Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@03:40:47 GMT

دختر فلوریست ارومیه‌ای مدال طلای کشور را بر گردن آویخت

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۴۱۰۰

دختر فلوریست ارومیه‌ای مدال طلای کشور را بر گردن آویخت

آیدین رحمانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شمشیرباز جوان ارومیه‌ای عصر روز دوشنبه در دیدار فینال با پیروزی ۱۵ بر ۹ مقابل فاطمه زارع از تهران بر سکوی نخست ایستاد و زهرا کارگرشریف‌آباد از یزد و تینا مسکنی از تهران به مقام سوم مشترک رسیدند.

وی اضافه کرد: این مسابقات طی روز گذشته با حضور ۱۶۵ شمشیرباز دختر در قالب ۲۰ استان آغاز شد و تا ۲۹ شهریورماه جاری در سه اسلحه «فلوره»، «اپه» و «سابر» و در ۲ بخش انفرادی و تیمی به میزبانی سالن شهید رجایی ارومیه پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: امروز در بخش تیمی سابر دختران یزد قهرمان شد، تیم گیلان به مقام دوم رسید و آذربایجان‌غربی بر سکوی سوم ایستاد و روز گذشته نیز در دیدارهای بخش انفرادی اپه و فلوره دختران ورزشکار اصفهان و یزد بر سکوی قهرمانی جای گرفتند.
رحمانی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی با ۲۴ شمشیرباز دختر و پسر در قالب ۶ تیم در هر سه اسلحه در این پیکارها شرکت کرده است، ادامه داد: این مسابقات فردا/سهشنبه/ در سومین روز خود با برگزاری رقابت‌های فلوره و اپه تیمی ادامه می‌یابد.
مسابقات قهرمانی جوانان کشور به نوعی حکم انتخابی تیم ملی را دارد و اعضای کمیته فنی با حضور در این مسابقات اقدام به شناسایی ورزشکاران نخبه و مستعد برای دعوت به اردوهای تیم ملی می‌کنند و بدون شک سهم استان در این انتخاب چشمگیر خواهد بود.

این رقابت ها تا چهار روز دیگر در آذربایجان غربی ادامه می یابد.

«هانیه خوشخواهی» با ۱۴ سال یکی از پدیده های نوظهور شمشیربازی آذربایجان‌غربی و کشور است؛ وی طی سال ۱۳۹۳ در مسابقات شمشیربازی قهرمانی زیر ۱۰ سال ایران با قاطعیت تمامی رقیبان خود را از پیش رو برداشت و موفق به کسب مدال طلای این مسابقات شد.
این دختر نوجوان ملی‌پوش حضور در رقابت های جایزه بزرگ و کاپ جهانی ۲۰۱۷ ترکیه و صعود تا مرحله یک هشتم نهایی و کسب مقام نخست کشور در مسابقات قهرمانی زیر ۱۰، ۱۲ و ۱۴ سال ایران را در کارنامه خود دارد.

هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی یکی از هیات‌های فعال و موفق استان است که با تاسیس خانه شمشیربازی در محل ورزشگاه تختی ارومیه، فعالیت چشمگیری در راستای جذب و تربیت علاقه‌مندان این رشته دارد؛ این هیات فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرده است.
طاهر عاشوری، سکینه نوری و الهه قهرمانی سه شمشیرباز باسابقه و ملی‌پوش ارومیه‌ای هستند که مقام‌های متعددی در مسابقات آسیایی، بین‌المللی و کشوری کسب کرده‌اند.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون شمشیربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی دختر سمنانی در مسابقات کاراته کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته با حضور ۴ هزار و ۲۸۱ نفر ورزشکار در همدان برگزار شد که ساغر جندقی نوجوان کاراته کای سمنانی بر سکوی اول کشور ایستاد و مدال طلای انتخابی تیم ملی کاراته را بر گردن آویخت.

 

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی دولت به رکوردشکنی دونده زن ایرانی در آسیا
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • قهرمانی دختر سمنانی در مسابقات کاراته کشور
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا
  • نشان طلای تاریخی عیدیان در ۴۰۰متر با مانع دختران
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در دوی ۴۰۰متر با مانع
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا
  • دختر کاراته کا قمی بر سکوی قهرمانی کشور قرار گرفت
  • انتخابی جام جهانی چین/ درخشش مدال طلا بر گردن علی خورشیدی
  • این دختر باز هم طلای جهانی گرفت