Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین گفت: به نظر می‌رسد پارامترهای قیاسی موجود در سنجش میزان کارآمدی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ضعیف است و اگر محتوای برنامه‌ریزی‌های مبتنی بر این سند به‌صورت کامل بومی‌سازی شود و مخاطبین مورد خطاب قرار بگیرند، شاهد اثرگذاری بهتر اهداف سند در فضای تعلیم و تربیت خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام مهدی محمودی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های جدی وزارت آموزش‌وپرورش سند تحول بنیادین است که این منظومه توسط اتحادیه دانش‌آموزی به‌عنوان نهاد انقلابی مستقل نیز موردتوجه قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین دارای پشتوانه فکری و مهارتی خوبی است، گفت: اجرای برنامه‌های مختلف با محوریت این سند بی‌شک نمی‌تواند بی‌اثر باشد با این حال باید پذیرفت کار تربیتی کار سختی است که باید مستمر باشد و گاه در طولانی‌مدت جواب می‌دهد.

این فعال حوزه دانش‌آموزی بیان کرد: براساس ارزیابی‌های موجود سنجش‌ها زیاد دقیق نیست و نمی‌توان گفت که برای مثال یک دانش‌آموز بعد از اجرای مفادی از سند، چه میزان پیشرفت کرده؟ آیا میزان نتیجه‌گیری در یک دانش‌آموز با دیگر دانش‌آموز یکی است یا خیر؟ آیا سطح رسیدن دانش‌آموز به یک ساحت قابل‌سنجش هست یا خیر.

حجت‌الاسلام محمودی افزود: به نظر می‌رسد پارامترهای قیاسی موجود در سنجش میزان کارآمدی و اجرای سند تحول ضعیف است و اگر محتوای برنامه‌ریزی‌های مبتنی بر این سند به‌صورت کامل بومی‌سازی شود و مخاطبین مورد خطاب قرار بگیرند، شاهد اثرگذاری بهتر اهداف سند در فضای تعلیم و تربیت خواهیم بود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین تصریح کرد: نتیجه کار تربیتی را نمی‌توان در کوتاه‌مدت دید چرا که زمان می‌خواهد و با مقیاس‌های فاصله‌ای می‌توان نتایج نوع مدیریت و برنامه‌ریزی‌ها را مشاهده کرد.

وی با اشاره به اینکه در محیط مدرسه معلمان اثرگذارترین قشر بر رفتار دانش‌آموزان هستند، تأکید کرد: اگر کسانی چون مدیران و معاونان و معلمان که به‌عنوان شبکه پشتیبان محسوب می‌شوند نسبت به این سند اشراف داشته باشند مطمئناً می‌توان شاهد اثرگذاری خوب سند در مدارس بود.

حجت‌الاسلام مهدوی عنوان کرد: متأسفانه شاهد هستیم بنا به دلایل مختلف چون مباحث اقتصادی و معیشتی، وجود آسیب‌های اجتماعی و برخی رویکردهای سیاسی، برخی از دست‌اندرکاران حوزه آموزش‌وپرورش رویکردی بدین معنا ندارند و تصور می‌کنند سند شدنی و اثرگذار نیست.

وی با تأکید بر اینکه مسلماً اگر همه همراه شوند و آسیب‌شناسی لازم از این‌گونه مباحث صورت بگیرد سند تحول بنیادین خیلی اثرگذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگر مباحث مربوط به سند تحول بنیادین به‌خوبی توجیه شود بی‌شک شاهد اثرگذاری و توفیق آن هستیم چرا که عدم توجیه دقیق در این حوزه باعث می‌شود که معلمان و مدیران به‌سختی با سند همراهی کنند.

دوست داریم نتایج فعالیت‌هایمان زودبازده باشد 

این فعال حوزه تربیتی ادامه داد: یکی از اشکالات ما این است که دوست داریم نتایج فعالیت‌هایمان زودبازده باشد و سریع نتیجه دهی کار برایمان ملاک می‌شود لذا به دلیل نتیجه گرا بودن، اگر پروژه‌ای طولانی و خارج از محدوده ما باشد احساس می‌کنیم فعالیت ما اثرگذار نیست.

وی یادآور شد: آسیب‌شناسی در این حوزه بسیار مهم است چرا که خیلی از دبیران خواهان تحقق مفاد این سند هستند و رسالت خود را در این راستا تعریف می‌کنند اما برخی آسیب‌های موجود در فضای تعلیم و تربیت و عدم توجیه لازم موجب کم‌رنگ شدن این رسالت شده است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین بابیان اینکه متأسفانه دوره‌های ضمن خدمت و آموزشی در حوزه سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش کم است، خاطرنشان کرد: با توجیه فعالان حوزه آموزش‌وپرورش به‌طور حتم آن‌ها به‌خوبی با سند همراهی می‌کنند چرا که بسیاری مشتاق هستند در این راستا گام بردارند و نتایج و اهداف این سند محقق شود.

«لشگر مهربانی» و «همکلاسی آسمانی» در انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین

وی با اشاره به برنامه‌های محوری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اتحادیه که در موازات با محورهای سند تحول بنیادین است برنامه‌ای «لشگر مهربانی» است که در آن موضوع الگوی تعالی دختران موردتوجه قرار می‌گیرد؛ این کار عمیق تربیتی توسط شبکه پشتیبان و مربیان اتحادیه پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی بابیان اینکه در حوزه پسران طرح «همکلاسی آسمانی» در حوزه شهدا انجام می‌شود، عنوان کرد: دختران عضو اتحادیه دانش‌آموزی نیز در طرح «لشگر مهربانی» پیگیر زنان فعال در طول انقلاب اسلامی می‌شوند و با سیره پژوهی در زندگی مادران، همسران و دختران شهدا و زنان مجاهد استان که در پیگیری اهداف انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی داشتند در عرصه بنیادی و جریان سازی ورود جدی پیدا می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: سیر تربیتی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین از سال هفتم و هشتم برای دانش‌آموزان شکل می‌گیرد، بدین‌صورت که از سال هفتم بحث عضوگیری صورت می‌گیرد و از سال هشتم وارد این منظومه تربیتی شده و در سال نهم، دهم و یازدهم ساحت‌های مختلف سند تحول برای آن‌ها برنامه‌ریزی، اجرا و عملیاتی می‌شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین یادآور شد: در برنامه‌های نیروسازی این اتحادیه براساس منظومه فکری و تربیتی سند تحول بنیادین دانش‌آموزان در مدارس خود فعال هستند برای مثال در دهه فجر شاهد برپایی نمایشگاه‌هایی هستیم.

وی افزود: اجرای تئاتر، سرود، هنرهای آوایی، برنامه‌های صبحگاه و ظهرگاه، ویژه‌برنامه‌های روزهای ملی و دینی و انقلابی توسط دانش‌آموزان برنامه‌ریزی‌شده و دیگر دانش‌آموزان مخاطب این برنامه‌ها می‌شوند.

حجت‌الاسلام مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: پیگیری این برنامه‌ها موجب می‌شود تا دانش‌آموزان به‌صورت عملیاتی در سطح مدارس نقش‌آفرینی و در جنبه‌های مختلف نیروسازی، شبکه‌سازی و جریان سازی می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا

فرهاد فتوره چی مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عمده فعالیت این شرکت دانش بنیان در دو زمینه انجام می شود یکی محصولات دانش بنیان و دیگری ارائه راه حل های تکنولوژیک و دانش بنیان برای حل مسائل صنایع بالاخص صنعت دریایی.

این فعال فناور ادامه داد: این شرکت در زمینه الکترونیک دریایی، تولید کننده انواع مانیتور دید در روز ، دوربین ضدانفجار، موتور ژنراتور، سیمیلاتور، پایه های شبیه سازامواج دریا، کامپیوتر استاندارد دریایی، آنتن بیسیم، پردازش تصویر و اتوپایلوت است.

وی با اشاره به ساخت نرم افزار شبیه ساز هدایت نرم افزاری شناور توسط فناوران این شرکت در این باره توضیح داد و افزود: این سیستم به منظور آموزش و تمرین در هدایت شناورها (ویژه سنتورهای کنترل از راه دور)طراحی و ساخته شده است. از آنجا که آموزش هدایت این شناورها در محیط واقعی بسیار پرهزینه است این سیستم به کاربران کمک می‌کند تا در محیط شبیه سازی شده بسیار واقعی شناور را هدایت کند.

فتوره چی با بیان اینکه از آنجا که در این نرم‌افزار پارامترهای فیزیکی موثر تا حد بالایی مد نظر بوده است، کاربران به حس درستی از آنچه در عمل با آن مواجه اند، دست می یابند، گفت: این موضوع توسط چندین قایقران حرفه ای تایید شده است. این سیستم طراحی همچنین دارای سه مود دید از ساحل، دید از روی شناور و دید از بالاست که هر سه همزمان قابل نمایش است. تدوین نرم افزار این سیستم از روی معادلات حرکت شناور که قبلاً در این شرکت طی سال ها مطالعه و آزمون به دست آمده، انجام شده است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان فهم الکترونیک از دوربین ضدانفجار به عنوان یکی دیگر از محصولات شرکت نام برد و گفت: این شرکت دوربین های ضدانفجاری متنوعی برای موارد صنعتی ودفاعی ساخته است که مشخصات فنی محصولات مطابق با نیاز مشتری طراحی و یا تغییر پیدا کرده است.

وی درباره مشخصات این محصول توضیح داد و گفت : بدنه این محصول از جنس استیل و آلومینیوم دریایی و کاملا ضدآب است به طوری که باعث شده است که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و شکستگی داشته و قابل نصب بر روی ادوات دفاعی نیز است. رنج دمایی این محصول از صفر تا ۶٠ درجه سانتی گراد است.

این مدیر دانش بنیان با اشاره به ساخت پایه های پایدار و شبیه ساز نوسانات دریایی در این شرکت گفت: شبیه سازی نوسانات حرکتی مانند خودرو و شناور و هواپیما با تاکید بر نوسانات دریا از اهداف ساخت این محصول است. راستی آزمایی سنسورهای دینامیکی و استاتیکی و ادوات بازی های رایانه ای و تجهیزات بازی های مکانیکی از دیگر موارد استفاده این شبیه ساز به شمار می رود.

کد خبر 6089403 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا