Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@04:54:44 GMT

مرکز درمان و بازتوانی اعتیاد در اصفهان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۲۸۲۶

مرکز درمان و بازتوانی اعتیاد در اصفهان افتتاح شد

نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر تداوم درمان کشور با حضور رئیس سازمان بهزیستی در اصفهان افتتاح شد. ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر تداوم درمان در کشور امروز سه‌شنبه 26 شهریورماه و با حضور رئیس سازمان بهزیستی در اصفهان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در آیین افتتاحیه این مرکز اظهار داشت: ایجاد این مرکز سخت بود چون در 20 سال گذشته روش‌‌های گوناگونی برای درمان اعتیاد آزمایش شده بود و به این نتیجه رسیدند که اگر سیر درمان اعتیاد از سم‌زدایی تا ایجاد اشتغال برای فرد دنبال نشود، درمان اعتیاد کامل نمی‌شود.

مرضیه فرشاد افزود: در سال 1379 نخستین تی‌سی (مرکز اجتماع‌ درمان‌مدار) کشور در این مکان افتتاح شد و آن زمان این نگرانی وجود داشت که آیا این روش در ایران جواب می‌دهد یا خیر و خوشبختانه پس از 20 سال این خدمات نه‌تنها به عنوان بهترین شیوه در ماندگاری درمان جواب داده است بلکه جای خود را باز کرده و به عنوان مدلی خوب برای درمان افراد گرفتار اعتیاد از صفر تا صد مطرح شده است.

بهبود یافتگان اعتیاد در ایلام تسهیلات اشتغال دریافت کردندنخستین "مرکز جامع درمان اعتیاد" افتتاح می‌شودروایتی از یک محرومیت؛ 50 درصد جمعیت خراسان شمالی از برنامه‌های پیشگیری "اعتیاد" محروم هستند

وی ادامه داد: مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر تداوم درمان واحدهای متعدد و مجزایی دارد. مجبور شدیم این مرکز را در زمان کمی آماده بهره‌برداری کنیم و کمبودهای آن را رفع خواهیم کرد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: بسیار امیدوار هستم که روش به‌کار گرفته شده در این مرکز به تمام کشور تسری پیدا کند.

به گفته وی حدود 60 مرکز سرپایی درمان اعتیاد، 80 کمپ اقامتی میان‌مدت، 2 مرکز توانمندسازی و یک مرکز شلتر در استان اصفهان وجود دارد و 153 گروه اجتماع‌محور به درمان اعتیاد کمک می‌کنند.

انتهای پیام/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است

‌به گزارش خبرگزاری مهر، صابر جباری، با عنوان این مطلب که ۵۰۰ مرکز آموزش هنگام ازدواج در سراسر کشور با خدمات رایگان فعال هستند، گفت: هم اکنون خدمات درمان ناباروری در همه مراکز دولتی کاملاً رایگان ارائه می‌شود و در همه استان‌ها حداقل یک مرکز ناباروری سطح ۳ وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر درمان، خدمات پیشگیری از ناباروری و اصلاح سبک زندگی هم در دستور کار قرار گرفته است.

جباری ادامه داد: هنوز درصد سزارین‌ها در کشور ما بالا است که برای سلامت مادر و جنین خطرات جدی به همراه دارد.

وی افزود: به روایت آمار، کودکان ناشی از سزارین نسبت به کودکان ناشی از زایمان طبیعی خطر ابتلاء به آسم و بیماری تنفسی شأن بیشتر است.

جباری گفت: تجهیز خوابگاه‌های متأهل دانشجویی و افزایش وام ودیعه دانشجویی، کاهش نوبت شب کاری کادر درمان از جمله اقدامات وزارت بهداشت در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت است.

وی به اجرای منشور کرامت مادری اشاره کرد و افزود: فاصله سن ازدواج و فرزندآوری از ۴ سال به ۳ سال کاهش یافته و توصیه ما به زوجین این است که تا دو سال ابتدای ازدواج به فرزندآوری اقدام کنند.

کد خبر 6088342 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه