Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خرید تضمیمی محصولات کشاورزی بر اساس سیاست‌های کلی ابلاعی صورت می‌گیرد ولی در مورد خرید توافقی در استان‌ها براساس پتانسیل‌ها و نیازهای هر منطقه این اقدام صورت می‌گیرد.

معاون تعاون روستایی خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان‌جنوبی خرید تضمینی تنها برای دو محصول گندم و کلزا صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری ادامه داد: در مورد خرید توافقی نیز برای خرید تضمینی سه محصول عناب، زرشک و عناب جلسات مختلف برگزار و رایزنی‌های متعددی صورت گرفته است و برای محصولی چون زرشک قیمت پایه هر کیلو نیز مشخص شده است.

وی با اشاره به خرید تضمینی گندم تا پایان شهریورماه ادامه داد، بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خراسان جنوبی توسط تشکل‌ها خریداری شده است.

معاون تعاون روستایی خراسان‌جنوبی گفت: خرید تضمینی برای گره‌گشایی از مشکلات کشاورزان بسیار کارگشاء است و از این جهت اگر خرید تضمینی در زمینه محصولات استراتژیک استان چون زرشک، عناب و زعفران صورت گیرد در کشاورزی خراسان‌جنوبی موجب تحول می‌شود.

جعفری با بیان اینکه خرید تضمینی مستلزم داشتن سرمایه در گردش کافی است، بیان کرد: متأسفانه تشکل‌های خراسان‌جنوبی ظرفیت سر و سامان دادن به همه تولیدات کشاورزی منطقه را ندارند و باید برای قوی‌تر شدن آنان در این زمینه رایزنی‌های لازم صورت گیرد.

وی گفت: خرید توافقی به واسطه حمایت از کشاورزان صورت می‌گیرد ولی نبود سرمایه در گردش باز پای دلالان را به موضوع خرید محصولات استراتژیک باز می‌کند.

معاون تعاون روستایی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه قیمت پایه برای هر کیلو زرشک ۱۰ هزار تومان مصوب شده است، یادآور شد: این مبلغ در شرایط فعلی معقول و منطقی است.

کد خبر 4720829

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی خرید گندم خرید تضمینی گندم ماه محرم قزوین بوشهر اربعین حسینی شهرکرد عاشورا شیراز مراسم عزاداری ایلام خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی

شایسته با اشاره به اینکه از ابتدای سال از سطح ۹۳.۵ هکتار از گلخانه‌های استان بیش از ۱۲ هزار تن تن انواع محصولات سبزی و صیفی، ۱.۵ میلیون انواع گل شاخه بریده، ۲۸۰ هزار عدد انواع نشاء گل و گیاه زینتی و محصولات سبزی و صیفی و ۹۶۰ تن انواع سبزیجات برگی برداشت شده است گفت:این میزان نسبت به سال گذشته ا ۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تولیدات گلخانه‌های استان ۵۱ درصدی  افزایش داشته است.

ارزش محصولات گلخانه‌ای از جمله گوجه فرنگی، فلفل، خیار و سبزیجات برگی، ۷۹۶ میلیارد و ۸۰۰ ملیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیشترین سطح گلخانه در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های فردوس، قاین و خوسف است.

شایسته افزود: خراسان جنوبی ۵۷۰ خانوار بهره بردار در گلخانه‌ها دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی