Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،پیروز کرمی،مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد،روز دوشنبه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین ۷۲۷ کلاس درس در این استان نیاز به تخریب و بازسازی کامل دارند که اعتبار مورد نیاز برای بازسازی آن‌ها یک هزار و ۸۱۰ میلیاردریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هم اینک ۲۹ پروژه با ۱۱۹ کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد در دست بازسازی است.

کرمی بیان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور،  تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان هاست که از سال‌های گذشته باقی مانده است.  

او افزود: هم اینک ۱۱۵ طرح نیمه تمام مدرسه سازی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حدود ۹۵ درصد از آن‌ها امسال فعال شده اند.

بر اساس برآورد برای مقاوم سازی هر کلاس درس اعتباری حدود ۲ میلیارد ریال نیاز بوده و در این مدارس دارای قدمت بالا بیش از ۱۳ هزار دانش آموز کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.

ظرف پنج سال گذشته در استان ۱۳۴ کلاس درس با زیربنای بیش از ۶۲ هزار مترمربع و با اعتباری افزون بر ۴۳۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی استان ساخته شده و همچنین ۱۶۵ مدرسه پیش ساخته در سطح روستا‌ها و مناطق عشایری این استان نصب شده است.

بر اساس گفته‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان، ۳۰ درصد مدارس این استان قدمتی بالای ۳۰ سال دارند که نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند.

سرانه فضای آموزشی در کهگیلویه وبویراحمد هم اینک با ۸.۲ درصد و بعد از یزد دومین استان به لحاظ سرانه فضای آموزشی است.

 درسه هزار و ۲۰ مدرسه در قالب ۹ هزار ۱۲۲ کلاس درس خدمات آموزشی به دانش آموزان استان ارایه میشود.

افزون بر ۱۵۳ هزار دانش آموز در سال تحصیلی گذشته درکهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کردند که این تعداد در سال تحصیلی جدید به ۱۶۰ هزار نفر می‌رسد.

انتهای پیام/پ

۱۳۸۰ کلاس درس  نیاز به مقاوم سازی دارد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، دکتر میعادی فر با هدف بازدید از زیر ساخت‌های فوریت‌های پزشکی و کلنگ زنی ۳ پایگاه اورژانس وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.
با حضور رئیس اورژانس کشور کلنگ ساخت ساختمان پایگاه اورژانس جاده ای آب سفید شهرستان بویراحمد با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و با مساحت ۲۴۰ و زیر بنای ۱۳۵ متر مربع به زمین زده شد.
خبر تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی