Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@18:42:19 GMT

240 كتابخانه عمومی فارس تجهیز می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۰۶۰۸

240 كتابخانه عمومی فارس تجهیز می‌شوند

به گزارش ایكنا از فارس، روح‌الله منوچهری، مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس امروز، 26 شهریورماه در جمع خبرنگاران با بیان اینكه هم‌اكنون 240 کتابخانه عمومی شامل 193 کتابخانه نهادی و 47 کتابخانه مشارکتی در استان به اعضا خدمات ارائه می‌دهند، گفت: با توجه به نیاز کتابخانه‌های عمومی فارس به تجهیزات ضروری، از ابتدای سال جاری، بخشی از لوازم مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی استان در بخش‌های تجهیزات چوبی، رایانه‌ای، سرمایشی و گرمایشی، تجهیزات حفاظتی و ایمنی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به مبلغ بیش از 11 میلیارد و 300 میلیون ریال خریداری شده است.
وی افزود: لوازم چوبی همچون قفسه‌های کتاب و نشریات، میز و صندلی مطالعه کودک و بزرگسال، چرخ حمل کتاب؛ لوازم کامپیوتری از قبیل تجهیزات اینترنت بی‌سیم رایگان، رایانه، اسکنر و چاپگر و ...؛ دوربین‌های مدار بسته و دزدگیر؛ اسپلیت و دیگر لوازم سرمایشی و گرمایشی و... از جمله وسایل و تجهیزاتی است که از ابتدای سال جاری تاکنون برای کتابخانه‌های عمومی استان تهیه شده است.
منوچهری با تأکید بر اینکه توزیع تجهیزات براساس نیاز کتابخانه‌ها صورت گرفته است، گفت: این تجهیزات به تمامی شهرستان‌ها ارسال شده تا در اختیار کتابخانه‌ها قرار گیرد؛ آخرین مرحله نیز خرید تجهیزات چوبی برای کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز بود که در هفته جاری به 11 کتابخانه شهر شیراز ارسال شد.
مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس در ادامه با تصریح اینکه کتابخانه‌های عمومی به‌صورت مسمتر و مداوم توسط کارشناسان اداره کل بازدید و نیازسنجی می‌شوند، گفت: در این بازدیدها وضعیت کتابخانه‌ها، کمبودها و کاستی‌های موجود در زمینه تجهیزات و منابع، نیازهای عمرانی و نقاط قوت و ضعف کتابخانه‌های عمومی بررسی می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه تجهیز، بهسازی و شاداب‌سازی کتابخانه‌های عمومی از اولویت‌های اداره‌کل است، گفت: کتابخانه عمومی، مجموعه‌ای زنده و پویاست و نیازهای آن‌ها به صورت روزانه تغییر کرده و به روز می‌شود. تلاش بر این است که تا حد امکان مشکلات کتابخانه‌های عمومی و کتابداران را برطرف کنیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی بیان کرد: استان فارس بیشترین تعداد کتابخانه عمومی نهادی در کشور را دارد انجام تعمیرات و تأمین تجهیزات در استان فارس با 193 باب کتابخانه عمومی نهادی کار بزرگی که اعتبارات بسیاری می‌خواهد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي كتابخانه عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۰۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گفت: از لحاظ تعداد کتابخانه‌ها و دسترسی جزو ۲۰ کشور برتر دنیا هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهدی رمضانی پیش‌ از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کردستان ضمن قدردانی از حسن نظر، نگاه مثبت و توجه عملی نماینده حضرت آقا به حوزه کتابخانه و واگذاری ساختمان کتابخانه امام خامنه‌ای در استان، اظهار داشت: خوشبختانه به برکت انقلاب و نگاه رفیع مقام معظم رهبری شبکه کتابخانه‌های کشور جزو شبکه برتر دنیا است به طوری‌که از لحاظ تعداد کتابخانه‌ها و دسترسی جزو 20 کشور برتر دنیا هستیم.

وی با ذکر اینکه از لحاظ تعداد کتابخانه‌ها در منطقه جایگاه اول، در آسیا جزو 5 کشور نخست و در جهان اسلام نیز وضعیت خوبی داریم، گفت: در کشوری همچون رم 3800 کتابخانه عمومی، ترکیه 1200 کتابخانه و مصر 300 کتابخانه وجود دارد. سال گذشته میزبان سران این کشورها بودیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به ظرفیت کتابخانه‌های عمومی بر استفاده از این پتانسیل در جهت ترویج فرهنگ مطالعه در کشور تأکید و بیان کرد: شبکه کتابخانه که دسترسی را فراهم کرده و خدماتی که در این شبکه تعریف می‌شود، دو عنصری است که مورد توجه بوده و در این حوزه حدود 40 خدمت در حال انجام و ارائه است.

اجرای طرح کتابخانه‌ الکترونیکی در کشور

وی از اجرای طرح کتابخانه‌های بدون کتاب؛ کتابخانه‌ الکترونیکی یا آینده در کشور خبر داد و افزود: کتابخانه بدون کتاب»؛ نسل جدیدی از کتابخانه‌هاست که در آن خبری از کتاب کاغذی نیست و به جای آن تجهیزات و امکان دسترسی به منابع الکترونیکی و صوتی، پایگاه‌های اطلاعات علمی، انواع بازی‌، فیلم، موسیقی، منابع یادگیری الکترونیک در اختیار کاربران قرار داده می‌شود که تاکنون به عنوان نمونه در تهران اجرا شده و در نقاط دیگر راه‌اندازی خواهد شد.

رمضانی با بیان اینکه طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشورهای شمال اروپا اجرا شده که همگام با آن در کشور دنبال خواهد شد، تصریح کرد: ارائه خدمات کتابخانه در مواقع بحران، سیل و زلزله نیز در دستور کار است.

وی توسعه خدمات کتابخانه در جهت رونق کسب و کار را از دیگر اقدامات حوزه کتابخانه‌های کشور خواند و عنوان کرد: کتابخانه محل آموزش عمومی است و هر شغلی نیازمند آموزش و مهارت است که به جامعه هدف آموزش داده می‌شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وضعیت کتابخانه در استان، از تلاش برای کمبود شهرها و روستاهای فاقد کتابخانه در کردستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در کردستان، 10 شهر فاقد کتابخانه بوده که امیدواریم مدیریت عالی استان از لحاظ فضا و مکان کمک کرده و ما نیز تجهیزات لازم را خریداری خواهیم کرد.

اتصال کتابخانه‌های عمومی به مدارس

وی  اجرای طرح هدهد سفید در چهار سطح و توجه به حوزه کودک و نوجوان را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار حوزه کتابخانه عنوان کرد و گفت: در همین راستا راه‌اندازی کتابخانه، برنامه تلویزیونی و جایزه برتر صورت گرفته و تلاش ما بر این است که بتوانیم کودک و نوجوانان را بیش از پیش به سمت کتاب و کتابخوانی ترغیب کنیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تلاش برای تحقق عدالت فرهنگی و افزایش سطح دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه را جزو دستورات اکید رئیس جمهور دانست و یادآور شد: اتصال کتابخانه‌های عمومی به مدارس، اختصاص زنگ مطالعه و شیوه آداب مطالعه نیز در دستور کار است تا از این طریق بتوانیم نقایص و کمبودها را جبران کنیم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • پایانه های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
  • آتش‌نشانی‌ شهرداری‌های استان بوشهر تجهیز می‌شوند