Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@00:02:34 GMT

لرستان| دفاع‌مقدس باعث تداوم انقلاب اسلامی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۳۶۰۵

لرستان| دفاع‌مقدس باعث تداوم انقلاب اسلامی شد

فرمانده تیپ ۲۴ بعثت نیروی زمینی سپاه بروجرد گفت: دفاع‌مقدس باعث شد انقلاب ما تداوم داشته‌باشد و حتی باعث بیداری ملت‌های اسلامی دیگر شود. ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، سرهنگ علی‌احمد فیض‌اللهی امشب در جلسه هماهنگی اجرای برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس که در سالن همایش فرمانداری برگزار شد، ضمن پاسداشت مقام شامخص شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع، مقاومت و جان‌فشانی شهدا، ایثارگران و خانواده‌های آنان بود که باعث شد انقلاب ما تداوم داشته باشد و حتی باعث بیداری ملت‌های اسلامی دیگر گردد، پس باید با شعار ما پیروزیم، برنامه‌های این هفته را به نحو احسن برگزار نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز دیگر کشورهای اسلامی هم با الگوگرفتن از مقاومت و ایثارگری ما توانسته‌اند پوزه ظالمان را به خاک بمالند و قیام کردند تا به آزادی و آزادگی برسند، نمونه بارز آن مردم عراق، سوریه ویمن هستند که با وجود فقر و مشکلاتی که دارند از ملت ما یادگرفته، از رهبر معظم انقلاب تبعیت کرده و استکبار را به زانو درآوردند.

فرمانده تیپ 24 بعثت نیروی زمینی سپاه  بروجرد عنوان کرد: کشورهای عرب در منطقه می‌خواستند با اجرای تحریم علیه کشورمان به ما و ملت غیورمان ضربه بزنند و آنها را به زانو درآورند، به خیال خودشان می‌خواستند اقتصاد ما را فلج کنند ولی وعده الهی که همان پیروزی حزب‌الله و پیروزی حزب خداست محقق شد و ملت مقاوم ما براین افکار و این توطئه‌ها غالب شد و به فضل الهی پیروز میدان است.

وی بیان کرد: ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس ما ریشه‌ای به عمق جان ملت ما دارد که به‌راحتی از بین نمی‌رود، این 10 سال مقاومت برای مردم ما یک ازرش است پس باید این ارزش‌ها را ارج‌نهاده، همه را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

فیض‌اللهی گفت: باید به جوانان بگوییم که شهدا برای ما هم‌چون ستارگانی هستند که با نورشان مسیر ما را روشن می کنند و باید یاد، خاطرات‌شان و وصیت‌های شهدا را زنده نگه داشت و به آنها عمل کرد تا در مسیر درست زندگی حرکت نماییم.

سرهنگ مجید سوری فرمانده سپاه ناحیه بروجرد نیز در این جلسه اظهار داشت: خیلی از کشورها و ملت‌ها هستند که هیچ اتفاقی در تقویم و تاریخ‌شان ندارند تا بتوانند روحیه شجاعت و سلحشوری مردمان خود را تقویت کنند، لذا برای انتقال این مفاهیم داستانسرایی، حماسه‌سرایی و افسانه‌سرایی می‌کنند.

وی افزود: ما چقدر خوش‌بختیم که برگ زرینی از تقویم تاریخمان را سلحشوری‌ها، حماسه‌سرایی‌ها و مقاومت کسانی به ثبت رسانده‌اند که همیشه خواهد ماند و هیچ‌وقت فراموش نشود.

فرمانده سپاه ناحیه بروجرد عنوان کرد: مردم ما به دنیا ثابت کردند که با کمترین امکانات و با دست خالی می‌شود جلوی ظلم ایستاد و زیر بار زور نرفت، ما با سربلندی و افتخار توانستیم هشت سال مقابل ظلم ظالمان بایستیم و اینها همه درس است که باید نسل جوان ما این رشادت‌ها و دلاوری‌ها را ترویج دهند تا نسل‌به‌نسل بماند، ما هر چه امروز داریم از زنده نگه‌داشتن این مفاهیم است.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم روحیه سازش‌ناپذیری، استکبارستیزی و استعمارستیزی را جزء آموزه‌های اصلی زندگی‌مان قرا دهیم حتماً به اهداف عالی انقلاب هم دست خواهیم یافت.

عاملی: علت شکست بیداری اسلامی در برخی کشورها ناتوانی در ساخت نهادهای انقلابی جدید بودکرمان| بیداری اسلامی در دنیا از دستآوردهای نظام اسلامی استامام خامنه‌ای: بیداری اسلامی به‌دلیل اعتماد به آمریکا و رژیم صهیونیستی خاموش شد/ مساجد به پایگاه‌های قرآنی تبدیل شوند

سوری ضمن اشاره به برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس گفت: در این هفته برنامه‌های خوبی داریم که سعی می‌کنیم همه را در روزها و ساعات مشخص‌شده بدون این که با برنامه‌های ادارات دیگر تلاقی پیدا کند برگزار نماییم.

فرمانده سپاه ناحیه بروجرد خاطرنشان کرد: امسال برخلاف سال‌های گذشته ما رژه نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی را نداریم چرا که قرار است این برنامه تنها در مراکز استان‌ها و پایتخت برگزار شود.

سوری ضمن ارائه لیستی از  برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس در جلسه اظهار داشت: در اولین روز این هفته رژه موتوری، ماشین‌های تاکتیکی و سبک را با حضور کلیه نیروهای مسلح داریم که قرار است از میدان امام خمینی(ره) حرکت کنند، غبارروبی قبور شهدا را در لیست برنامه‌ها داریم که در اولین پنج‌شنبه هفته دفاع‌مقدس انجام می‌شود.

وی افزود: دیدار با امام جمعه شهرستان بروجرد، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی بین خانواده‌های نیروهای مسلح، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و هم‌چنین اعزام گروه‌های بهداشت‌ودرمان، افتتاح منازل مسکونی که برای محرومین ساخته‌شده، دیدار از خانواده‌های شهدا وایثارگران، برگزاری یادواره‌های شهدا در محلات مختلف شهر، نواختن زنگ مقاومت با همکاری اداره آموزش‌وپرورش در اولین روز از مهرماه، همایش و معرفی بهترین گشت‌های مردم‌نهاد، نشست‌های روشنگری، حضور پیشکسوتان در برنامه مصاحبه رادیویی و برپایی شب شعر با حضور شاعران دفاع‌مقدس را در هفته دفاع‌مقدس داریم.

انتهای پیام/ ع

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۳۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور

   

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور عصر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تسلیت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء (ع)، گفت: وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیاست گذاری، ساماندهی، نظارت و راهبری برنامه ملی و مذهبی در کشور است.

وی با بیان اینکه پاسداشت و گرامیداشت ایام الله ماموریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از قبل از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب تاکنون است، گفت: هویت انقلاب اسلامی را همین ایام‌الله شکل می‌دهد و گرامیداشت این ایام یعنی بزرگداشت انقلاب.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه گرامیداشت ایام‌الله از انحراف انقلاب جلوگیری می‌کند، ادامه داد: در طول سال  افز.ن بر 15 مراسم ملی سراسری در کشور برگزار می‌شود که  آخرین آن مراسم روز قدس بود که در 2776 نقطه از کشور مراسم راهپیمایی این روز برگزار شد.

وی با بیان اینکه در کنار برگزاری یک مراسم در کشور هزاران برنامه فرهنگی، تبلیغی و تبیینی برگزار می‌شود و مردم در اجرای آن مشارکت دارند، افزود: سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد را در پیش داریم که برنامه‌های آن در حال برنامه‌ریزی است.

موسی‌پور با اشاره به اینکه دهه کرامت نیز یکی دیگر از برنامه‌های مذهبی است که در آستانه ورود به آن هستیم و این دهه را شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دهه کرامت نامگذاری کرده است، گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در این ایام حتی در خارج از کشور هم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیر نامگذاری شده است که هزاران برنامه جشن و سرور و تبلیغی و تبیینی درباره زندگی اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود، ادامه داد: اعیاد شعبانیه نیز از دیگر برنامه‌ها و از حرکت‌های جدیدی است که با کمک مردم شکل گرفته است و هر سال توسعه پیدا می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه به صحنه آوردن مردم در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی ماموریت دیگر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است، افزود: امروز می‌بینیم که مردم چگونه در اجتماعات حمایت از مردم مظلوم غزه و جبهه مقاومت شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بعد از انجام عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی نخستین کشوری که اعلام حمایت کرد، ایران اسلامی بود، ادامه داد: چندین اجتماع و راهپیمایی بزرگ نیز در سطح کشور برگزار شد؛ همین اقدام در سایر کشورها نیز الگو شد و جمعه‌های خشم علیه رژیم غاصب صهیونیستی در سطح کشور به راه افتاد.

موسی‌پور با اشاره به اینکه بعضی مناسبت‌های استانی نیز مورد توجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور است که از جمله آن بزرگداشت 24 مهر در کرمان است، گفت: در این روز در زمان رژیم منحوس پهلوی مسجد جامع کرمان به آتش کشیده شد و تعدادی از مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی نیز از ماموریت‌های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور است، افزود: در این راستا برنامه‌های تبیینی زیادی در کنار برنامه‌های مختلف ملی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: سال گذشته بودجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور 120 میلیارد تومان بوده است که شامل حقوق کارکنان و تهیه اقلام فرهنگی و برای برگزاری مراسم در کل کشور می‌شود.قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم

او در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تاخیر و تعلل چند ساله مسئولان استان کرمان و شهرداری در مورد ساخت سردیس امام خمینی (ره) جهت نصب در محل مسجد امام شهر کرمان و نیز ساخت و نصب المان قدس در شهر کرمان با توجه به کرمانی بودن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در راه آرمان قدس تلاش‌های زیادی کرد و به شهیدالقدس نیز معروف است، گفت: باید همکاری و پیگیری‌های لازم در این موارد صورت گیرد.

 

دیگر خبرها

  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی