Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی جمالی‌نژاد در جلسه شورای اسلامی استان تهران اظهارکرد: یکی از برکات انقلاب در ۴۰ سال گذشته وجود شورا‌ها بوده و هست اعتقاد داریم اگرچه جنس شورا‌ها و اقدامات آن‌ها بیشتر عمرانی، خدماتی و توسعه‌ای است، اما در حوزه امنیتی نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در محلات، شهر‌ها و روستا‌ها این شورا‌ها هستند که حس تعلق مردم را به شهرشان زیاد می‌کنند و این امر موجب همبستگی منافع و انسجام اجتماعی می‌شود و انسجام اجتماعی است که امنیت اجتماعی را افزایش می‌دهد و به ازای آن، امنیت ملی نیز افزایش پیدا می‌کند.

ارتباط ارگانیک در شورا‌ها کم است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه شورا‌ها در روستا‌ها هم نقش مهمی را ایفا می‌کنند، تصریح کرد: اگر شورا‌ها یک سیستم نظام‌مند داشته باشند و بین آن‌ها ارتباط ارگانیک برقرار شود در این صورت نقش‌های اصلی ایفا می‌شود، اما متأسفانه در شورا‌ها ارتباط ارگانیک کم است. به عنوان مثال، نقش شورای استان شهرستان‌ها چیست؟ شورا‌های استان چه دغدغه‌هایی را مطرح می‌کنند؟

جمالی‌نژاد با تأکید بر اینکه توسعه متوازن باید دارای جهت مشخصی باشد، گفت: در حال حاضر شاهد مهاجرت از شهر‌های دیگر به سمت تهران هستیم و شهر‌های استان تهران نیز مهاجران را جذب می‌کنند اگرچه در بخش دیگر شاهد به دلیل نوسان قیمت‌ها شاهد پس‌زدگی جمعیت در شهر تهران هستیم. پس می‌توان گفت در استان تهران دو نوع مهاجر از درون و بیرون وجود دارد.

ضرورت بررسی مجدد طرح مجموعه شهری تهران

وی ادامه داد: باید طرح مجموعه شهری تهران مجدداً مورد بررسی قرار گیرد درواقع وقت آن گذشته است که هر شهری به تنهایی بخواهد برنامه‌ریزی انجام دهد. این در حالی است که مطالعات کافی در خصوص این طرح انجام شده است.

حریم استان تهران موضوع دیگری بود که معاون عمرانی وزیر کشور به آن اشاره کرد و گفت: حریم شهر تهران و البته استان موضوع مهمی است که در جلساتی با حضور شهردار تهران و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به نظر می‌رسد رفع مشکلات و تداخلات کار سختی نباشد و این جلسات البته ادامه‌دار خواهد بود.

جمالی‌نژاد به موضوع مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: وضعیت مالیات بر ارزش افزوده بهتر خواهد شد و در این حال منابع مالی شهرداری‌ها تأمین می‌شود و در صورت تصویب، منابع درآمدی خوبی برای شهرداری‌ها خواهد بود.

رفع دغدغه‌ها با اصلاح اساسنامه

وی ادامه داد: در خصوص سازمان دهیاری‌ها باید گفت این سازمان با هدف مقدسی تشکیل شد که در طول سال‌ها از این هدف مقدس فاصله گرفته است. در حال حاضر اساسنامه این سازمان در حال تغییر است و سعی می‌کنیم تا خدمات شورای استان‌ها نیز در این اساسنامه دیده شود و به دنبال اصلاح اساسنامه، دغدغه‌ها مرتفع شود.

وی با اشاره به اهمیت بازآفرینی شهر و روستا‌ها عنوان کرد: رییس جمهور به دو موضوع ارتقا حمل‌ونقل عمومی و بحث بازآفرینی تأکید ویژه داشتند که در بحث بازآفرینی نیز با توجه به شرایط اقتصادی فعلی همه دستگاه‌ها پای کار آمده‌اند و البته نیز کمیسیون ویژه‌ای در دولت برای کلانشهر تهران و سایر کلانشهر‌ها تشکیل شده که شورای استان‌ها می‌توانند چالش‌های خود را برای مرتفع شدن به این کمیسیون آورده تا مورد بررسی قرار گیرد.

ساماندهی پسماند تا نیمه دوم سال

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار به متروی اسلامشهر اوراق مشارکت داده می‌شود گفت: بودجه سال ۹۸ شهرداری‌ها مناسب بوده و امسال به صورت ماهیانه به شهرداری‌ها پول پرداخت شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تأکید کرد: قرار است از نیمه دوم امسال اقدامات خوبی در حوزه پسماند به خصوص در شهر‌های شمالی اتفاق بیفتد.

وی همچنین از احصا مشکلات بودجه ۹۸ خبر داد و گفت: احصاء مشکلات بودجه ۹۸ می‌تواند برای تخصیص بودجه سال ۹۹ مناسب باشد، زیرا امسال قرار است احکام بودجه به صورت دو سالانه در نظر گرفته شود و ما در این راه از پیشنهاد‌های شورا‌های استان‌ها استقبال می‌کنیم.

منبع:تیتر شهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اجتماعی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۳۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد

فرماندار شهریار با تأکید بر هم‌افزایی در مجموعه شوراهای اسلامی، گفت: لازمه خدمت شوراهای اسلامی شهر و روستا، گره‌گشایی مشکلات مردم باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، علیرضا فاتحی‌نژاد ظهر امروز در آیین گرامیداشت شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه افتخار انقلاب اسلامی نظام مردم‌سالاری و مشارکت مردمی است، اظهار داشت: شورا‌های شهر و روستا جلوه‌ای از مشورت در نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی 45 سال در حوزه‌های مختلف بر پایه مشورت پیش رفته است، افزود: باید پیرو فرامین رهبری خدمت گذار مردم بود و خالصانه و صادقانه به مردم خدمت کرد.

فرماندار شهرستان شهریار با بیان اینکه خودپسندی یکی از آفت‌های بزرگ مسئولیت است، تصریح کرد: شورا برآمده از مردم است و هم‌افزایی در مجموعه شورا بسیار حائز اهمیت است لذا باید با مشورت در آبادانی شهر و روستا تلاش کرد.

فاتحی‌نژاد در ادامه با تأکید بر انجام کارهای جمعی، تخصصی و علمی در شوراهای شهر و روستا گفت: شوراهای اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای در کشور دارند، لذا مردم نیز باید در انتخاب‌ خود دقت نظر داشته باشند تا نسل آینده از خدمات خوب شوراها بهره ببرند.

وی با بیان اینکه لازمه خدمت باید گره‌گشایی مشکلات مردم باشد، افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی، انقلاب مردمی است که با ابتکار خود شوراهای شهر و روستا را به وجود آورده است تا حرف‌های مردم شنیده و مطالبه شود.

فرماندار شهریار با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در امانت‌داری مردم در نزد شوراها در تمامی حوزه‌ها بیان کرد: برخی از اعضای شوراها اقدامات و فعالیت‌های نامناسبی دارند که منجر به ورود و برخورد دستگاه‌های نظارتی و قضایی شده و سلب اعتماد مردم از شوراها را نیز در پی دارد.

فاتحی‌نژاد با تأکید بر برنامه‌ریزی مناسب شوراهای شهر و روستاهای شهرستان شهریار در توسعه و آبادانی گفت: توفیق خدمت گذاری برای شوراهای شهر و روستا در دوره بعدی درگرو عملکرد خوب و سالم است.

اعضای شورا با رفتارهای اشتباه کام مردم را تلخ نکنند

در ادامه این مراسم حمزه خوارزمشاهی با بیان اینکه مشارکت مردم در موضوعات شهری منجر به توسعه و آبادانی می‌شود، گفت: شوراهای شهر و روستا باید قدردان مردم باشند که مدال نوکری را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا حلقه ارتباطی مردم و مسئولین فرادستی هستند، تصریح کرد: باید امانت‌دار رأی مردم باشیم و با مصوبات خوب و مناسب منجر به توسعه شهرها و روستاها باشیم.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها با تأکید بر افزایش اختیارات شوراها بیان کرد: شوراها نباید فقط شورای منتسب به شهردار و دهیار باشند، بلکه باید با تکیه بر وظایف و امکانات موجود خدمات بیشتری را نیز ارائه کنند.

خوارزمشاهی با اشاره به برخی دستگیری‌ شوراها در کشور گفت: نباید با کارهای اشتباه کام مردم را تلخ و به دشمنان و رسانه‌های معاند خوراک داده شود.

وی با انتقاد از عدم همراهی برخی از اعضای شورا در همراهی مجموعه شورای شهر و روستا تصریح کرد: اعضای شورا باید به خرد جمعی احترام بگذارند و انرژی و ظرفیت خود را برای مخالفت در برابر مصوبات به‌کار نگیرند.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها در پایان خاطرنشان کرد: دولت در اجرای پروژه‌ها از کمک شوراها بیشترین بهره را می‌برد و همه این مسائل و همراهی شورا با دولت برای رفاه مردم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها