Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@02:27:35 GMT

سیستم آموزشی ایران نیازمند تحولی عظیم است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۹۹۱۷

سیستم آموزشی ایران نیازمند تحولی عظیم است

یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه بخوان، حفظ کن و نمره بگیر پایه سیستم آموزشی ایران است گفت: این سیستم در ایران نیازمند تحولی عظیم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با تاکید بر اینکه سیستم آموزشی ایران نیازمند تحولی عظیم است اظهار داشت: سبکی که امروز ما در آموزش و پرورش داریم، سبک ۱۰۰ سال گذشته‌ای است که انگلیسی‌ها به ما تحمیل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اساس این سبک بر این پایه استوار است که ما نتوانیم به صورت کامل نیازهایمان را برطرف کنیم و همیشه برای تامین نیازهای اصلی و اساسی خود با مشکل مواجه باشیم.

ناصری تصریح کرد: بر اساس این سبک، دانش آموزان ما از دو موضوع اساسی در آموزش بی‌بهره شدند که این دو موضوع تفکر و تعقل هستند و در ایران آموزش بر این اساس استوار شده که به دانش‌آموز می‌گوییم بخوان، حفظ کن و نمره‌بگیر، این سبک یعنی هرچه که به ما گفتند قبول کن و هیچ تفکری در ارتباط با آن نداشته باشیم.

امام جمعه یزد گفت: این موضوع در حالی است که سبک آموزشی باید بر اساس بخوان، فکر کن، تدبر کن، خلاقیت داشته باش و نوآوری کن استوار باشد، اگر این سبک در آموزش ما وجود داشته باشد قطعا بسیاری از مشکلات کشور برطرف می‌شود

وی با بیان اینکه بسیاری از صنایع در کشور ما با مشکل عدم وجود خلاقیت و نوآوری روبرو هستند ادامه داد: دانش آموز ما باید بخواند ولی هر آنچه که می‌خواند را فکر کند، ولی متاسفانه ما کلاس فکر برای هیچ یک از سال‌های آموزش کودکانمان نمی‌گذاریم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی از صنایعی که به صورت جدی با مشکل خلاقیت و نوآوری روبروست را صنعت خودروسازی دانست و گفت: نمونه بارز عدم وجود نوآوری در این صنعت، پیکان است که ۵۰ سال در ایران تولید شد ولی حتی دسته باز کردن در خودرو هم تغییر نکرده بود.

ناصری یزدی خاطرنشان ساخت: در سایر عرصه‌های این چنین صنایعی هم نبود خلاقیت  و نوآوری و عدم اتکا به ظرفیت‌های داخلی سبب شده که مشکلاتی در عرصه صنعت کشور به وجود آید.

امام جمعه یزد با بیان اینکه این مشکل به واسطه سیستم آموزشی ایران است تصریح کرد: سیستم آموزشی ما باید به گونه‌ای باشد که تحول، نوآوری و خلاقیت را با تفکر و تعقل به فارغ‌التحصیلان ما آموزش داده باشد .

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان یزد سیستم آموزشی ایران دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تبریکی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش، این دهه را فرصت مغتنمی دانست تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم.

متن پیام تبریک قاسم عموعابدینی به شرح زیر است:

خدمت‌رسانی به جامعه، فرهنگ‌سازی و توسعۀ حرفه‌ای تدریس از جمله اهداف راهبردی دانشگاه‌های موفق دنیاست. جایگاه والای ایران در کسب دستاورد‌های علمی، مرهون تلاش‌های عالمانه و متعهدانه اعضای هیات علمی و یاوران علمی است که روشنی‌بخش مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی‌اند. بخش اعظم این تلاش‌ها در کلاس‌های درس که سنگر اصلی خدمت‌رسانی اساتید است، در تعامل اثربخش با دانشجویان رقم می‌خورد.

دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی است تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم. توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و همت ستودنی و کوشش خستگی‌ناپذیر بزرگ‌مردان و زنانی که طلایه‌داران علم‌آموزی و معرفت‌افزایی هستند، در تحقق دانشگاه حکمت‌بنیان و تمدن‌آفرین نقشی مهم و غیر قابل انکار دارد.

در دانشگاه ها، اساتید نه تنها از آثار علمِ آموزش، بهره‌مند هستند، بلکه در تولید آن مشارکت دارند و تولید این دانش منحصر به متخصصان آموزش نیست. تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت‌بنیان و تحقق مرجعیت علمی و سرآمدی جهانی آموزش، نیازمند توجه جدی به مقولۀ آموزش است و بر این اساس رویکرد برنامه‌محوری، استادمحوری، شاگردپروری و اخلاق‌مداری در کانون توجه نظام آموزش عالی کشور بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار دارد.

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر نقش مهم اساتید در این مسیر، انتخاب سرآمدان آموزشی را مورد توجه قرار داده است. دهه سرآمدی آموزش در سال ۱۴۰۳ با شعار «سرآمدی آموزشی، هدفمندی و مردمی‌سازی آموزش» از هشتم تا هفدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با هدف تبیین جایگاه والای آموزش و تقدیر و تجلیل از سرآمدان آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار می‌شود.

در پایان، با تبریک دهۀ سرآمدی به همه تلاشگران عرصه آموزش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، بر عهد خود، که حمایت همه‌جانبه از توسعه کیفی، نیازمحوری و مبتنی بر دانایی فرایند آموزشی است، تأکید می‌کنم و از همه دست‌اندرکاران برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم دعوت می‌نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد