Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@20:39:15 GMT

برگزاری کارگاه آموزشی ایرانشناسی در دانشگاه کامپالا

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۷۳۰۷

برگزاری کارگاه آموزشی ایرانشناسی در دانشگاه کامپالا

کارگاه آموزشی ایرانشناسی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دانشگاه کامپالا برگزار و مطالبی در باره تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «بدرو کاتریگا»، رییس دانشگاه کامپالا در سخنانی، با اشاره به سفر خود به کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران سرشار از فرهنگ، هنر، علم، ادب و معارف دینی و اخلاقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم ایران پُرتلاش، میهن دوست، میهمان نواز، صلح دوست و فرهنگی هستند.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) یک انقلاب فرهنگی و اخلاقی بود، گفت: ملت ایران با داشتن قدیمی ترین تمدن‌ها برای اساتید، محققان و دانشجویان درس‌ها، پندها و روش زندگی مطلوب و آموزنده فراوانی دارد.

 

«محمدرضا قزلسفلی»، رایزن فرهنگی کشورمان در خصوص ایرانشناسی گفت: واقعیت‌ها به طور مستند حاکی از آن است که سیمای ساختمان جمهوری اسلامی ایران از هر زاویه با دید انسانی اعم از ارزش‌های مردم سالاری دینی، معیارهای انسانی، اخلاقی و اسلامی به آن نگریسته شود، می‌درخشد.

 

وی با اشاره به توطئه‌های فراوان شمنان با استفاده از سیاست‌های شیطنت آمیز آن‌ها گفت: واقعیت‌ها نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران قربانی تروریسم بوده و همواره با آن مبارزه کرده و در استقرار جهانی عاری از خشونت و تروریسم و جوامعی مبتنی بر عدالت و همزیستی مسالمت آمیز تلاش کرده است.

 

قزلسفلی افزود: امام خمینی(ره) با حمایت همه ملت ایران برای اولین بار در تاریخ، نظامی مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت که حاوی ارزش‌های مردم سالاری، اسلامی، انسانی و اخلاقی است، در ایران مستقر کرد.

 

آدم سبیالا، استاد دانشگاه و تحلیلگر مطرح در جامعه اوگاندا، تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران را برای اساتید و دانشجویان شرکت کننده در کارگاه آموزشی ایرانشناسی تشریح کرد.

 

اَکیکی، استاد دانشگاه ماکرره به بیان برخی از ویژگی‌های مردم ایران از جمله همزیستی مسالمت آمیز ایرانیان، روابط انسانی ایرانیان با سایر ملل، آئین‌های سازنده دینی و فرهنگی ایرانیان، اعتقادات شدید ایرانیان به اسلام، قرآن، پیامبر اسلام(ص)  و اهل البیت(ع) بیان کرد.

 

تاج الدین ثانی، استاد دانشگاه بین‌المللی کامپالا از مدرسان کارگاه آموزشی ایرانشناسی همچنین، جایگاه آموزش، علوم و فناوری را در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم عاشورا عزاداری محرم عاشورای حسینی خبرگزاری شبستان محرم استان بوشهر اربعین حسینی شیراز ایرانشناسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رایزنی فرهنگی ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت (ع) در دیگر کشور‌ها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

وی با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد؛ بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت – علیهم السلام – را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

حسینی بوشهری با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشور‌های آفریقایی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • برگزاری کارگاه آموزشی مهدویت در لرستان