Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@15:14:54 GMT

قوه قضائیه شعب ویژه‌ای را برای زنان اختصاص خواهد داد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۸۹۸۱

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در دهمین نشست خود با اصحاب رسانه گفت: در روزهای اخیر و در راستای برنامه تحولی شاهد اقدامات موثری بودیم که با اقبال مواجه شد. صدور بخشنامه ریاست قوه قضائیه در خصوص احضار و پذیرش وکلا در مراجع قضایی قبل از احضار مدیران برای جلوگیری از اخلال و همچنین دستورالعمل ساماندهی زندان‌ها با ویژگی‌های منحصر بفرد که می‌تواند به اصلاح سیاست‌های کیفری تاثیر داشته باشد را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از اقداماتی که فرآیندش به پایان رسید نهایی شدن لایحه حفظ کرامت و امنیت بانوان در برابر خشونت است که ابتدا توسط دولت پیشنهاد شده بود و بعد به نتیجه رسیدند لایحه قضایی است و قوه قضائیه باید اظهارنظر کند به این قوه ارسال شد و در دوره جدید برای نهایی شدن اهتمام جدی انجام شد و متن پیشنهادی، با تشکیل کارگروه مشترک بین این قوه، دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد و براساس زمان تعیین شده به وعده خود عمل کردیم و این متن به دولت ارسال شد.

اسماعیلی در ادامه با قرائت بخشی از مواد این لایحه شامل اهداف آن که شامل حمایت و حفظ کرامت بانوان است، گفت: در چهارچوب این لایحه کمیته مشترکی بین سازمان‌های اجرایی تشکیل می‌شود و همچنین صندوقی پیش‌بینی شده تا آسیب‌ها به بانوان را جبران کرده و از آنها حمایت کند. در این قانون برای دستگاه‌ها تکالیف و وظایفی پیش‌بینی شده که انجام آنها باعث افزایش‌ شأن و منزلت زن می‌شود. همچنین در بخش جرائم ٥ گروه جرم در رابطه با زنان تعریف شده است و برای آنها مجازات متناسب پیش‌بینی شده است و قوه قضائیه شعب ویژه‌ای را برای این موضوع اختصاص خواهد داد.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: این لایحه بعد از بررسی دولت و مجلس محترم بصورت قانون، قوه قضائیه آن را اجرا خواهد کرد که هدیه مناسبی به بانوان کشور است.

اسماعیلی گفت : من در جلسه گذشته وعده دادم علاوه بر اعلام آرای دادگاه ها گزارشی از اقدامات مثبت قوه قضائیه در اجرای احکام این افراد و بازگشت اموال را ارائه کنم تا خروجی آرا مشخص شود. البته انقدر فعالیت گسترده بوده که قادر به ارائه همه نیستم.

وی افزود: اولین رقم بدون صدور حکم و پیگیری در حوزه فرار مالیاتی تنها در ٥ ماهه نخست با شناسایی این افراد ٤٢ هزار ٩٧٤ میلیارد ٣٣٠ ملیون ٣٧٨ هزار ٦٥١ ریال مالیات را وصول و به خزانه دولت واریز کردیم. این رقم در سال گذشته هزار میلیارد تومان بود که وصول شد و امسال در ٥ ماه نسبت به کل سال قبل شناسایی فرار مالیاتی داشتیم و رقمی هم در مسیر وصول است.

اسماعیلی ادامه داد: در حوزه بازگشت اراضی دو آمار را عرض می‌کنم که البته ١٠ استان هنوز گزارشش وصول نشده است. ما در سال ٩٨ مساحت ١٧٨ هزار هکتار از اراضی تصرف شده را به سازمان‌های متولی اعاده کنیم که رقم آنها بالغ بر ١١ هزار میلیارد برآورد می‌شود. در استان تهران نیز بالغ بر ١٠٠٠ هکتار از اراضی تصرف شده را به سازمان‌های متولی اعاده کردیم که ارزش تقریبی آن ٤٨ هزار میلیارد ریال بوده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در پرونده‌های دیگر در پرونده امیرمنصور آریا ما تا الان ١٦٠٠ میلیارد جزای نقدی واصل کردیم و ١٧٠٠ میلیارد تومان رد مال به بانک ها انجام دادیم. در پرونده بابک زنجانی تا الان ١٨٠٠ میلیارد تومان تحویل وزارت نفت شده و در پرونده غلامعلی فرخزاد یک اقدام بازگشت ماشین‌سازی تبریز به دولت است. در برخی پرونده‌های بانکی مانند بانک ایران زمین و سینا ٦٠٠ میلیارد تومان را از یکی از متهمان بازگرداندیم. در پرونده بدهی بانکی دیگری قبل ارجاع پرونده به بانک ٣٠٠٠ میلیارد را برگرداندیم.

 

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سخنگوی قوه قضائیه غلامحسین اسماعیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۸۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند