Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ضمن انتقاد از قیمت پایین خرید تضمینی گندم گفت: اگر حرف رییس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران درباره فساد در سیستم خرید تضمینی گندم صحت داشته باشد، از شخص وزیر جهاد کشاورزی تا پایین‌ترین سطوح مدیریتی این وزارت‌خانه مسئول هستند.

سید راضی نوری در گفت‌وگو با ایسنا در باره سخنان رییس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران که گفته فساد گسترده‌ای در سیستم خرید تضمینی گندم شکل گرفته است‌به‌گونه‌ای که سالانه ۷۰۰ هزار تن ضایعات همچون شن و خاک و ضایعات گندم به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان به عنوان گندم وارد پروسه خرید و فروش و تحویل گندم می‌شود، اظهار داشت: این شیطنت‌ها سابقه‌ای طولانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر حرف رییس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران صحت داشته باشد، از شخص وزیر جهاد تا پایین‌ترین سطوح مدیریتی این وزارت‌خانه مسئول هستند. مگر می‌شود که میلیاردها تومان پول حرام به جیب کشاورز برود؟ این پول‌ها عاید افراد خاصی می‌شود. گویی وزارت جهاد کشاورزی با موضوع گندم شوخی می‌کند. آنها موظف هستند با خطاکاران برخورد کنند تا درس عبرتی برای دیگران شود.

نوری به لزوم رسانه‌ای شدن چنین مطالبی تاکید کرد و گفت: چناچه این گواهی‌ها و گفته رییس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران حقیقت داشته باشد، باید آن ها را به کمیسیون کشاورزی مجلس بفرستد. ما وظیفه داریم که وزارت جهاد کشاورزی و صمت و دستگاه‌های نظارتی را دعوت کنیم و از آنها توضیح بخواهیم. آنها باید پاسخگوی امنیت غذایی مردم باشند.

وی ادامه داد: در بورس کالا این موضوع مهم مطرح شد که قیمت تضمینی گندم جای خرید تضمینی گندم را بگیرد. وزارت جهاد باید گندم‌ها را از نزدیک در معرض دید مصرف‌کنندگان بگذارد و بر اساس یک بازار رقابتی قیمت خرید تضمینی مشخص شود.

نماینده مردم شوش در مجلس ضمن انتقاد از قیمت پایین خرید تضمینی گندم گفت: وقتی چشم و گوش بسته قیمتی بی‌حساب و کتاب را برای خرید تضمینی درنظر می‌گیرند،‌ چنین اتفاقاتی می‌افتد. ما نمی‌خواهیم کل مجموعه‌های کشاورزی را زیر سوال ببریم ولی بعضی از افراد خدا را نمی‌شناسند. به همین علت باید به طور قانونی به این موضوعات ورود کرده و قاطعانه با آنها برخورد کنیم.

نوری ادامه داد: فضیحتی که در گنبد کاووس(ترکیب فضولات حیوانی با گندم) به وجود آمده نیز غیر قابل بخشش است و نشان می‌دهد که افرادی امنیت غذایی و به طور کلی سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند. چنین اتفاقاتی حاکی از عدم نظارت است. اگر وزارت جهاد کشاورزی،‌ تعاونی‌های روستایی و تحویل‌ گیرندگان گندم را ملزم کند که نظارت بیشتری اعمال کنند چنین اتفاقاتی نمی‌افتد.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه دستگاه قضایی باید به این موضوع ورود کند و به شدت با خاطیان برخورد کند،‌ گفت: البته اخیرا برخی دادستان‌ها به موضوع ورود کرده‌اند که باید با جدیت بیشتری به کار خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: چنین موضوعاتی آبروی نظام را زیر سوال می‌برد. کوتاهی در چنین مسائلی خود جرم به حساب می‌آید. عاملان این اتفاق و سهل‌انگاران باید بازخواست شوند. نظارت‌ها را باید بیشتر کرد و کیفیت غذایی مردم را بالا برد.

به گزارش ایسنا، رییس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران از فساد گسترده‌ای در سیستم خرید تضمینی گندم خبر داد و گفت: « به‌گونه‌ای که سالانه ۷۰۰ هزار تن ضایعات همچون شن و خاک و ضایعات گندم به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان به عنوان گندم وارد پروسه خرید و فروش و تحویل گندم می‌شود.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید تضمینی گندم وزارت جهاد كشاورزي گندم مبارزه با فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۶۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت:  مبارزه با قاچاق دام در راستای حفظ امنیت غذایی و جلوگیری از بین رفتن دام مولد است.
 کاظم قربانپور  با اشاره به اینکه هرگونه جابه جایی دام بدون مجوز‌های لازم طبق قانون قاچاق محسوب می‌شود، افزود: مبارزه با قاچاق دام برای امنیت غذایی جامعه انجام می‌شود و بهره برداران و دامداران موظفند در هنگام جا به جایی دام نسبت به اخذ مجوز‌های قانونی نظیر سند حمل بار و گواهی بهداشتی حمل دام از شبکه دامپزشکی اقدام کنند. 
وی گفت: به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دام‌های بدون مجوز مکشوفه ضبط و متخلفین نیز به پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شوند.
قربانپور افزود: دستگاه‌های مرتبط مانند جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی در قالب گشت‌های مشترک با متخلفان و کسانی که اقدام به حمل دام غیرمجاز نمایند برخورد می‌کنند.

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان