Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@19:23:55 GMT

پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات مرمت خانه تاریخی امین التجار

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۱۰۴۵

پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات مرمت خانه تاریخی امین التجار

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان امروزازپیشرفت ۵۰ درصدی عملیات مرمت وساماندهی خانه تاریخی امین التجاراصفهان خبرداد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الهیاری امروز _۲۶ شهریور ماه_ با اعلام این مطلب اظهار کرد: خانه تاریخی«امین التجار» اصفهان یکی از فاخرترین خانه های اصفهان که متعلق به دوران قاجار است و با توجه به بررسی های کارشناسان و برآوردهای نیازهای مرمتی آن، عملیات مرمت این خانه تاریخی از تابستان سال جاری آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به تخریب‌های صورت گرفته دراین خانه تاریخی دربیش از ۷۰سال گذشته گفت: متاسفانه بخش اعظم این خانه تاریخی از جمله حیاط مرکزی آن در دوران پهلوی اول به دلیل احداث خیابان «عبدالرزاق» تخریب شد، با این وصف خوشبختانه بخش «شاه نشین» و اتاق‌های جانبی آن که دارای تزئینات نفیسی است همچنان سالم باقی مانده و توسط اداره کل میراث فرهنگی استان محافظت می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین در رابطه با ویژگی های عملیات مرمت خانه تاریخی امین التجار تصریح کرد: عملیات مرمت خانه تاریخی امین التجاراصفهان با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال که شامل؛ تعویض تیرهای فرسوده و آسیب دیده سقف، مرمت تزیینات گچبری ونقاشی های با سبک «شیر و شکری» ایوان و همچنین مرمت فضاهای داخلی این خانه تاریخی می‌شود.

الهیاری همچنین به عملیات ساماندهی این خانه تاریخی نیز اشاره کرد و گفت: اجرای تاسیسات در بخش‌های مختلف خانه و همچنین ایجاد تاسیسات الکتریکال از جمله برنامه های درحال اجرا درخانه امین التجار است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای عملیات مرمت این خانه تاریخی با نظارت کارشناسان ارشد دفترفنی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان صورت می گیرد.

کد خبر 389828

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مرمت و بازسازي خانه تاریخی ميراث فرهنگي اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس

ابوالفضل رحیمی گفت: به منظور جلوگیری از هدر رفت و افزایش کیفیت آب شرب روستای فوق و همچنین تعویض لوله‌های فرسوده با توجه به قدمت بالای شبکه آبرسانی اجرای کامل اصلاح شبکه آبرسانی در این روستا به طول ۶۰۰۰ متر در مراحل پایانی است. 

او در خصوص پیامد‌های وجود شبکه‌های فرسوده آبرسانی بیان کرد: شبکه‌های توزیع آبرسانی فرسوده مرتباً دچار شکستگی می‌شوند که این موضوع سبب هدر رفت آب می‌شود ضمن اینکه به دلیل افزایش جمعیت و قطر پاییین لوله‌های موجود دیگر پاسخگوی نیاز آب شرب مشترکین نیست و شاهد افت فشار آب در زمان اوج مصرف در مناطقی که شبکه آن باید اصلاح شود هستیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تصریح کرد: هزینه اجرایی این عملیات بیش از ۴۸ میلیارد ریال بوده که با پایان عملیات فوق جمعیتی بالغ بر ۷۶۹ نفر از اهالی این روستا از این پروژه برخوردار می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب