Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: لایحه "حذف تبصره مربوط به ازدواج دختران زیر ۱۳ سال" حداکثر طی دو هفته آینده در کمیسیون لوایح نهایی خواهد شد و به دولت ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این معاونت به طور جدی پیگیر لایحه حذف تبصره مربوط به ازدواج دختران زیر ۱۳ سال است، افزود: دولت نیز در خصوص طرح مجلس شورای اسلامی تحت عنوان طرح "کودک همسری" رای موافق خود را اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتکار تاکید کرد: آیت الله مکارم شیرازی نیز صریح نظر خود را در این باره اعلام کرده‌اند، به نظر نمایندگان مجلس در این زمینه رایزنی‌هایی انجام داده‌اند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه شرایط اجتماعی و اتفاقات رخ داده در این زمینه حاکی از آن است که باید بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشیم، اظهار کرد: باید مراقب مسئله "ازدواج" باشیم. معاونت به هیچ عنوان مخالف ازدواج در سن جوانی نیست، بلکه ازدواج در سن جوانی یعنی دورانی که فرد به بلوغ جسمی، روانی و فکری رسیده باشد را ضروری می‌داند.

ابتکار افزود: برخی جوامع رویکردشان این است که نباید ازدواج در سن جوانی رخ دهد، اما رابطه آزاد جنسی اتفاق بیفتد. یعنی سن ازدواج بالاست، ممنوعیت برای ازدواج کودکان جدی است، اما رابطه زیاد است و با معضلی به نام دختران نوجوان باردار مواجه‌اند.

بنابر اظهارات وی، همه بر روی موضوع ممنوعیت ازدواج دختران زیر سن ۱۳ سال توافق دارند و وزارت بهداشت نیز در این زمینه با ما اتفاق نظر دارد. امام صادق (ع) می‌فرمایند: «اجازه دهیم کودکان در دوران کودکی، کودکی کنند» چراکه کودکی کردن به بلوغ شخصیتی کمک می‌کند. در واقع کسانی که در دوره خردسالی و کودکی، اجازه کودکی و بازی را ندارند کودک درونشان به دلیل مواجهه با محدودیت‌ها مشکل دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۸۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رئیس جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضائی دولت و با مشارکت رئیس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

لازم به ذکر است این لایحه بعد از تصویب در هیأت دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

کد خبر 6096486 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • معمای وام ازدواج ۱۴۰۳ چگونه حل می‌شود؟
  • افشاگری کیهان از مخالفت دولت با لایحه حجاب | گیر داستان کجاست؟
  • مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد
  • افشاگری کیهان درباره مخالفت دولت با لایحه عفاف و حجاب
  • افشاگری کیهان درباره مخالفت با لایحه عفاف و حجاب