Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  طی آیینی با حضور بابایی مدیر کل دفتر امور کودکان کشور،  خاکی معاون دفتر کودکان، موسوی  مشاور بهزیستی کشور ،عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان، فرماندار زرند و جمعی از مدیران بزرگترین خانه کودکان و نوجوانان شهرستان زرند به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم محمد ابراهیمی رئیس بهزیستی زرند ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیران کشوری و استانی در شهرستان زرند با اعلام اینکه مجموعه‌ای همچون بهزیستی به دنبال ارتقای سلامت اجتماعی است گفت:خوشبختانه اداره بهزیستی زرند با حمایت‌های مردم خیر اندیش در حوزه‌های پیشگیری وتوانمند سازی‌های اجتماعی گام‌های خوبی را برداشته است.

رئیس اداره بهزیستی زرند نقش خیرین را در ارائه خدمت به جامعه هدف بهزیستی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: خیرین بازوان توانمند بهزیستی هستند که بدون هیچگونه چشم داشت در خصوص رسیدگی به جامعه هدف بویژه کودکان بی سرپرست و نیازمند گام‌های موثری برداشته اند.

 ابراهیمی رئیس اداره بهزیستی زرند در پایان از هزینه ۱۵ میلیارد ریالی برای احداث این مجموعه خبر داد و گفت: این خانه به مساحت ۵۰۰ متر مربع و در زمین به مساحت ۱۰۰ قصب به بهره برداری رسیده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد و شکوفائی این مرکز باشیم.

 عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان نیز ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این مرکز افزود: ۷ مرکز نگهداری در شهرستان زرند به کودکان و نوجوانان در حال ارائه خدمات است که در این زمینه بیش از ۱۵۲ کودک در حال دریافت این خدمات هستند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان به جمعیت ۱۱ درصدی کودکان بد سرپرست و بی سرپرست در شهرستان زرند اشاره کرد و افزود: بیش از ۲۷۰ نفر از بچه ها در این شهرستان تحت پوشش خدمات این مجموعه قرار دارند.

او هزینه‌های ترخیص، بیمه‌های پرسنل خانه‌های کودک و نوجوان را از مهمترین مشکلات این مراکز عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل  ماندگار نبودن کارکنان در این مراکز در یافت هزینه‌های کم در همه بخش‌ها است که امیدواریم با مساعدت مدیران ارشد شاهد افزایش این ارقام باشیم.

صادق زاده به مسئولیت‌های بالای این مراکز اشاره کرد و اظهار داشت:خانه کودکان و نوجوانان نقش مهمی در تربیت و همراه کردن کودکان با جامعه داشته و این مراکز سعی دارند فرزندان را در فضایی شبیه خانواده رشد پیدا کنند.

علی صادق زاده فرماندار زرند نیزضمن تقدیر و تشکر از مجموعه‌های صنعتی و خیرین این شهرستان به بیان اهمیت کار بهزیستی در زمینه‌های اجتماعی، خدمت به محرومین به ویژه معلولین و ارائه آموزش‌ها و فعالیت‌های پیشگیرانه در زمینه‌های مختلف از جمله آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی جامعه هدف پرداخت و برون سپاری فعالیت‌های این نهاد را اقدامی مثبت در جهت ارتقاء سطح خدمات عنوان کرد.

فرماندار شهرستان زرند تصریح کرد:سازمان بهزیستی سعی دارد با بهبود شرایط خانه‌های کودکان و نوجوانان سرپناهی مناسب و امن همراه با خدمات و فعالیت‌های حرفه‌ای در جهت سلامت جسمی، اجتماعی، روانی و شرایط رشد و بالندگی معنوی و اجتماعی و علمی و خودکفایی را برای این کودکان فراهم آورد.

او در پایان ضمن تقدیر از عملکرد مثبت مجموعه بهزیستی در شهرستان، از مسئولین حاضر درخواست کرد با صیانت از حقوق معلولین و جامعه هدف در راستای فرهنگ سازی این امر به صورت عمومی به نحوی پویا و خودجوش سهیم شوند.

 در پایان این مراسم که با شعر خوانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی کودکان این مرکز همراه بود  هدایائی نیز به این کودکان اهدا شد.

انتهای پیام/ی

تربیت کودکان بی سرپرست در فضای شبیه خانواده در زرند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت:بدون شک مطالبات پارلمان کودک، یادداشت شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود قربانی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه پارلمان کودک در سال ۱۴۰۳ و پاسخ به درخواست اعضای این پارلمان در حوزه مباحث مدیریت شهری مرتبط با کودکان اظهار کرد: شهردار اراک از نزدیک شنونده مطالبات پارلمان کودک بوده و این مطالبات پیگیری خواهد شد.

وی افزود: از پارلمان کودک شورای شهر ششم انتظار داریم موارد و مسائل خارق‌العاده و کارهای جدید را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: بدون شک مطالبات پارلمان کودک، یادداشت شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن کودکان غزه هم گفت: همانطور که مطلع هستید، کشور فلسطین و باریکه غزه مورد تهاجم استکبار جهانی و اسرائیل کودک کش قرار گرفته است، بنابراین از پارلمان کودک درخواست دارم با صدور بیانیه اقدامات ددمنشانه این رژیم را محکوم کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان: پارلمان کودک شایسته است یک بیانیه و یا یک متن فاخر در برای حمایت از کودکان مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم کودک کش اسرائیل صادر کند.

کد خبر 750077

دیگر خبرها

  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)
  • راه اندازی خانه بهداشت کارگری در مبارکه
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود