Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران با اشاره به اینکه 50 درصد بیمارستان‌های کشور در برابر زلزله آسیب‌پذیر هستند و در چند سال گذشته تنها 12 بیمارستان مقاوم‌سازی شده‌اند،‌ گفت:‌ تاب‌آوری بیمارستان‌ها باید بیش از مقاوم‌سازی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فارس، احسان اثنی‌عشری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال فارس که پرسید چند درصد از بیمارستان‌های کشور مقاوم هستند، گفت: طی سه سال گذشته اقدامات خوبی از سوی وزارت بهداشت و درمان برای مقاوم سازی بیمارستان‌ها صورت گرفته است به طوری که در این سه سال بررسی‌های عمومی صورت گرفت اما مشخص شد که میزان قابل توجهی از بیمارستان‌های کشور در برابر زلزله به شدت آسیب پذیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از این ارزیابی‌ها مشخص شد که بیمارستان‌ها بر اثر زلزله آسیب زیادی خواهند دید به طوری که در ارزیابی دوم مشخص شد تنها 50 درصد بیمارستان‌های کشور در برابر زلزله مقاوم هستند.

نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران با بیان اینکه این بررسی‌ها مربوط به بیمارستان‌های دولتی است، گفت:‌در این سال‌ها تنها 12 بیمارستان مقاوم‌سازی آنها صورت گرفته است اما نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است این است که باید به بحث تاب‌آوری اهمیت ویژه‌ای داده شود.

* تاب‌آوری مهم‌تر از مقاوم‌سازی

اثنی‌عشری ادامه داد: بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها موضوعی است که در حال حاضر در تمام دنیا به آن توجه ویژه‌ای می‌شود. چرا که تاب‌آوری در کنار مقاوم سازی شامل مقاوم‌سازی عناصر غیرسازه‌ای است؛ ما انتظار داریم در هنگام وقوع زلزله و پس از آن سازه‌ها ریزش نکند و بعد از وقوع سانحه بیمارستان‌ها بتوانند خدمات رسانی لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه بحث بهداشت و خدمات رسانی بیمارستان‌ها یک موضوع بسیار مهم و تاثیرگذار است، گفت: در کنار مقاوم سازی و تاب‌آوری بیمارستان‌ها ارتقا دانش مهندسان و مشاوران بسیار حائز اهمیت است. بنابراین در کنفرانسی که هفتم و هشتم مهر ماه در تهران برگزار خواهد شد از اساتید دانشگاه و سخنرانان خارجی دعوت شده تا در پنل‌ها حضور یابند و مطالب خود را در میزگردها با تعاملی که با ذینفعان در ساخت بیمارستان‌ها در دستگاه‌های دولتی حضور دارند در میان بگذارند.

نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران با بیان اینکه استفاده از تکنولوژیهای نوین برای مقاوم سازی بیمارستان‌ها بسیار مهم است،‌گفت:‌ باید به این سمت حرکت کنیم که بیمارستان‌ها به گونه‌ای اهدا و یا مقاوم سازی و تاب‌آوری شوند که بعد از وقوع زلزله بیمارستان‌ها به خدمات خود ادامه دهند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بیمارستان زلزله مقاوم سازی آرامکو عربستان شبنم نعمت زاده علیرضا صالح هپکو اراک انصارالله یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۰۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر توسعه اجتماعی عمان که به دعوت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به ایران آمده است بعد از بازدید از اکسپوی ایران و آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی همچنین در پی بازدید از مرکز شوق زندگی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران در نشستی دوجانبه با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مباحث مشترک بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانم لیلا احمد عواض النجار، ضمن اظهار خرسندی از مشاهداتش در مورد پیشرفت‌های بانوان ایران و برنامه‌های ایران در آسیب‌های اجتماعی، خواستار تبادل تجربیات و تنظیم برنامه‌های مشترک بین زنان ایران و عمان شد. وی همچنین شیوه‌های به کار گرفته شده در آسیب‌های اجتماعی در مرکز بهزیستی ایران را تحسین کرد.

خزعلی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیار بین ایران و عمان پیشنهاد پروژه‌های مشترک در زمینه خانواده و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مشترک برای بانوان خصوصاً در بخش صنایع دستی و شرکت‌های دانش بنیان را ارائه کرد. همچنین لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی از مسائل مورد تاکید خزعلی بود.

کد خبر 6090575

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • ضرورت اقناع سازی مخاطبین در خصوص فرزندآوری توسط رسانه‌ها
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی