خصوصی، ۱۷ درصد توسط نهادها، دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و مابقی توسط ادارات کل ورزش و جوانان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.
رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار ورزشکار در ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی سازماندهی شده‌اند، اظهار داشت: مشخصات این افراد جمع‌آوری و در سامانه فدراسیون ثبت شده است.
جوهری آمار فعالان این رشته ورزشی را بسیار بیشتر از این تعداد دانست و گفت: بسیاری از پیشکسوتان و بزرگان این رشته به دنبال بیمه و قرار گرفتن در جرگه ورزشکاران سازماندهی شده، نبوده‌اند.
او همچنین از تدوین آیین‌نامه‌ای برای ورزش باستانی و زورخانه‌ای خبر داد و اضافه کرد: تلاش می‌شود از طریق این آیین‌نامه ورزش باستانی گسترش یافته و جهانی شود.
رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای یک ورزش سنتی است و جاذبه‌های ورزش‌های وارداتی را برای نوجوانان نداشته است، گفت: هنوز آن طور که باید این ورزش در جامعه در بین صنوف مختلف نهادینه نشده است.
جوهری افزود: برای بسط و گسترش این ورزش فدراسیون تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد شده است.
او همچنین از راه‌اندازی ورزش ساحلی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خبر داد و اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور مسابقات ساحلی این رشته ورزشی در رده سنی نوجوانان برگزار شد.
رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی بیان کرد: برای علمی کردن این رشته ورزشی فدراسیون در سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام داده به طوری که با تعامل و همکاری مراکز علمی و دانشگاه‌ها امروز بسیاری از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های مقطع تحصیلی دکترا و کارشناسی ارشد مربوط به این رشته ورزشی است.
جوهری یکی از مشکلات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی را این موضوع دانست که تاکنون با زبان علمی به جهانیان ارائه نشده و آن طور که شایسته است به دنیا معرفی نشده است.
او ادامه داد: همه باید برای بسط و گسترش این ورزش معنوی، تاریخی، باستانی و فرهنگی که خاستگاه آن ایران است، تلاش کنند تا به جایگاه حقیقی خود در کشور و دنیا برسد.
رئیس فدراسیون ورزش٬‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: این ورزش در همه جا از جمله تکایا، مساجد، حسینیه‌ها، مراکز عمومی، پارک‌ها و فضای آزاد قابل اجرا است، چرا که ورزشی است که به غیر از سلام و صلوات و شعائر عرفانی و حماسی چیزی ندارد.
انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زورخانه اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۲۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات کشتی پهلوانی در شهرستان خاتم

به مناسبت روز پهلوان مسابقات کشتی در سالن کشتی شهدای هفتم تیر هرات با حضور مسئولان آغاز شد.

این رقابت‌ها با حضور ۳۰ نفر از نوجوانان و جوانان ورزشکار پهلوانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها در ۶ وزن (۳۰تا۴۰، ۵۰تا۶۰، ۶۰ تا ۷۰، ۷۰ تا ۸۰، ۸۰ تا ۹۰ کیلوگرم) با یکدیگر به رقابت پرداختند و درپایان به نفرات اول تا سوم وزن‌های مختلف لوح تقدیراهداشد.

همچنین در این مراسم ازمدال آوران مسابقات کشتی کشوری و استان تجلیل به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • گزارش وزیر ورزش از اقدامات و افتخارآفرینی ورزش کشور به رئیس جمهور
  • ۲ دوپینگ جدید در کشتی پهلوانی!
  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • آغاز مسابقات کشتی پهلوانی در شهرستان خاتم
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • آخرین وضعیت احداث ورزشگاه تختی قم