Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام امان الله علیمرادی شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران در محل دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان با تاکید بر اینکه باید از بدعت گذاری در خصوص این قیام عظیم پرهیز شود ، تصریح کرد: زیرا همه آحاد بشر در طول تاریخ مخاطب این قیام هستند و مرزهای جغرافیایی،  زمانی،  ملی، نژادی و قومی نمی تواند این قیام را محدود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام علیمرادی گفت: ملت ما یک رسالت جهانی را که از امام حسین(ع) کسب کرده بر عهده داردوظیفه ای که این امام اعلام جهانی کرده است و مخاطب خود را پیرو این راه و هدف جهانی قرار داده و آن این هست که تمدن اسلامی و توحیدی در جهان شکل گیرد و فراگیر شود.

وی تصریح کرد: این تمدن و شیوه زندگی برای آحاد بشریت سعادت، رفاه، امنیت، عدالت و همه ارزش های اصیل را به دنبال دارد که باید در راستای تحقق ان تلاش مضاعف شود.

حجت الاسلام علیمرادی بیان کرد: امام حسین(ع) در یک سخنرانی این هدف کلان را به جهانیان اعلام کرده است و فرمودند: " خدایا تو می دانی حرکت و قیام من برای قدرت طلبی و ریاست طلبی و فرمانروایی  بر دیگران نیست و برای دست یابی به مال و منال بیشتر نیست برای این است که ارائه کنم و نشان دهم معالم دین را.

علیمرادی معالم را جمع عَلَم بیان کرد و افزود: معنای این هم اوج برجستگی  و نموداری و دیده شدن است؛ امام حسین (ع) بیان داشت که می خواهم نکته های اوج دین خدا را اعم از عدالت، معنویت، صداقت، عزت و حمکت را به جهان نشان دهم و مردم در پرتو این آرمان ها زندگی کنند و فسادهای سیاسی، اخلاقی و اقتصادی در جهان نباشد.

وی تصریح کرد: ملّت ایران خود را مخاطب این رسالت قرار داده و امام راحل بر همین مبنا انقلاب اسلامی را آغاز کرده و در پرتو الهام از نهضت این قیام، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و نظام اسلامی شکل گرفت و اکنون ۴۰ سال از عمر این نظام  و انقلاب می گذرد و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که رهبری در بهمن سال گذشته اعلام و ابلاغ کردند در واقع نقشه راه گام دوم انقلاب مبنی بر رسالت امام حسین (ع) است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان  در تشریح جایگاه این دانشگاه در انجام رسالت یاد شده اضافه کرد : این دانشگاه علم و دانش وفناوری را در خدمت بشر قرار می دهد و در راستای اینکه از همه ظرفیت های خدادادی استفاده و بشر را بهره مند سازد گام بر می دارد و به کمک علم و فناوری نقش اعتلابخشی به سطح زندگی انسان را بر عهده دارد؛ دانشگاه وظیفه دارد که انسان هایی را پرورش دهد تا راه عزت و سعادت را نشان دهند و ملت را به سوی سعادت دین و دنیا سوق دهند.

حجت الاسلام علیمرادی خاطرنشان کرد: یکی از برجستگی ها و خصوصیات این رسالت در دانشگاه اسلامی این است که کار خود را فراتر از علم محدود نکرده و حتی تحصیلات ابتدایی و پیش از ابتدایی را دارد لذا پدیده ارزشمند مدارس سما در سطح کشور مطرح شد و دانشگاه آزاد اهتمام ویژه را در این بخش قرار داده و بر طبق آمار مدرسه سما در دانشگاه آزاد رفسنجان از برترین مدارس در سطح استان است.

وی گفت: مدرسه سما پرورش دهنده دانش آموزانی است که آنها کار خود و کار شهرستان را با مهارت و با ظرفیت علمی همراه با معنویت پیش ببرند و وقتی وارد دانشگاه شدند بخش عظیم راه عزت را طی کرده باشند و اینک در این مدرسه که از دو سال پیش راه اندازی شده بیش از ۳۵۰ دانش آموز از پیش دبستانی تا پایه ششم مشغول به تحصیل دارد.

در حال حاضر سه هزار دانشجوی فعال در دانشگاه ازاد اسلامی رفسنجان  در ۷۰ رشته کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا رشته های حقوق، مدیریت، بین الملل و حسابداری  تحصیل می کنند.

۷۴۳۳ / ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عاشورای حسینی کرمان دانشگاه آزاد اسلامی ایرنا محرم ۹۸ مجلس خبرگان رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۵۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا

حجت الاسلام سرائی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: سراسر زندگی استاد مطهری، در راستای احیای مجدد تفکر دینی و حیات بخشیدن به فرهنگ اسلام و مسلمانان سپری شد و او نه تنها به خرافه زدایی و جداسازی پیرایه‌های دروغین از آموزه‌های دینی می‌پرداخت، بلکه فرهنگ بان تیزبینی بود که هر جا می‌دید به آموزه‌ای از آموزه‌های اسلامی ایراد و اشکالی مطرح می‌کنند، آن ایراد را به طور کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌داد، وسپس با توجه به مبانی اصیل اسلامی، خطای اشکال کننده را روشن می‌ساخت و غبار از چهره احکام و قوانین اسلامی می‌زدود.

حجت الاسلام سرایی افزود: استاد مطهری یکی از چهره‌هایی است که در احیای تفکر اسلامی، بیش‌ترین نقش را داشت و یکی از پرچم داران این بینش نوین اسلامی و آثار او قطعا جزو آثار بی بدیل وکم نظیریست که در تمامی زمینه‌های فرهنگی واجتماعی راهگشاست.

وی ویژگی بسیار مهم استاد مطهری، را برخورداری از غیرت دینی دانست عنوان کرد؛ پس از آن که او با پشتکار و تلاشِ بی وقفه، با آموزه‌های حیات بخش معارف الهی آشنایی کامل یافت و هرجاکه احساس کرد به اسلام جفا می‌شود، مردانه وارد میدان شد و با رعایت کامل موازین تحقیق و تحلیل علمی، منصفانه از احکام و اصول اسلامی دفاع کرد؛ و تا جان در بدن داشت، در دفاع از دین کوتاه نیامد.

حجت الاسلام سرایی با اشاره به تهدیدات منافقین در مورد شهید مطهری افزود:وقتی استاد مطهری، با تمام وجود، در دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، در عرصه‌های گوناگون سیاسی و فرهنگی به فعالیّت می‌پرداخت، تهدید‌های بسیاری متوجّه او می‌شد، امّا در برابر این تهدیدها، با خونسردی تمام می‌فرمودند: هر وقت خدا بخواهد ما را می‌برد، حالا اگر از طریق شهادت باشد، خیلی بهتر است.

در ادامه این مراسم از مربیان عقیدتی وهادیان سیاسی نمونه سپاه شبستر تجلیل بعمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است
  • امام جعفر صادق (ع) بشریت را به سوی علم و دانش رهنمون ساخت