Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@05:59:37 GMT

سقوط ۳۸۳۴ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۰۶۵۰

سقوط ۳۸۳۴ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار که روز کاری خود را از آغاز با ریزش آغاز کرده بود تا پایان روز این روند نزولی را ادامه داد تا جایی که با ریزش ۳۸۳۴ واحدی شاخص کل در جایگاه ۳۰۲ هزار و ۸۲ واحد ایستاد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بورس و اوراق بهادار چهارمین روز کاری خود در هفته جاری (سه شنبه 26 شهریور) را با ریزش 218 واحدی و ایستادن در جایگاه 305 هزار و 698 واحد آغاز کرده بود و در ادامه این روز این روند نزولی را حفط کرد و تا آنجا که جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد همه شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس آمارهای معاملاتی امروز شاخص کل با ۳۸۳۴ واحد کاهش معادل (۱.۲۵) درصد به ۳۰۲ هزار و ۸۲ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با ۱۰۳۰ واحد افت معادل ۱.۲۵ درصد به ۸۱ هزار و ۱۹۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۴۸۹ واحد کاهش معادل ۰.۵۶ درصد به ۸۶ هزار و ۳۶۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۳۲۷ واحد افت، معادل ۰.۵۶ درصد به ۵۷ هزار و ۸۱۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۲۰۰ واحد کاهش، معادل ۱.۲۰ درصد به ۳۴۶ هزار و ۷۳۸ واحد، شاخص بازار اول با ۳۰۲۱ واحد افت معادل ۱.۳۵ درصد به ۲۲۰ هزار ۲۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۶۷۴۷ واحد کاهش معادل ۱.۰۹ درصد به ۶۱۲ هزار و ۱۴۶ واحد رسید.

 

در جدول پربیینده های بورس صبح امروز نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو، شتران - پالايش نفت تهران، وبصادر - بانك صادرات ايران، حفارس - حمل و نقل بين المللي خليج فارس و فولاد - فولاد مباركه اصفهان در صدر لیست جای گرفته اند که در میان آنها تنها نماد وبصادر - بانك صادرات ايران روند صعودی داشتند.

 

همچنین در لیست نمادهای تاثیرگذار در شاخص کل بورس در صبح امروز نام نمادهای فخاس، شپنا، خودرو، وبصادر، وپارس، فولاد و وپاسار به چشم می خورد که در میان آنها فخاس با 95 واحد و وبصادر با 71 واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس گذاشتند و شپنا با 88 واحد، خودرو با 76 واحد، وپارس با 63 واحد، فولاد با 60 واحد و وپاسار 55 واحد تاثیر منفی بر شاخص کل بورس گذاشتند و در پایان معاملات ۶ نماد فولاد با ۳۴۴ واحد، اخابر با ۲۱۶ واحد، کچاد با ۱۹۱ واحد، تاپیکو با ۱۸۵ واحد، کگل با ۱۸۳ واحد و وغدیر با ۱۷۳ واحد افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

 

همچنین قیمت سهام نمادهای شلعاب، غنوش، چافست، وپترو، خمحور، ستران و کرازی بیشترین افزایش قیمت و نمادهای کحافظ، ختراک، شگل، ختور، بنیرو، کفرا و وتوکا بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و به این ترتیب، در پایان چهارمین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۶۵۵ هزار و ۲۴۸ نوبت معاملاتی، ۱۰ میلیارد و ۵۵۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۵ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

یادآور می شود: روز گذشته (دوشنبه 26 فروردین) بورس رکورد تاریخی را در تاریخ فعالیتش برای خود ثبت کرد. در ساعات اولیه شاخص کل با ۴۴۷۴ واحد افزایش به ۲۰۰ هزار و ۵۵۸ واحد رسیده بود و شاخص کل، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، شاخص کل (هم وزن)، شاخص قیمت (هم وزن)، شاخص آزاد شناور، شاخص بازار اول و شاخص بازار دوم» همگی با رشد مواجه شده بودند.

 

 در پایان معاملات روز گذشته آمار معاملات بورس اکثر شاخص‌های بورس با رشد دسته مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۵۷۲۱ واحد رشد معادل ۲.۹۲ درصد به ۲۰۱ هزار و ۸۰۵ واحد رسید. بر اساس بررسی های شبکه پولی بانکی روز گذشته ۷ نماد وتجارت با ۶۰۱ واحد، کگل با ۵۴۸ واحد، فولاد با ۴۴۴ واحد، پارس با ۲۴۵ واحد، تاپیکو با ۲۳۸ واحد، فارس با ۲۳۶ واحد و شبندر با ۲۳۵ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و قیمت سهام نمادهای  وتجارت، وایران، کگل، شپترو، غدشت، سنیر و فلامیب یشترین افزایش قیمت و نمادهای قشهد، قصفها، دیران، سبجنو، قمرو، دامین و قلرست بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام داشتند و به این ترتیب در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۳۲۹ هزار و ۴۱۷ نوبت معاملاتی، ۷ میلیارد و ۶۱۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۴ هزار و ۷۸۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۷۷۳ هزار و ۹۹۵ میلیارد تومان رسید./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد عاشورا ماه محرم عاشورای حسینی عزاداری محرم نماز ظهر عاشورا اربعین حسینی شیراز استان بوشهر خبرگزاری شبستان فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) با افت ۲۰۶۴۶.۵۳ واحدی به ۲,۲۳۹,۰۹۸.۷ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به ریزش ۶۹۳۸.۱۷ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۴۰۴ میلیارد سهم بود که طی ۳۱۳,۵۲۰ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۰,۷۴۳.۲۸۵ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۳۴۰,۳۰۸.۲۰۷ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6098131 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل
  • کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار