Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون امور بین الملل کانون وکلای دادگستری مرکز در مورد توقیف و فروش دارایی‌های ایران توسط دولت کانادا، بیانیه‌ای صادر کرد.

کمیسیون امور بین الملل کانون وکلای دادگستری مرکز در مورد توقیف و فروش دارایی‌های ایران توسط دولت کانادا، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

اصل مصونیت دولت به عنوان یکی از اصول دیرپای حقوق بین الملل که دارای ریشه کهن در عرف بین المللی بوده و در دوران معاصر نیز در معاهدات دوجانبه و چندجانبه دولت‌ها مورد تاکید قرار گرفته است، از جمله اقتضائات و ضرورت‌های انکارناپذیر برای تضمین حسن عملکرد و منافع دولت‌ها در جامعه بین المللی است که نقض یا نادیده گرفتن قواعد مربوط به آن می تواند به ایجاد خلل در مناسبات بین المللی و ضرورت‌های عملکردی دولتها منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدام اخیر دولت کانادا در مورد توقیف و به دنبال آن به فروش رساندن دارایی های ایران که هیچ گونه شائبه ای در مورد برخورداری آنها از مصونیت قضایی و اجرایی وجود ندارد، قطع نظر از تضییع حقوق مردم ایران به عنوان صاحبان حقیقی اموال مزبور، نقض این اصل شناخته شده حقوق بین الملل و زمینه ساز بدعتی ناروا در خصوص زیرپا گذاردن قواعد شناخته شده حقوق بین الملل است.

این واقعیت آشکار که هیچ دولتی نمی تواند به استناد مقررات داخلی خود قواعد شناخته شده حقوق بین الملل را نقض کند، توجیه اقدامات دولت کانادا و معدودی از کشورهای دیگر که اقدام به تفاسیر نابجا، موسع و تبعیض آمیز استثنائات وارد بر اصل مصونیت دولت نموده و با توسل به ادله قابل مناقشه در محاکم داخلی اقداماتی را به دولتهای دیگر منتسب می سازند را دشوار می نماید.

این استثنائات هم با کنوانسیون مورخ ٢ دسامبر ٢٠٠٤ ملل متحد در خصوص "مصونیت صلاحیتی دولتها و اموال آنها" (که ماحصل مطالعه طولانی و تدوین عرفهای شناخته شده بین المللی در خصوص مصونیت دولت است) و هم با رویه‌های مورد پذیرش و عمل دولت‌ها و سازمان‌های بین المللی متعارض است و اعمال تبعیض آمیز آن  نسبت به معدودی از دولت‌ها که غالبا با انگیزه‌های سیاسی و توسط قضات ناآشنا با مبانی حقوق بین الملل صورت می گیرد نیز ماهیت نامشروع آن را تشدید می‌نماید.

کمیسیون امور بین الملل کانون وکلای دادگستری مرکز با توجه به این واقعیت که آرای صادره از محاکم داخلی کانادا با اشکالات حکمی و موضوعی عدیده و با نقض مصونیت حاکمیتی دولت ایران صادر شده است از دولت کانادا و به خصوص وزارت امور خارجه این کشور می خواهد مانع از نقض آشکار قواعد حقوق بین الملل شده و اقدام عاجل در خصوص توقف این روند غیرقانونی به عمل آورد. بدیهی است در صورت صلاحدید مسئولان ذی صلاحیت، جامعه وکلای دادگستریکما فی السابق آمادگی ارائه مشاوره حقوقی در خصوص موضوعات بین المللی مرتبط با منافع ملی کشور را دارد.

بیست و پنجم شهریور ١٣٩٨

کمیسیون امور بین الملل کانون وکلای دادگستری مرکز

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی : دارایی بلوکه شده در عراق نداریم / برخی مراودات مالی وجود دارد که همیشه با گفت‌وگو حل شده

معاون حقوقی رییس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران دارایی بلوکه شده در عراق ندارد،گفت: برخی مراودات پولی و مالی بین دو کشور وجود دارد که همواره با گفت وگو حل شده است.

به گزارش انتخاب، محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور روز چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت ماه - در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت: طبق حکم قضایی، ایران دارایی بلوکه شده در عراق ندارد اما برخی موانع وجود دارد که با گفت‌و گو حل می‌شود.

وی اظهار داشت: برخی مراودات پولی و مالی بین ایران و عراق وجود دارد که با گفت وگو بین مقامات بانک مرکزی ایران و طرف عراقی همیشه حل شده و مشکلی لاینحلی در این زمینه وجود ندارد.

معاون حقوقی رییس جمهور درباره مطالبه جهانی برای محرومیت رژیم صهیونیستی از بازی‌های المپیک به دلیل جنایات این رژیم در غزه و اینکه آیا دولت در این باره برنامه‌ای دارد، یادآورشد: فهرستی از اقدامات این رژیم جعلی با بهره بردن از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد تهیه شده که مستند سازی خواهد شد.

دهقان اضافه کرد: همچنین ارتباطاتی با سازمان‌های مردم نهاد خارج از کشور شکل گرفته است تا بتوانیم از این ظرفیت برای نشان دادن جنایات این رژیم به سایر کشورهای جهان استفاده کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رایزنی گروسی و اولیانوف درباره ایران
  • حضور فعال معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت در نمایشگاه بیست‌وهشتم نفت
  • معاون رئیسی: دارایی بلوکه شده در عراق نداریم
  • معاون رئیسی : دارایی بلوکه شده در عراق نداریم / برخی مراودات مالی وجود دارد که همیشه با گفت‌وگو حل شده
  • توضیحات معاون حقوقی رئیسی درباره پول های بلوکه شده ایران در عراق
  • توقیف ۱۳ میلیون دلار دارایی دو بانک غربی در روسیه
  • اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
  • مارکسیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت