Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه، به دنبال حمله به تاسیسات نفتی عربستان و جهش قیمت نفت،  ارزهای مرتبط با نفت رشد کردند و با رو آوردن سرمایه‌گذاران مضطرب به سرمایه‌های امن، ارزش ین ژاپن و فرانک سوئیس تقویت شد.

پس از این که حمله به تاسیسات نفتی سعودی، نیمی از تولید نفت عربستان را از کار انداخت، قیمت نفت امروز موقتا نزدیک به ۲۰ درصد جهش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلار در برابر ۶ ارز مهم جهان ۰.۱ درصد افت کرد، اما در برابر  یورو در نرخ ۱.۱۰۷۹ ثابت ماند.

ین ژاپن، که انتخاب سرمایه‌گذاران در مواقع بروز تنش‌های بین‌المللی است، ۰.۲ درصد در برابر دلار تقویت شد و به نرخ برابری ۱۰۷.۸۵ رسید.

فرانک سوئیس هم ۰.۱ درصد در برابر یورو رش

کرون نروژ ۰.۷ درصد جهش کرد و نرخ برابری خود با دلار را به ۸.۹۶۴ رساند. دلار کانادا هم ۰.۲ درصد در برابر دلار تقویت شد و به نرخ برابری ۱.۳۲۵۹ رسید.  

با داده‌های اقتصادی ناامیدکننده، یوآن چین ۰.۳ درصد در برابر دلار آمریکا تضعیف شد و به نرخ برابری ۷.۰۶۵۳ رسید.

کد خبر 4719752

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت دلار دلار آرامکو قیمت دلار بورس بانک مرکزی ایران بازار سهام قیمت نفت صادرات غیرنفتی آرامکو جنگ تجاری وزارت جهاد کشاورزی ایالات متحده آمریکا دلار قیمت یورو سازمان امور مالیاتی نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم

به نظر می‌رسد عربستان با برگزاری یک تور برای پروژه نئوم قصد دارد پیشرفت‌های انجام‌شده پروژه The Line را به نمایش بگذارد.

به گزارش دیجیاتو، عربستان احتمالاً میزبان سرمایه‌گذاران مختلف خواهد بود. هدف این گردهمایی و بازدید از نئوم، علاقه‌مندکردن بانکداران و سرمایه‌گذاران به این شهر بیابانی است. پیش‌ازاین عربستان با برگزاری نمایشگاه در شهر‌های مختلف مانند نیویورک و لندن و با نشان‌دادن ویدیو‌های واقعیت مجازی از این شهر، قصد داشت تا سرمایه‌گذاران را به این پروژه جاه‌طلبانه ترغیب کند.

جذب سرمایه‌گذاران برای پروژه نئوم عربستان

نئوم دارای قسمت‌های مختلفی است و یکی از عجیب‌ترین آن‌ها، پروژه The Line است که به‌صورت یک شهر افقی ساخته می‌شود و قرار است تا سال ۲۰۳۰ تکمیل گردد. البته به‌نظر می‌رسد عربستان اخیراً خیال‌پردازی خود را برای این پروژه کاهش داده است. درحالی که دولت این کشور در مقطعی امیدوار بود تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱.۵ میلیون نفر در The Line زندگی کنند، اکنون انتظار دارد که تا آن زمان کمتر از ۳۰۰ هزار نفر را در این شهر جای دهد.

به گفته برخی از منابع آگاه، تاکنون برخی از بانک‌های خارجی در ارائه وام‌های کلان به نئوم مردد بوده‌اند، زیرا عربستان هنوز به این پروژه ضمانت دولتی نداده است. بیشتر بودجه نئوم تاکنون به صورت تزریق سهام از سوی صاحب آن یعنی صندوق ثروت دولتی عربستان سعودی که توسط ولیعهد، «محمد بن سلمان» مدیریت می‌شود، فراهم شده است.

عربستان قصد دارد برنامه‌های چشم‌انداز ۲۰۳۰ تا حدودی از طریق سرمایه‌های خارجی تأمین شود و امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ سالانه به ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی برسد که تقریباً سه برابر بیشتر از آنچه تاکنون به دست آورده است.

دیگر خبرها

  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • برای بردن سیتی باید از جان مایه بگذاریم
  • برای بردن سیتی باید از جام مایه بگذاریم
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • یورو رکورد زد
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان