Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد صیدلو روز سه شنبه در آئین اهداء اقلام ورزشی به مدارس شهرستان های استان تهران که با حضور معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در دبیرستان نمونه شهرستان قرچک برگزار شد اظهار داشت: مهمترین اصل برای مدیر مدرسه درک صحیح از چگونگی ایجاد نشاط در محیط مدرسه و اهتمام داشتن به تربیت بدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: وقتی یک متخصص تربیت، راه های ایجاد شور و نشاط اجتماعی در چارچوب ارزش های تعریف شده نظام تعلیم و تربیت را بشناسد، مجال برای دریافت های غلط ایجاد شور نشاط در مدرسه از بین می رود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: برخی از افراد با درک غلط از ایجاد شور و نشاط در مدرسه، صحنه هایی را ایجاد می کنند که بازتاب آن در فضای مجازی، آموزش و پرورش را با چالش مواجه کرده و آبروی نظام تعلیم و تربیت را با خطر مواجه می‌کند.
صیدلو با اشاره به راه اندازی کاروان مهر و نشاط که مربوط به اهداء اقلام ورزشی به مدارس شهرستان های استان تهران است تصریح کرد: اجرای این طرح در ابتدای سال تحصیلی این پیام را منتقل می کند که بچه ها در مدرسه باید حس خوبی داشته باشند تا اهداف تعلیم و تربیت محقق شود که یکی از مهمترین ابزار این امر، توجه ویژه به ورزش و تربیت بدنی است.
وی گفت: مدیری که ۱۰ دستگاه رایانه در مدرسه دارد و از ۹ دستگاه آن استفاده نمی کند ولی بچه ها با وسایل نامطلوب و بدون استاندارد بازی می کند، نشان می دهد که فلسفه تعلیم و تربیت را درک نکرده است.
وی افزود: بی توجهی به استاندارهای موجود در حوزه تربیت بدنی مجال را به افرادی می دهد که تجویزهای غیر منطبق با نظام ارزشی تعلیم و تربیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی را ارائه می دهند.
در این مراسم بیش از ۲۰ هزار لوازم ورزشی به ارزش یک و نیم میلیارد تومان به مدارس شهرستان های استان تهران اهدا شد.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدرسه آموزش و پرورش ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۲۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند

کرمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم  ؛  معلمان را انسان‌های دلسوزی دانست که نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند.

وی افزود: معلمان نیروسازی می‌کنند؛ تربیت می‌کنند و در ابعاد مختلف و شاخه‌های گوناگون موجود در جامعه انسان را آماده کرده و خواهند کرد.

کرمی گفت: تربیت در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین عزیز است.

استاندار ادامه داد: بهترین فرصت برای آموزش و پرورش مهیاست تا فرزندان جامعه را در مسیر رشد و بالندگی و توسعه همه جانبه شخصیت آنان تربیت نماید.
وی خاطرنشان کرد: مهارت آفرینی و فرصت ساختن انسان‌های ماهر و توانمند نیز در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود تا نیاز جامعه به نیروی متخصص مرتفع گردد.
وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند و باید ظرفیت سنجی و بسترآفرینی برای تحقق اهداف نظام آموزشی و تربیتی صورت گیرد.
استاندار اظهار داشت: معلمان با ذهن و فکر و اندیشه دانش‌آموزان سر و کار دارند و مقام و جایگاه تعلیم و تربیت به دلیل اینکه رسالت پیامبران است؛ دارای ارزش و اهمیت است.
وی بیان داشت: دانش آموزان دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های ذاتی فراوانی هستند که باید توسط معلمان و با هدفگذاری بلند، هدایت و ارشاد و تربیت شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • راه حل مشکلات جامعه باید در نظام تعلیم و تربیت، آموزش داده شود
  • آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین اداره خواهد شد
  • همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند